Какво е дигитален маркетинг? Основни видове и направления според целите

Заглавие на статията: Какво е дигитален маркетинг? Основни видове и направления според целите
20 яну 2023
152 преглеждания

Със сигурност често чувате термина “дигитален маркетинг”, където и да отидете. В последно време тази дума жужи навсякъде покрай нас. И има защо!

Дигиталният маркетинг се развива динамично, успоредно с развитието на технологиите и ИТ-то. Особен подем намериха тези сфери по време на масовата промяна в ежедневните дейности вследствие на пандемичната обстановка. След този повратен момент всичко се съсредоточи в интернет мрежата - комуникацията ни премина на онлайн ниво, пазаруването, учебната дейност и разбира се, маркетинга, рекламата и бизнеса също.

Всичко, което виждате днес в социалните мрежи и интернет - реклами, съдържание, дизайни, статии, видеа, текст, дори и Тик Ток видеа и Рийлсове… всичко това е дело на маркетинг специалисти, вършещи своята работа. Това е дигитален маркетинг.

Днес ще ви разкажем по-подробно за дигиталния маркетинг, какво дава той и защо да започнете своето професионално обучение и кариера точно в тази ИТ индустрия.

Какво е Дигитален Маркетинг?
Дигиталният маркетинг е безкрайно поле с различни посоки на развитие, дейности и задачи. Можем да кажем, че основните цели на дигиталния маркетинг са:

  • Да рекламира продукт, услуга, бранд;
  • Да предразполага благоприятно взаимодействие и комуникация между бизнесите и клиентите; 
  • Да популяризира бизнеса и да привлича аудитория.
    Като всичко това се случва в онлайн среда - Интернет пространството. 

За да се постигнат целите се използват различни похвати и дейности. Благодарение на тези дейности, можем да разделим направлението Дигитален Маркетинг на различни области като Социални Мрежи, Копирайтинг, SEO, Създаване на съдържание и още... С времето се появяват и нови области в Дигиталния Маркетинг. Видовете дигитален маркетинг са много, а с иновациите и развитието на това направление не спират да се увеличават. Но днес ще ви кажем кои са най-популярните и масово търсени професионални направления в дигиталния маркетинг.

Топ 3 най-популярни направления в маркетинга:
№1 Social Media маркетинг
Най-популярната област за всички дигитални маркетолози е, разбира се, маркетингът в социалните мрежи. Почти всеки днес има акаунт в повече от една социална мрежа като Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Reddit и още. Всеки потребител на социалната мрежа влиза в нея с цел да разгледа и взаимодейства със съдържанието вътре. Затова и мрежите са най-лесният достъп до директна връзка с потенциалните клиенти.

За да разберете колко е важно присъствието на бизнеса в социалната мрежа, замислете се колко често ви се е случвало да чуете за нов бранд и първо да го проверите във Фейсбук или Инстаграм. Ето колко е важно! :)

Advance Academy стартира нов професионален курс Social Media Advertising, в който ще научим повече за рекламните маркетинг стратегии във Facebook и Instagram.

№2 SЕО оптимизация 
SEO оптимизацията е това, което помага на уебсайта да бъде видим в търсачките. Всеки ден Google получава над 60 000 търсения в секунда. Хората търсят отговори на своите въпроси.

SEO специалистите правят изследвания, анализи и експерименти със съдържанието на уебсайта, за да открият ключа към успешното класиране в Google. Днес SEO-то става една от най-търсените услуги, защото това е дългосрочна и сравнително по-малка финансова инвестиция. Успешната SEO кампания ще доведе повече органичен трафик на уебсайта на бизнеса, което от своя страна ще доведе повече клиенти. SEO специалистите работят с текстове, ключови думи, съдържание и структура на уеб сайта, както и в SEO работата се включва да следиш тенденциите и новите покрай големите ИТ компании Google, Microsoft, Meta, за да си подготвен за промените в търсачките.

Ако SEO-то ти се струва интересно, ако ти обичаш да анализираш, то курсът на Advance Academy - SEO Basics е специално за теб.

№3 Content marketing & Copywriting 
Content marketing (или още Маркетинг на съдържанието) е всичко това, което виждаме като маркетинг кампании - текстове, статии, слогани, банери, дизайн концепции. Всяко едно от тези неща на първо място е измислено от контент криейтъри и след това е реализирано от дизайнери и копирайтинг специалисти.

Тук е необходимо както експресивно и богато мислене, така и много креативен дух. Днес сред големият брой маркетинг кампании и реклами, на които сме свидетели, качественото съдържание е това, с което бизнесите могат да изпъкнат и да се отличат.

Ако смяташ че имаш нужда от креативна, динамична и интересна професия, то сега е момента да започнеш своето професионално обучение Copywriting & Content Marketing Basics в Advance Academy.

Дигитален Маркетинг развитие
В последните години всичко става дигитално, затова и дигиталният маркетинг се развива и ще продължава да се развива с такива бързи темпове. А дигиталните маркетолози, SEO специалисти, Social Media мениджъри ще продължават да се търсят.

Възползвай се от този златен момент, за да стартираш своята успешна кариера. Стартирай обучение по дигитален маркетинг и дай началото на твоето професионално приключение.

Как да започнеш?

  1. Запознай се с основите на дигиталния маркетинг с новият присъствен курс Дигитален Маркетинг за начинаещи. В него ще научиш повече за маркетинг стратегиите, Social Media маркетинга и Content маркетинга. 
  2. Със стартирането на курса ще станеш част от нашата Facebook група Digital Marketing Basics, в която водим маркетинг дискусии и споделяме допълнителна полезна информация. 
  3. След като поставиш основата и създадеш нови контакти, можеш да надградиш знанията си в съответната област на дигиталния маркетинг, която си си избрал: