Какво е дропшипинг бизнес – всичко, което трябва да знаете

Какво е дропшипинг бизнес – всичко, което трябва да знаете
  • 6617 преглеждания

Стартирането на дропшипинг бизнес е чудесна първа стъпка в предприемачеството. Ще можете да продавате продукти на клиенти, да задавате свои собствени цени и да продавате собствената си марка. В дропшипингa дори не е необходимо да имате и плащате за инвентар. И ако все още се чудите дали да стартирате вашия онлайн бизнес, може би ще ви помогне да знаете, че продажбите в електронната търговия възлизат на близо 3.9 трилиона долара в световен мащаб за 2020.

 

Какво представлява дропшипинг бизнесът?

Накратко, дропшипингът е бизнес модел, в който управлявате онлайн магазина си, без да държите инвентар. След като направите продажба, вашия доставчик изпраща продукта, който е поръчан от неговия склад, директно до прага на вашия клиент. В този бизнес модел не се налага да се притеснявате за съхранение, опаковане или изпращане на вашите продукти.

 

Как всъщност работи дропшипинг бизнес моделът?

В дропшипингът има трима ключове играчи: производителят или продавачът на едро, търговецът (Вие) и клиентът.

 

  1. Ролята на производителя в дропшипинг бизнес моделът включва производство, притежание на инвентар, доставка на продуктите до клиенти от името на търговеца на дребно (Вие) и зареждане на нови продукти при изчерпване на количествата.
  2. Ролята на търговецът (Вие) е да продавате продуктите на производителя от вашия онлайн магазин под собствената си марка. Вие избирате какви и кои продукти да продавате, както и как да ги предлагате на пазара. Освен това, вие определяте техните цени и доставка, които всъщност ви носят печалба.
  3. Ролята на клиента е да купува продуктите директно от вас, търговеца на дребно. Ако възникнат въпроси или проблеми, те се свързват с търговеца (Вие), от когото са закупили продукта.

 

 

Предимства на дропшипинг модела

Дропшипингът е чудесен бизнес модел за начинаещи предприемачи, защото е достъпен. С него можете бързо да тествате бизнес идеи, което ви позволява да научите много за това как да избирате и предлагате продукти на пазара. А ето и другите предимства на този бизнес модел:

  1. Изисква по-малка инвестиция

Може би най-голямото предимство на дропшипинга е, че е възможно да стартирате магазин за електронна търговия, без да се налага да инвестирате хиляди левове в инвентар предварително. С модела дропшипинг не е необходимо да купувате продукт, освен ако вече не сте извършили продажбата и не сте получили плащане от клиента. И тъй като не сте ангажирани с продажбата на инвентар, закупен предварително, има по-малък риск при стартирането на дропшипинг магазин.

  1. Лесно се започва

Ръководенето на електронен бизнес е много по лесно, когато не трябва да се занимаваш с физически продукти. С дропшипинг модела, не трябва да се притеснявате за:

  • Управление или плащане за склад
  • Опаковане и доставка на вашите поръчки
  • Следене на инвентара
  • Обработка на връщания или входящи пратки
  • Непрекъснато поръчване на продукти и управление на стоката
  1. Ниски оперативни разходи

Тъй като не е нужно да се занимавате с закупуване на първоначален инвентар или управление на склад, оперативните ви разходи са доста ниски. Всъщност много успешни магазини за дропшипинг се управляват от вкъщи, изисквайки малко повече от лаптоп и няколко повтарящи се разходи за опериране. С нарастването на вашия бизнес, тези разходи вероятно ще се увеличат, но все още ще бъдат по-ниски в сравнение с тези на традиционния бизнес модел.

  1. Богат избор от продукти за продаване

Тъй като не е необходимо да купувате предварително продуктите, които продавате, можете да предложите по-голям набор от продукти на потенциалните си клиенти. Ако доставчиците предоставят нов артикул, просто можете да го включите в списъка с продукти, които предлагате във вашия онлайн магазин.

  1. По-лесен за тестване

Дропшипинг модела е полезен метод за тестване на нов магазин, както и за тестване на исканията и нуждите, които клиентите имат за допълнителни категории продукти, например аксесоари или изцяло нови продукти.

 

Недостатъци на дропшипинг модела

Всички предимства, които споменахме, правят дропшипинга много атрактивен модел за всеки, който иска да започне да продава онлайн чрез онлайн магазин. Но както всяко нещо. Дропшипинга има и своите недостатъци. Ето няколкото минуса, които трябва да имате предвид.

  1. Проблеми с инвентара

Ако имате на склад всички ваши продукти, е сравнително лесно да проследите кои артикули имате налични. Но когато търсите от множество „складове“, които изпълняват поръчки и за други търговци, инвентарът може да се променя ежедневно. Но, самата платформа ви позволява да следите нивото на стоката, която предлагате, а и можете така да настройте вашия магазин, че при изчерпване на даден продукт той да бъде премахван от магазина или неговото количество да бъде зададено на нула, а вие да получите известие.

  1. Грешки на доставчиците

Дори най-добрите доставчици на дропшипинг правят грешки при изпълнение на поръчките - грешки, за които трябва да поемете отговорност и да се извините. А посредствените и нискокачествени доставчици ще предизвикат безкрайно разочарование от липсващи артикули, неуспешни пратки и опаковка с ниско качество, което може да навреди на репутацията на вашия бизнес. Затова е добре да проверите самите доставчици в сайта на AliExpress, като лесно може да разберете дали даден доставчик е качествен, като например видите колко продукта предлага. Ако предлага само 2-3 продукта с ограничено количество, то най-вероятно не е надежден.

  1. По-малка печалба

По-ниската печалба е най-големият недостатък на дропшипинг модела. Това е така от самите плюсове на модела, тъй като е лесно да започнете, а оперативните разходи са ниски, много хора биха създали онлайн магазини и да се превърнат във ваши конкуренти. Тъй като те са инвестирали толкова малко за стартиране на бизнеса, повечето ви конкуренти могат да си позволят да работят при минимална печалба. Но, обикновено тези продавачи ще имат нискокачествени сайтове, което може да използвате, за да разграничите бизнеса си от техния. Освен това, всичко зависи и от маркетинга, ако вие сте инвестирали повече време и средства в достигане на вашите потенциални клиенти, вероятността те да изберат вас е по-голяма.

 

Готово! Вече знаете какво представлява дропшипинг бизнес моделът. И не забравяйте, че най-добрият начин да научите как да започнете дропшипинг бизнес като направите първата стъпка за изграждането му.