Любопитно развитие за PPC маркетинга! Google обяви, че планира скоро да позволи на своите потребители да използват изкуствен интелект за създаването на рекламни кампании. Технологията, която се използва и за захранване на чатбота Bard на компанията, ще бъде вградена в програмата Performance Max. Тя вече помага на клиентите да решат къде да се показват техните реклами и може да генерира просто рекламно копие. С добавянето на AI обаче се очаква да създадава по-сложни кампании, които са подобни на тези на маркетинговите агенции.
Новината идва от доклад на Financial Times. Google наскоро организира презентация, озаглавена „AI-powered ads 2023“, на която представи как технологията им може да създава реклами въз основа на текста, изображенията и видеоклиповете, които фирмите предоставят.
Въпреки потенциалните ползи от тази нова технология, има опасения, че тя може да се използва за разпространение на невярна информация. AI системата може да бъде програмирана да дава приоритет на генерирането на реклами, които да имат висок процент конверсии, без непременно да следи за точността на представената информация. Да не забравяме, че през февруари тази година, чатботът Bard направи невярно твърдение относно космическия телескоп James Webb и това доведе до огромни финансови загуби за компанията.
Google уверява, че ще предприеме нужните мерки за предотвратяване на разпространението на грешки и дезинформация чрез AI рекламни кампании. Въпреки че използването на изкуствен интелект в рекламата все още е в начален етап, то има потенциал да преобърне индустрията и да помогне на бизнеса да постига маркетинговите си цели по-ефикасно и ефективно.
Ако темата за AI в маркетинга е любопитна толкова за теб, колкото и за нас, ела да си поговорим повече за изкуствен интелект на обученията ни по дигитален маркетинг! Ще разгледаме множество практически ползи и ефикасни инструменти за професията или бизнеса ти.