Милионите случаи на COVID-19 по Света повлияха на всичко около нас: бизнес, общуване, работа, взаимоотношения. Редица бизнеси бяха принудени да затворят, а други имаха възможност да работят с множество ограничения и условности. Светът се променя с всяка секунда. И тук идва въпросът как ще функционира всичко около нас след пандемията, как ще общуваме, как ще работим, как ще пазаруваме, как ще развиваме нашия бизнес. Благодарение на технологиите може да получим отговор на много от тези въпроси. 
Свидетели сме на големи икономически въздействия и промени, но едно от основните предимства, които имаме днес, което не е било налично при пандемиите от миналото, е Интернет. Той дава възможност на много бизнеси да продължат да работят, въпреки че не могат да отворят физическите си обекти. Ключово за компаниите става онлайн присъствието, а за да бъде постигнато, водеща роля има Дигиталния Маркетинг. 
През последните години Дигиталния Маркетинг се развива с бързи темпове, разширяват се възможностите и инструментите в тази сфера. Няколко са ключовите тенденции, на които трябва да обърнем внимание и да използваме по време на кризата с COVID-19:

  • Интерактивно съдържание - Няма нищо по-хубаво от това да дадем възможност на нашите потребители да взаимодействат с нашия бранд. Над 90% от специалистите в бранша са на мнение, че интерактивното съдържание привлича потребителите, задържа тяхното внимание и ги подтиква към действие. Така например редица агенции за недвижими имоти,  залагат на 360 градусови видеа, добавена и виртуална реалност. Други примери за интерактивно съдържание са анкетите, куизовете, вградени калкулатори и други.
  • Нова “порода” SEO - Алгоритмите за търсене се променят постоянно и влияят върху резултатите на потребителите. SEO трикове, които миналата година са извели вашата страница на първо място в Google, днес може не само да са остарели, но и да застрашат ранкинга на вашия сайт. През Ноември 2019 година, Google направи голям ъпдейт на своите алгоритми, който има за цел да помогнат разбирането на заявките за търсене на потребителите, като се вземат под внимание особеностите на езика. 
  • Търговия в социалните медии - С всеки изминал ден, продажбите в социалните медии растат. Създава се една амалгама между е-търговия и социална медия. Много брандове залагат на постове за пазаруване, сторите за пазаруване, плъгини и приложения. По данни на Hootsuite, 75% от Instagram потребителите предприемат действие, след като са видели рекламен пост. С такова голямо ангажиране Instagram може да се превърне в търсачка за потребителски интереси. В допълнение към това една трета от потребителите на Instagram използват своето мобилно устройство, за да пазаруват онлайн. 
  • Дигитални събития - От години събитията заемат водещо място в маркетинга, но навлизането в "COVID Ера-та” наложи тяхната трансформация и дигитализация. Редица компании се възползваха от възможността да хостват уебинари, подкасти, хибридни събития и по този начин да комуникират със своята аудитория. Предимства на дигиталните събития са достъпа до голям брой хора, отсъствие на географски ограничения, ниски разходи за организация и провеждане, всичко това ще наложи тяхното приложение. Има множество платформи, които дават възможност да се хостват събития и предоставят редица допълнителни възможности. 
  • Видео Маркетинг - Видеото е най-популярния начин, чрез който потребителите събират информация за продуктите. Изследванията показват, че потребителите са по уверени да пазаруват онлайн, след като са гледали видео на компанията или продукта. Един любопитен факт е, че ако вашия сайт съдържа видео, то може да доведе до петдесет пъти повече органични резултати при търсене, отколкото един текст (Google поставя по-висок рейтинг на страници с видео). 

Независимо дали създавате нова стратегия за Дигитален Маркетинг или променята текущата, тези пет тенденции ще ви помогнат да създадете уникално присъствие онлайн. Нека силата на Дигиталния Маркетинг бъде с Вас!