Често в работата ни е предизвикателство да напишем съдържание, което едновременно да се “харесва” от търсачките, но и да е интересно за самите читатели. Предвид непрестанно променящите се алгоритми на търсачките, ние сме изправени пред много проба-грешка моменти, но със сигурност това ни научи на много неща които днес ще споделим с вас.
За да решим този проблем съставихме кратък To-Dos & Not To-Dos check list, който може да приложите и вие още днес.
Don’t:
1. Don’t : Не копирайте конкурентите си.
Понякога е много по-лесно да използваме готовите идеи на конкурентите ни, но го правете със собствен почерк по тематиката, за която пишем. За най-сигурно използвайте повече от 2 източника на информация. Така след като сте прочели поне два текста, шансът да цитирате неволно при писане някой от конкурентите е доста по-малък.
2. Don’t : Не пропускайте да направите добро проучване за ключови думи.
Няма как без тях. За предпочитане е ако сте фотограф, да включите в блога си статии свързани с това, а не с любителските ви умения по готварство. Освен да разберете кои са ключовите думи, които най-много пасват на вашия предмет на работа, разгледайте и тяхното търсене, както и трудност за класиране по тях. Можете да използвате различни инструменти в мрежата, които извършват такъв тип анализ.
3. Don’t : Не забравяйте за уникалното съдържание.
Пишете така, че читателите Ви да стигнат до последния ред. Всеки би споделил нещо интересно, особено в социалните мрежи. Постарайте се да давате стойност във всеки параграф от вашия текст, за да можете да задържите вниманието на аудиторията до края.
4. Don’t : Не забравяйте за важността на заглавието.
Заглавието е едно от най-важните, ако не и най-важният елемент от вашето съдържание. То трябва да е грабващо, да буди интерес, да дава някаква информация, но не изчерпателна.
5. Don’t : Не се опитвайте да сте перфектни.
Несъвършенството понякога е секси. Част от посетителите ще оценят написаното от Вас, други не. Няма как всички да са доволни, а опитите за перфекционизъм ще протакат работата във времето.
6. Don’t : Не пишете само за да задоволите SEO целите си.
Това не е решаващо. Често SEO специалистите избират да пишат по начин, който ще задоволи търсачките, но не и аудиторията им. Но ако сайтът е класиран успешно, потребителят влезе в уеб сайта и види, че няма подходящо съдържание и излезе, то впоследствие това ще се отрази отрицателно и на сайта.
7. Don’t : Не забравяйте, колко е важно да се чувствате добре докато пишете.
Понякога подценяваме важността на психическото и физическото си здраве. Ако не се чувстваме във форма е по-добре да отложим тази задача, защото резултата няма да е задоволяващ.
Do:
8. Do : Научете се на търпение.
Търпението е едно от най-важните качества, за да имаме успех в живота, във взаимоотношенията си, в изграждането на успешен бизнес и особено, в това да пишем добро съдържание. Научете се да се наслаждавате на процеса.
9. Do : Пренаписвайте всичко:
Пишете, коригирайте и пак пишете. После пак коригирайте написаното и така докато е необходимо. По време на корекциите махнете всичко излишно и опростете написано максимално.
10. Do : Не спирайте да учите
Забелязали ли сте как за нещата, които познавате или сте научили много добре, можете да пишете с лекота? Дар словото по съответна тема се появява, когато ние познаваме перфектно. Учете и четете постоянно за това, което пишете. Колкото по-информирани сте, толкова по-бързо ще ви дойдат идеи, с които да напишете почти перфектното съдържание.
11. Do : Правете кратки почивки
Когато започнете да пишете статия за блог, рекламен текст или съдържание на страница, няма как да стане за 20-30 минути. Дайте си време и си правете почивки, за да не губите фокус и вдъхновение.
12. Do : Пишете по SEO правилата
Направете съдържанието си освен интересно и лесно за четене.
Пишете не много дълги абзаци, които разделяте с подзаглавия. Не забравяйте и за bullet points.
Очакват Ви още много полезни съвети и примери в безплатното ни обучение по Дигитален Маркетинг -
Digital Marketing Basics. Освен теми за създаване на съдържание ще се запознаете и с основите на маркетинга, какво е маркетинг микс, целева аудитория, маркетинг в социалните мрежи и още много интересни теми.