Със сигурност днес си срещнал поне 3 спонсорирани публикации във фейсбук, или си видял новото стори на любимия ти козметичен бранд, или си прочел статията в нечий блог. Знаеш ли защо брандовете правят всичко това и какво е всъщност? Това е Digital Marketing.
Дигиталният маркетинг, или още наречен онлайн маркетинг, са всички дейности за популяризиране на бранд, откриване на нови потенциални клиенти и комуникация в интернет мрежата.
Целта му е да:
- Повиши вниманието към своя бизнес;
- Спечели доверието на своите клиенти;
- Открие и спечели потенциалните си клиенти;
- Поддържа добрия имидж и представяне на бранда;
- Бъде запомнен;
- Повиши продажбите.
Всеки от нас използва своя телефон не само за да комуникира, но и да пазарува, да открива нови продукти или да ги проучва. Днес ние може да не обърнем внимание на някой плакат за събитие на улицата, но ще го забележим, ако ни излезе на спонсориран пост във Facebook.
С масовата употреба на технологиите много бизнеси решиха да преминат от традиционен на онлайн маркетинг, за да достигнат до по-голяма аудитория. Това отвори много работни позиции за маркетолозите, владеещи digital. И тенденцията се очаква да продължава.
Кои са основните канали в дигиталния маркетинг?
Както при традиционния, така и в дигиталния съществуват различни канали, по които един бизнес достига до своите клиенти. Задачата на digital marketing специалиста е да определи кои са най-подходящите за съответния бранд и да се фокусира върху тях. В дигиталния маркетинг най-важните канали са:
1. Social Media Marketing
Днес почти всеки прекарва поне по 30 минути в мрежи като Facebook и Instagram. Социалните мрежи станаха част от нашето ежедневие. И в тази ситуация маркетинг специалистите видяха прекрасна възможност да бъдат още по-близо до клиентите си. Дигиталният маркетинг в социалните мрежи включва дейности като:
- Маркетинг план за съдържание;
- Създаване на интересни банери, видеа и карусели;
- Комуникация и интеракция с потребителите;
- Създаване на рекламни кампании и анализ на резултатите.
Този канал на дигиталния маркетинг не трябва да бъде пренебрегван със сигурност. И точно поради тази причина в нашето обучение по дигитален маркетинг - Digital Marketing Basics сме обърнали специално внимание на социалните мрежи.
2. Content Marketing
Съдържанието има значение! Тази част от дигиталния маркетинг акцентира точно на това да създаваме съдържание, носещо стойност. Той обхваща неща като видеа, блогове, имейли, публикации и текстове в социални мрежи. Работата на маркетинг специалиста е да:
- Проучва кой би бил най-подходящия формат съдържание за целите на бизнеса;
- Измисляне на визиите, идеите, посланията на съдържанието;
- Подаване на всички идеи към дизайнерите.
В нашето безплатно обучение - Digital Marketing Basics има обособен модул за Content Marketing-a, в който ще се запознаем с Копирайтинга и Видео маркетинга.
3. SEO маркетинг
Оптимизацията за търсачки на уеб сайтовете е част от дигиталния маркетинг. SEO оптимизацията на един уеб сайт отговаря за това при търсенето на кои ключови думи ще се показва той в резултатите.
За да могат потребителите лесно да откриват уебсайта на един бизнес, той трябва да е добре оптимизиран. Чрез SEO-то се постига качествен органичен трафик и привличане на правилните потребители.
В задачите на SEO специалиста са включени:
- Запознаване с правилата на Google за оптимизация и следене за нови промени;
- Проучване и определяне на ключовите думи, които трябва да бъдат редовно използвани в текстовете и блог статиите;
- Планиране и създаване на съдържанието спрямо ключовите думи;
- Създаване на линкове с други сайтове - backlinks.
Ако обичаш да анализираш, да работиш с данни и владееш изкуството на ключовите думи, то започни с обучението SEO Basics на маркетинговата академия на Advance Academy.
В дигиталния маркетинг има място за всеки. Ако ти искаш да стартираш своето професионално обучение сега или мислиш да се преквалифицираш, можеш да го направиш лесно с обученията по дигитален маркетинг на Advance Academy. Очакваме те!