Продължаваме с нашата класация за топ 7 филми за бизнес и маркетинг, които всеки маркетолог трябва да гледа. Изгледахте ли вече първите 3? Защото е време за останала част.
4. Стив Джобс (Steve Jobs)
В този филм се показват изпитанията и триумфите на един съвременен гений - изпълнитлния директор на Apple Inc., Стивън Пол Джобс. Личността на Стив Джобс е вдъхновение за множество бизнес филми за продажби и маркетинг. Неговата страст и изобретателност са движещата сила, която седи зад успеха му. Стремежът му да направи революция в технологиите, обаче му струва скъпо. В крайна сметка това се отразява на семейството и здравето му.
Този филм се гмурка в логичните разсъждения на Джобс - защо е направил това, което е направил. Това ни дава поглед вътрху това какво мисли един гений за продажбите и маркетинга и как той се справя със своите служители. Какви управленски умения са нужни и как да намерим баланс между професионалния и личния живот.
5. Семейство Джоунс (The Joneses)
Ако сте част от маркетинг сектора, със сигурност ще оцените този филм. Сюжетът разглежда привидно нормалния живот на едно четиричленно семейство в богато предградие. На пръв поглед, те изглеждат като идеалното семейство - имат всичко, което някога бихте искали. В действителност, те дори не са истинско семейство. Те са търговци и актьори, които работят по метода на „скрития маркетинг“. Филмът разглежда по много интересен и хумористичен начин психологията на продажбите и до какво голяма степен желанието ни за покупка е повлияно от другите хора.
6. Сделка за милиони бургери (The Founder)
Филмът е вдъхновен от истинската история на Рей Крок. Той е продавач, който превръща ресторанта за бързо хранене на двама братя, Макдоналдс, в най-големия ресторантьорски бизнес в света, с комбинация от амбиция, упоритост и безпощадност.
The Founder преподава множество уроци, които са жизненоважни не само в продажбите, но и в успешното управление на какъвто и да е бизнес. Никога да не се отказваш, да бъдеш упорит, да се целиш на високо и да вярваш в успеха. Също така ни учи на един от най-важните уроци по продажбите - да не се съгласявате на никакви споразумения, които не са устойчиви за вас или вашата компания. Това е от тези маркетинг и бизнес филми, от които можете да си извадите много поуки, така че със сигурност си струва гледането.
7. Хвани ме ако можеш (Catch me if you can)
Филмът разказва за истинската история на Франк Абигнейл младши, който преди 19-ия си рожден ден успешно е фалшифицирал чекове за милиони долари, представяйки се за пилот на Pan Am, лекар и прокурор.
Освен, че е по действителен случай и е представен по много интересен и забавен начин, филмът може да ни научи едни от най-ценните съвети за продажбите. Част от които са:
- Да бъдем уверени - главният герой на историята, Франк се представя за пилот в началото на разказа, без дори да е стъпвал на летището.
- Често находчивостта побеждава опита - Франк, с вродената си способност да учи бързо и да мисли на момента, имитира някои от най-престижните кариери в Америка.
- Външния вид е важен - облечете се така, сякаш вече сте успели.
- Възрастта е просто число - до 17-годишна възраст Франк прави неща, които учените професионалисти трудно могат да направят дори на 50.
Със сигурност има много какво да извлечем от този филм и да надникнем в начина на мислене на една много интересна личност. Ако успеете да вникнете в същината и да осъзнаете основните принципи на продажбите, за които се говори във филма, със сигурност това ще ви накара да погледнете на нещата от друга гледна точка.
Пригответе пуканките и започвайте маратона! Това бяха 7-те филма за продажби и маркетинг, които подбрахме за Вас! Ако и Вие искате да започнете своята кариера в този интересен сектор, ние от Advance Academy, предлагаме безплатен курс по дигитален маркетинг. Очакваме Ви!