Всеки един от нас получава имейли ежедневно, но дали обръщаме внимание на всички от тях?
Съществуват редица грешки, които се допускат при писането на имейл. Днес ще проучим 8-те най-чести грешки, които откриваме в имейлите, свързани с работа.
-
Бързате да отговорите
Отговарянето на имейл, без да сте прочели всички съобщения в тази нишка, може да ви накара да пропуснете важни точки/отговори, които трябва да знаете, преди да отговорите.
-
Неправилна тема на имейла (Subject)
Темата ви трябва да привлича вниманието. С количеството имейли, които един човек, получава всеки ден, вашият имейл ще се състезава за вниманието на вашия получател, а най-видимата отличителна черта, е именно темата. Опитайте се да направите темата на имейла Ви - привлекателна, кратка и ясна.
-
Грешки в правописа/граматиката
Най-важните грешки, които трябва да избягвате при изпращане на професионален имейл, са и най-често срещаните видове грешки. А именно, правописни и граматически. Правописните и граматическите грешки незабавно намаляват шанса Ви за успех. За да не се получава това, може да използвате уеб разширение или друг помощен софтуер за писане с изкуствен интелект, за да сте сигурни, че вашият имейл е правилно написан.
-
Ненужно дълги имейли
Професионалните имейли трябва да са максимално ясни и по същество. Никой не желае да му губят времето, особено когато става въпрос за работа. Обмислете всяко изречение, така че да е точно, ясно и конкретно. По-кратките имейли, увеличават шансовете за задържане на вниманието на читателя.
-
Използване на грешен стил на писане
Начинът, по който комуникирате с вашите колеги, мениджъри и клиенти по имейл, изисква различен тон на гласа и стил на писане. За това е важно да съобразите, какъв стил трябва да използвате в конкретния имейл - формален, неформален или друг.
-
Неправилно структуриран имейл
Правилното структуриране на имейла, може да отнеме повече време, но определено си заслужава. По този начин придавате професионален вид на вашия имейл и освен това поднасяте инфромацията по по-лесен и достъпен начин.
-
Неперсонализирани имейли
Един имейл е ефективен, когато изглежда целенасочен. Изглежда целенасочен, когато знаете с кого контактувате. Имейл без персонализиран поздрав може да е бил предназначен за почти всеки и това никога не е впечатляващо. Например, да приемем, че изпращате имейл на компания за бизнес възможност. Направете проучване и разберете кой е ръководителят, потвърдете неговия имейл и се обърнете директно към него, като споменете името му в поздрава.
Писанието на имейли е ключова част от работната комуникация. И за това е ценно и полезно умение. Също така, имейлите могат да бъдат част от вашата маркетингова стратегия. Ако искате да научите повече за това, може да се запишете за нашия безплатен курс по дигитален маркетинг - Digital Marketing Basics.
-
Неподходящ поздрав/заключително изречение
След като сте грабнали вниманието на читателя, третирайте човека като гост, който е влязъл в къщата ви. Затова винаги започвайте имейла си с поздрав. Ако отношенията Ви с читателя са официални, използвайте тяхното фамилно име като „Уважаема г-жо Иванова“. Ако връзката е по-небрежна, можете просто да кажете „Здравей, Анна“.Когато знаете, че сте стигнали до края на имейла, не забравяйте да благодарите на читателя. Подходящото заключително изречение може да включва израз като “С уважение”, “Поздрави” и вашето име.
Може да се включите в безплатния курс по Дигитален маркетинг на Advance Academy - Digital Marketing Basics където ще си говорим за имейл маркетинг и основите на дигиталния маркетинг.