7 филма, които всеки маркетолог трябва да гледа (Част 1)

7 филма, които всеки маркетолог трябва да гледа
  • 1418 преглеждания

Харесвате ли лудия свят на рекламата и маркетинга? Интересувате ли се как работи индустрията, как са създадени едни от най-известните бизнеси и как хората успешно продават продукти и услуги? Или просто имате нужда от малко вдъхновение за следващата маркетинг кампания?

Е, ако отговорът на някой от тези въпроси е ДА - сме подготвили за вас списък с най-добрите рекламни, маркетингови и бизнес филми! Те са проницателни и вдъхновяващи, разказват историите на едни от най-известните бизнесмени, търговци, иноватори, ексцентрични и интересни личности. Настанете се удобно и се пригответе за филмов маратон!

     1. Вълкът от Уолстрийт (The wolf of Wallstreet)    

Обложка на филма Вълкът от Уолстрийт

Филмът е базиран на истинската история за живота на Джордан Белфорт. Той е американски предприемач, бивш борсов брокер, мотивационен лектор, автор и финансов престъпник. През 1999 г. той е обвинен в измама и пране на пари във връзка със схемите, чрез които усвоява милиони долари. Този филм е чудесен избор, ако искате да научите за съмнителната природа на безумно успешния бизнес. От една страна може да издигне вас и компанията ви високо в облаците. От друга страна е много лесно да се подведете от чувството за всемогъщество и да направите грешки, които ще унищожат вашия бизнес, кариера и живот. Ако оставим настрана всички безумни партита, скъпи коли и тонове пари, изобразени на екрана, този бизнес филм съдържа много прозрения за работата в екип, тактиките за преговори и управлението на репутацията на вашия бранд.

       2. Кешбол (Moneyball)

Обложка на филма Кешбол

Вдъхновен от реални събития в живота на Били Бийн, филмът разказва за това как без много финанси, но със добра стратегия, един отбор (както и един бизнес) може да стане много успешен. Бейзболът е предпочитаното забавление в Америка и е чудесен спорт, от които да научим за бизнеса и продажбите. Във филма Брад Пит играе Били Бийн, мениджър по наемането на кадри в Оукланд Атлетикс. Той е принуден да използва креативността си, защото му липсват нужните финансови ресурси за управление на отбора. Докато колегите му говорят кои играчи „изглеждат добре“, Бийн наема статистик, който да анализира данните, намирайки играчите, които всъщност допринасят най-много за успеха на отбора. Moneyball учи на най-успешните стратегии за продажби, които са изключително важни за непрекъснато променящия се свят.

      3. Обетована земя (Promised Land)

Обложка на филма Обетована земя

Стив Бътлър е отличен търговец. Той има голям опит в бързото и лесно убеждаване на собствениците на земя да подпишат договори, които предоставят права за сондиране на неговия работодател. От филма можем да научим много за психологията на продажбите - колко е важно да докоснете клиентите си по емоционален начин, да влзете в неговите обувки, да знаете от какво има нужда и как да му предложите решение на проблема. 
Тази история задава важен въпрос, който рядко се среща във филмите за продажби – бихте ли продали нещо, в което не вярвате? Докъде бихте стигнали за да убедите клиентите си, бихте ли потъпкали своите ценности и разбирания? 

В тази статия разгледахме само първите 3 бизнес филма от класацията ни. Останалите, очаквайте съвсем скоро!
Ако искате да навлезете в света на дигиталния маркетинг, ние от Advance Academy предлагаме безплатно обучение по дигитален маркетинг Digital Marketing Basics. Очакваме Ви!