2020 - годината на скоростта

Само бързите сайтове ще оцелеят
  • 4634 преглеждания

85% от интернет потребителите очакват мобилният сайт да се зарежда толкова бързо или по-бързо, отколкото на работния им плот. 47% от хората очакват вашият сайт да се зареди за по-малко от 2 секунди. 40% ще го изоставят напълно, ако отнеме повече от 3 секунди.

Ако сте планирали промени по сайта си, които ще го накарат да зарежда по-бързо, то сега е точният момент. Нека да разгледаме защо скоростта на един уеб сайт е толкова важна и защо е ключова част от класирането в Google?

Защо скоростта на един уеб сайт е толкова важна?

  • Конверсии

Според Google подобрение на скоростта на сайта с една секунда може да увеличи мобилните реализации с до 27%. И тъй като 70% от купувачите купуват от мобилни устройства, скоростта на сайта очевидно има огромно влияние върху потенциалните Ви приходи.

  • Лоялни клиенти

„По-евтино е да накараш настоящите клиенти да направят повторна покупка, отколкото да намериш нови клиенти.“ Скоростта на сайта играе голяма роля в това. 79% от клиентите са по-малко склонни да пазаруват отново от онлайн магазин, ако са „недоволни“ от скоростта на сайта (т.е. по-вероятно е да получите повторни клиенти, ако имате бърз сайт).

  • Класиране в Google

По-високото класиране в търсачки като Google помага на вашия бизнес да бъде открит от повече потенциални клиенти. Google – най-популярната търсачка, притежаваща 92,47% от световния пазарен – използва скоростта на сайта като фактор за класиране на резултатите от търсенето.

По-бързите сайтове се класират още по-високо в Google, което означава, че ще бъдат по-лесни за откриване от нови клиенти. Тоест, скоростта е от ключово значение за SEO оптимизацията на уеб сайта Ви. Ако искате да научите повече, за това как да направите успешна SEO оптимизация, заповядайте на нашия курс - SEO Basics.

  • Доволни клиенти

Както споменахме по-рано, когато клиент или посетител отвори уебсайта за първи път, те очакват той да се зареди бързо (в рамките на 3 секунди). Имайте предвид, че първите впечатления са жизненоважни за бизнеса в мрежата. Скоростта играе решаваща роля за това как публиката възприема марката в мрежата.

Изследване разкрива, че 40% от хората изоставят напълно сайт, ако зареждането му отнема повече от три секунди. За да осигурите впечатляващо потребителско изживяване за посетителите си, уебсайтът трябва да се зарежда бързо при всяко отваряне.

В официалния си блог, Chrome публикува информация, с която разкриват постоянната си работа в посока подобряване на потребителското впечатление.В бъдеще браузърът ще идентифицира страници, които обикновено се зареждат бързо или бавно за посетителите, като им поставя ясни значки. Това е в процес на разработка, като се очаква да влезе в действие от 2020.

Значката има за цел да идентифицира кога сайтовете са оптимизирани по начин, който като цяло ги забавя, като се гледат и история на предишните зареждания на страницата. Chrome обмисля в бъдеще да разшири това и да включим идентифициране на случаите, когато дадена страница е бавна за потребителя въз основа на устройството и условията на мрежата.

В блога си браузъра съобщава, че ще са внимателни с начина, по който вдигат летвата, и това кое се счита за добро потребителско изживяване и е практически постижимо от всички разработчици.

Интернет поставя висока летва, когато става дума за скорост на сайта. Ясно е, че всички очакваме бързи резултати, независимо дали сме на лаптоп, настолен компютър, таблет или мобилен телефон. Помислете, как Вие използвате интернет всеки ден? Търсите бързи отговори и незабавни резултати. Точно това преживяване в Интернет е важно да предоставим на нашите клиенти.

Скоростта на вашия уеб сайт и сео оптимизацията са взаимно свързани. Ако искате да разберете повече по темата как да класирате по-добре вашия уеб сайт, Ви каним на курса ни за начинаещи - SEO Basics.


Ако сте решили да подобрите скоростта на вашия уеб сайт, ние от Advance Academy сме подготвили статия на тема: Как да подобрите скоростта на вашия уеб сайт?