#DYK with AdvanceAcademy.bg - Статия 6

#DYK with AdvanceAcademy.bg - Статия 6
31 окт 2018
1466 преглеждания

Знаете ли, че в България, Електронната търговия е нараснала с 9,3 процента през 2018 г. в сравнение с 2016 г?

Според данните 3,7 милиона българи са закупили стоки и услуги онлайн през 2018 г. Приходите на България от електронна търговия във всички продуктови категории се оценяват на 627 милиона щатски долара за 2018 г.

Отчита се голям ръст на онлайн търговията през 2018 г., все повече потребители се възползват от удобството за пазаруване през интернет. Постоянно се увеличава броя на търговците, които прибягват към този начин на предлагане.

Очаква се приходите да покажат годишен темп на растеж (CAGR 2019-2023) от 8,1 процента, което ще доведе до пазарен обем от 856 милиона щатски долара до 2023 г.

Най-големият сегмент на пазара е модни артикули с пазарен обем от 255 милиона щатски долара през 2019 г. Потребителското проникване е 53 процента през 2019 г. и се очаква да достигне 57 процента до 2023 г. В момента средният приход на потребител (ARPU) възлиза на 168 щатски долара.

В България има около 772 000 онлайн търговци на дребно - число, което продължава да расте. Около 60 процента от онлайн покупките идват от международни източници. Около 41 процента от продавачите са от ЕС, а 19 процента са от останалия свят. Освен това 81% от онлайн купувачите в България пазаруват онлайн от своите настолни компютри и 5% от пазаруващите правят покупки от своите смартфони, докато 3% правят покупки от таблети.

Предизвикателства пред електронната търговия в България:

  • Техническа неизправност на уебсайта по време на поръчка или плащане
  • Трудности при намирането на информация относно гаранции и други законови права
  • Доставени грешни или повредени стоки/услуги

Покрай нарастването на електронната търговия, през последните години, се засилва и развитието и в тези 2 сектора:

  • Мобилна електронна търговия

Използването на приложения за мобилна електронна търговия нараства особено бързо. Мобилните приложения, предоставят бърз и лесен начин за закупуване на стоки и услуги в движение. Отличното покритие на на 3G и 4G мрежата, ги правят много привлекателни за използване. Всички големи електронни магазини, вече са разработили мобилни приложения, за своите клиенти.

  • Дигитален маркетинг

Тъй като голяма част от бизнеса премина в онлайн пространството, същото важи и за маркетинга. Всеки електронен бизнес иска да промотира и популяризира своята дейност. Дигиталния маркетинг е най-доброто средство за тази цел. Той включва в себе си маркетинг в социалните мрежи, дигитални кампания, SEO оптимизация и още други.

Дигиталният маркетинг е ключов за успеха на всеки онлайн бизнес. Освен това, професиите в този сектор стават все по-търсени.Ако и Вие искате да стане част от онлайн търговците или да подобрите дейността си, запознавайки се с тънкостите, тенденциите и нововъведенията в дигиталния свят, ние от Advance Academy, сме подготвили за Вас, безплатен курс - Digital Marketing Basics.

Advance Academy е образователен START UP стартирал през 2017 година. Академията е най-големият и модерен ИТ учебен център в Източна България, лицензиран от Националната агенция за професионално образование и обучение. В портфолиото са включени обучения за начинаещи и напреднали в няколко направления – Информационни технологии и Дигитален маркетинг, както и една от най-развитите STEM програми за деца от 1-ви до 12-ти клас. Вече 5 години се провеждат професионални обучения по Front End, Quality Assurance, PHP, Java , Дигитален маркетинг, както и JavaScript, .NET, React.JS и други.