6 социални медии, в които трябва да продавате

Социални мрежи
  • 4451 преглеждания

Ако имате онлайн магазин или предлагате услуги, то продажбата на продукти на вашата  уеб платформа е важна, но едно от задължителните места, които трябва да включите като маркетинг стратегия, са социалните медии.

Има много социални медии, които можете да използвате, за да презентирате, предлаганото от Вас, но най-подходящото място за вашия бранд би зависило от това:

  • Къде вашата целева аудитория обича да прекарва по-голяма част от времето си онлайн

  • Какъв вид съдържание обичат да използват вашите клиенти

  • Къде е по-вероятно целевите Ви клиенти да се “ангажират” с онлайн реклами

За да си отговорите на тези въпроси, е добре да изпробвате влиянието си в повече от една социална мрежа. Доброто проучване на някои от основните Ви конкуренти би могло също да Ви е от полза при формирането на онлайн стратегия и избор за реализацията ѝ.

В тази статия ще Ви представим някои от социалните медии и техните възможности в онлайн рекламата:

 

#1: Facebook

 

Facebook е най-голямата платформа за социални медии в мрежата. Той може да се похвали с умопомрачителните 2,32 милиарда активни потребители месечно, което е една трета от населението на света!

Да, точно така - една трета.

Излишно е да казваме, че всички брандове трябва да си направят бизнес страница във Facebook, за да подпомогнат представянето на своята марка и да увеличат продажбите си. Няма значение в коя ниша се намирате, има голям шанс да намерите целевата си аудитория във Facebook.

Има и още опции, от които може да се възползвате за да рекламирате успешно в тази социална медия:

  • Facebook магазин

  • Facebook Messenger Chatbots

  • Facebook Ads

Ще научите повече за Царят на социалните мрежи - Facebook, на курса Facebook & Instagram Marketing на Адванс Академи.

#2: Instagram

 

Вероятно вече знаете, че Instagram е следващата по популярност социална медия. С над един милиард активни потребители на месец, това е страхотно място за популяризиране на вашия бизнес.

Освен това той има едни от най-високите проценти на ангажираност на аудиторията от в сравнение с всички социални медии - всъщност 58 пъти по-висока от Facebook и огромните 2 000% повече от Twitter.

Instagram е платформа, предлагаща Ви да споделяте снимки и видео съдържание, без излишни новини, текстове или статуси. Така че, ако можете да промотирате своите продукти по естетически приятен начин, тогава Instagram е отличен канал да го направите! Също и ако целевите Ви клиенти са на възраст между 18 и 29 години, тъй като изследванията показват, че потребителската маса на приложението е предимно в този диапазон.

Опциите, които може да използвате са :

  • Instagram Stories

  • Instagram Shopping

  • Instagram Live

  • IGTV

  • Instagram Ads

#3: Pinterest

 

Pinterest има над 250 милиона активни потребители на месец и подобно на повечето изброени социални медии тук, има голям шанс вече да използвате тази платформа - или за забавление или за бизнес цели.

Но за онези от вас, които не са, тя работи на принципа digital pinboard, като Ви насърчава да pin-вате и публикувате различни видове визуално съдържание в почти всички формати - изображения, инфографики, GIFs и видео. Потребителите на Pinterest искат да видят красиво изглеждащо съдържание, което ги вдъхновява. Няма значение дали са кулинарни рецепти от новата Ви книга, съвети за фитнес или бизнес хакове, като част от онлайн обучение, което ще намерите. Важен е начинът, по който ги презентирате. Използването на Pinterest за бизнес цели е нещо, за което разработчиците на платформата са отделили време, усилия и енергия за да го направят максимално лесно и удобно.

За да имате бизнес профил в тази социална мрежа е необходимо да направите съответните настройки през бизнес панела, но ето и някои опции, които може да включите в промотирането на продуктите си:

  • Promoted Pins: платени реклами, с които да достигнете до целевата си аудитория

  • Rich Pins: Опция, достъпна само за бизнес акаунта. Позволява Ви да използвате различни шрифтове, информация за цени и т.н.

  • Shop the Look Pins: Използва се предимно за стоки за дома

#4: Twitter

 

Twitter има около 330 милиона активни потребители месечно. Платформа работи като микроблогинг. По този начин потребителите често използват Twitter, за да бъдат в течение на всички актуални новини, спорт, политика и развлечения. Така че, ако вашият бизнес се припокрива с някоя от тези ниши, Twitter е мястото, което трябва да изберете!

Twitter Ви дава и следните опции:

  • Promoted Accounts: Те помагат да подобрите обхвата си, като популяризирате акаунта си пред потребители, които вече не ви следят

  • Promoted Tweets: Може да популяризите само отделни туитове

  • Promoted Trends: Тази опция ви позволява да заемете място в Trend List в Twitter за 24 часа.

  • Website Cards: Тази кампания насърчава потребителите да кликнат върху вашия уебсайт. Този вид кампании Ви предлагат да изберете различни call-to-action бутони.

#5: LinkedIn

 

LinkedIn може да се похвали с 303 милиона активни потребители на месец и това е идеална платформа за предприемачи, които искат да предложат B2B услуги на пазара. Също така си струва да се отбележи, че потребителите на LinkedIn са процентно равномерно разделени между мъже и жени, а 61% от хората, които използват LinkedIn, са на възраст между 30-64 години.

Статистическите данни включват факта, че 92% от B2B маркетолозите предпочитат да използват LinkedIn като социална медия.

Също така, по отношение на средния разполагаем доход, LinkedIn е мястото, където може да откриете платежоспособни клиенти. Около 75% от потребителите на LinkedIn печелят $ 50 000 годишно или повече! Така че едва ли е изненадващо, че когато се използва правилно, тази мрежа може да генерира висококачествени клиенти.

Можете също да използвате платената реклама на LinkedIn, за да увеличите обхвата си.

  • Sponsored Content

  • Sponsored InMail

  • Text Ads

#6: Snapchat

 

Snapchat може да се похвали с цифрата от  287 милиона активни потребители на месец и все по-голям брой марки използват Snapchat, за да достигнат до своята публика - особено до по-младата част от тях. Все още тази социална медия е по-популярна в страни като САЩ, но успешно се налага и на родна земя. Трябва да се има предвид, че Snapchat достига до 41% от всички 18-34 годишни в световен мащаб.

Какви са опциите за реклама в SnapChat:

  • Snap Ads: Това са интерактивни видеореклами. Най-хубавото при тях е, че се гордеят със скоросте, която е пет пъти по-висока от другите социални платформи. Но средно те струват между 1000 и 3000 долара на месец,което е сериозен бюджет за по-малките бизнеси.

  • Sponsored Lenses:  Когато си закупите тази опция, ще може да създадете филтър, обвързан с вашия бранд.

  • Snapchat Discover: Избирайки реклама на Snapchat Discover, ще поставите Story-то на марката си в горната,най-видима част за потребителите. Тази опция за реклама струва невероятните 50 000 долара на ден.