Как геймификацията стимулира резултатите в STEM обучението: Advance Academy споделя опита си

Как геймификацията стимулира резултатите в STEM обучението: Advance Academy споделя опита си
  • 270 преглеждания

С времето образованието претърпява значителни промени, без които няма как да се отговори на нуждите на новите поколения. Областите на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са в челните редици на тази промяна.

Ангажирането на интереса на децата в STEM образованието понякога може да бъде предизвикателство. Именно тук се появява геймификацията - един от най-иновативните методи на преподаване.

Какво е геймификация?

Геймификацията (игровизация) се отнася до прилагането на елементи и принципи на игрите в контекст, различен от самите тях, например образование. В контекста на СТЕМ обучението това означава използване на игрови елементи като точкуване, състезаване и награди за подобряване на обучението и мотивацията. Този подход показва забележителни резултати в насърчаването на по-задълбочен интерес към STEM предмети сред учениците.

Защо геймификацията работи?

Децата са естествено любопитни и игриви. Игровизацията използва тези вродени качества, за да направи учебния материал по-завладяващ и приятен за усвояване. Тя превръща сложните концепции в областта на ИТ и други STEM предмети в интерактивни преживявания, които ефективно ангажират интереса на младите. Чрез включването на елементи на игра децата са по-склонни да вникнат задълбочено в изучаваната материя и да запомнят информацията.

Прилагане на игровизация в СТЕМ обучението

Може би се чудите как геймификацията може да бъде приложена в образованието на вашето дете. Ето как работи на практика:

1. Образователни видеоигри: Съществуват многобройни образователни игри, насочени към STEM предметите. Те са проектирани така, че да бъдат обучителни, но и ангажиращи, като представят учебния материал чрез интерактивен геймплей.

Пример за подобна платформа е Minecraft Education, която в Advance Academy използваме за курсовете ни по програмиране за деца с Майнкрафт. Това е образователна версия на популярната игра, специално разработена за обучителни цели. Освен отделен модул за блоково програмиране, платформата разполага със специални уроци по химия, биология, физика, география и други предмети във виртуални светове.

2. Платформи за игрово обучение: Много онлайн платформи предлагат игрово обучение. Те използват точки, значки, класации и други гейминг механики, за да мотивират и поощряват учениците.

В Advance Academy например си имаме система за награди, които се получават срещу събрани точки от решени задачи и домашни. Всяко дете има собствен профил, където може да наблюдава прогреса си и възможните награди.

3. Геймификация в класната стая: Учителите могат да включат игрови елементи в своите методи на преподаване. Това може да е както нещо семпло като система за точкуване, така и нещо по-организирано като игра за класа, която обхваща цялата учебна година.

Advance Academy също интегрира геймификация по време на занятията по програмиране за деца. Това се случва със специалните ни Meta World карти, които се получават срещу задачи, решени в час. Картите са част от колекция, с която децата могат да играят помежду си след уроците и по време на почивките.

Предимства на игровизацията в областта на STEM

Геймификацията се свързва с 50% подобрение на продуктивността на учениците. Това е значимо, като се има предвид, че близо 70% от младежите в САЩ предпочитат игровизираните методи на обучение пред традиционните. Това предпочитание се дължи на повишената мотивация и ангажираност, които са ключови фактори за ефективно учене. Когато децата се наслаждават на това, което правят, е по-вероятно да участват активно и да са въвлечени в учебния процес.

Подобрени умения за решаване на проблеми

Много игри изискват от играчите да мислят критично и да решават проблеми, за да напредват. Този аспект на игровизацията е в пълно съответствие с целите на STEM образованието.

Незабавна обратна връзка

В игрите участниците често получават незабавна обратна връзка и виждат резултат от действията си. В контекста на образователния процес това помага на децата да разберат по-лесно какво трябва да подобрят и насърчава нагласата за растеж.

Насърчаване на приключенския дух

В учебната среда, базирана на игри, неуспехът е част от обучителния процес, а не негов край. Това насърчава децата да поемат образователни рискове и да експериментират, което е ключов аспект на иновациите в областта на STEM.

Ролята на технологиите в игровизацията

Напредъкът в областта на технологиите е ключов за развитието на геймификацията в образованието. Интерактивните софтуери, виртуалната реалност (VR) и разширената реалност (AR) предлагат завладяващи преживявания, които правят обучението по-ефективно и ангажиращо. Тези технологии могат да вдъхнат живот на абстрактни STEM концепции, като помогнат на учениците да визуализират и разберат сложни идеи.

Именно за тази цел организираме и нашите интерактивни лаборатории като част от курсовете ни по програмиране за деца. В тях чрез игра запознаваме децата на практика с различни технологии, които допълнително да развият креативността и техническите им умения. Децата работят с 3D принтери и писалки, платки за програмиране, разширена реалност, дронове и всякакви други любопитни инструменти.

Геймификацията преобразява образованието и най-вече STEM обучението. Като прави ученето забавно и интерактивно, тя се справя с много от предизвикателствата, свързани с традиционните методи на преподаване. В бъдеще се очаква популярността и ефективността на игровизацията да продължат да нарастват и световният пазар на геймификацията да се разшири значително, което се дължи на положителното ѝ въздействие върху мотивацията, производителността и ефективността както в образователен, така и в бизнес контекст.