Ако сте избрали мобилно приложение като начин да достигнете до своите потребители, то тази статия е точно за Вас.
В наши дни с неспирно развиващите се технологии се стараем да оптимизираме и улесним всички наши дейности от бита. Приложенията и апликациите са инструмент, който ни помага да постигнем тази цел. Всички ние използваме ежедневно различни приложения и едва ли можем да си представим деня си без тях. Дали ще си настроим аларма, ще сметнем нещо на калкулатор, ще си пишем с приятел или ще обработим снимка, за да я качим в социална мрежа, всичките тези удобства за нас са приложения измислени и програмирани от някой ИТ специалист. Статистиката показва, че средностатистическия потребител използва около 30 приложения на смартфона си. Но колко от тях са ни от полза докато, за да заемат намаляващото пространството в телефона ни?
Имайки предвид, че живеем във време, в което продължителността на вниманието ни към нещо става тревожно кратка, интересът ни бързо се губи или бива привличан от нещо друго, компаниите не могат да очакват клиентите си да бъдат за дълго ангажирани с техните приложения. Освен ако не ги направят още “по-привлекателни” и по-пристрастяващи.
Важният въпрос е - как?
Подобрете UI Дизайна си.
Никой не иска да използва приложение, ако интерфейса му е лошо проектиран. Мобилното приложение трябва да е удобно за потребителя от самия момент на стартиране до толкова, че той да се привърже към него все едно е съобразен с персоналните му изисквания. Всеки предприемач знае, че избираме първо с очите си. Обърнете специално внимание на дизайна - user-friendly ли е, работят ли всички функции, удобно ли са позиционирани бутоните и т.н. Тук е важно да можете да предположите какво очаква потребителя от вашето приложение като например каква логика следва при натискането на бутони.
Тествайте!
Out-of-store engagement.
Или иначе казано - необходимостта да обвържем потребителите си със съответния app без да са влезли в него. Това ще е едно от най-големите предизвикателства. Всички знаем колко са досадни известията от приложения, но ако ги персонализирате, давайки важна информация или напомняне, не са на твърде малък интервал от време и имат интересен дизайн и призив за действие, то има вероятност да не получите “mute” от тези, които ги ползват.
Customer service.
Не на последно място е важно да осигурите добра поддръжка на всеки един потребител и по всяко време. Добре е приложението да предлага няколко опции за “самообслужване” и отстраняване на проблемите самостоятелно - това може да е графа с често задавани въпроси или кратки видеа със стъпки за отстраняването на даден проблем. Добре е да предложите и комуникация чрез чат в реално време, както и възможността потребите ли Ви да поставят оценяват Вашия mobile app.
Челното място сред най-използваните езици за програмиране на мобилни приложения продължава да заема JAVA.
Ако ти си човек, който иска да усвои практически умения да програмира сам своя mobile app и искаш да постигнеш кариерен успех можеш да стартираш цялостното обучение - JAVA Development в Адванс Академи. Курсът е подходящ за начинаещи или хора с малък опит с този програмен език, но искат да положат стабилни основи на своята ИТ кариера.