Какво е SEO? Защо е важно да оптимизираме сайтовете?

Лупа симвулизираща SEO оптимизацията. Изписано заглавието на статията: Какво е SEO? Защо е важно да оптимизираме сайтовете? и логото на Advance Academy
  • 1433 преглеждания

Ако си в началото на своето пътешествие из интересния свят на дигиталния маркетинг, то със сигурност вече си чувал термина SEO оптимизация. Знаеш само, че е тази част от маркетинга, която е причината сайтовете да добиват повече органичен трафик и да се класират по-високо в Google търсачките… Но каква е работата на SEO специалистите и как се случва всичко това?

Ако все още не си запознат с работата на SEO-то, но ти се е зародило любопитство и интерес, то ти си на правилното място. :) В тази статия ще намериш отговор на въпросите:

  • Какво е SEO оптимизация?
  • Какво прави SEO специалиста?
  • Как работи оптимизацията на търсачките?
  • И каква е ролята на оптимизацията?

Какво е SEO?

Разбира се, започваме с въведение в термина SEO… SEO идва от Search Engine Optimization и означава процес на анализи, редакции, и промени в уебсайт с цел класиране на по-високи места в търсачките (като Google и Bing) и докарване на повече органичен трафик.

На пръв поглед бихте казали, че това не е кой знае колко важно. Но замислете се, когато търсите нещо в Google дали стигате до някоя от следващите страници с резултатите или дори до края на първа страница… Едва ли. Ето колко е важно да класирате сайта си навреме.

SEO е едно от ключовите умения за всеки специалист по дигитален маркетинг, за да създаде повече ангажираност покрай една марка или бранд. Защото знаем, че дигиталният маркетинг е сложен и комплексен процес, без който един бизнес не може да съществува.

От своя страна Оптимизацията за търсачките също е процес, който включва в себе си няколко компонента и обвързва работата на seo специалистите, маркетинг специалистите, копирайтърите, дизайнерите и програмистите.

Какво включва в себе си оптимизацията за търсачките?

Знанията и уменията в сферата на SEO маркетинга са ценни и биха ви изстреляли няколко крачки по-близо до успешната кариера като маркетинг специалист. Въпреки че всичко неспирно се променя, особено в дигиталния свят, принципите на SEO оптимизацията остават все едни и същи. Можем да разграничим SEO-то на три ключови момента:

Техническо SEO

Техническата оптимизация е едно от най-плашещите неща за начинаещите в SEO маркетинга, но бъдете спокойни, защото това не е изцяло ваша работа. Тази оптимизация за търсачки не е толкова обвързана със съдържанието по вашата уеб страница, а по-скоро с качеството и за откриване от Google краулерите (роботите на google за сканиране на страници). За техническото SEO се наблюдават фактори като скоростта на сайта, адаптивност за мобилни устройства, SSL сигурност, отстранено дублиращо се съдържание.

On-page SEO

SEO оптимизацията на страницата е всичко, което можете да направите на самата уеб страница, за да я класирате по-добре в Google. Тук навлизаме в същината на SEO маркетинга и може би най-интересната част от оптимизацията. В тази част от SEO важна роля имат ключовите думи, съдържанието на страниците, оригиналните текстове, снимки, заглавия, мета описания. 
On-page оптимизацията е процесът, който гарантира, че потребителите ще имат добро изживяване на сайта ви.

Off-page SEO.

Този вид оптимизация е свързан с това, което се случва извън страниците на вашия уеб сайт, но в същото време се отразява на вашето класиране в търсачките. Тук са включени препратки от други сайтове, медии и партньори към вашия уеб сайт. Изграждането на добра мрежа от връзки, водещи качествен трафик към вашия уеб сайт не е за подценяване при оптимизацията на сайтове.

По-подробно за същността на SEO оптимизацията можете да научите в статията Основи на SEO: Детайлен поглед върху видовете SEO оптимизиране.

Какво прави SEO специалиста?

Както казахме по-горе, задачата на SEO специалиста е да оптимизира сайт, така че той да бъде класиран в търсачките и да се добие повече органичен трафик. SEO специалистът е човекът, който се грижи тези цели да бъдат постигнати. Обаче не трябва да забравяте, че SEO процесите и резултатите не се случват от днес за утре. Това е работа, която изисква дългосрочни действия, за да даде след това дългосрочни и качествени резултати.

SEO специалистът използва инструменти за анализ на сайта, оптимизацията и ключовите думи. Такива инструменти са Google Search Console, SemRush, Google Analytics, Ahrefs и други.

Тези SEO инструменти дават информация за:

  • количеството органичен или платен трафик, който сайта получава;
  • линковете от други уеб страници водещи към сайта;
  • грешки в техническото SEO и други.

След като извлече съответните анализи например от Гугъл Аналитикс, SEO специалиста определя своите цели и създава план за работа, който може да включва:

  • редакции на статии, продуктови описания, ландинг страници;
  • редакции в програмния код;
  • поправяне на счупени уеб страници;
  • стратегия и календар за статии;
  • план за създаване на мрежа от линкове от други сайтове.

Звучи като доста работа нали? Но не забравяйте, че SEO специалиста работи в екип с маркетинг специалистите, копирайтърите и програмистите за по-качествена оптимизация на сайт. 

Как работят търсачките и оптимизацията на търсачки?

Търсачките са едни от най-добрите помощници на хората днес. Всеки се обръща към търсене в Гугъл, когато е изправен пред някакво чудене или нова информация. Но за да могат търсачките да дават правилния отговор на нашите търсения, те изпълняват сложен алгоритъм. Google изследва мрежата от уебсайтовете и определя кои резултати са най-релевантни за показване.

Каква е ролята на SEO оптимизацията?

Днес социалните мрежи и другите канали водят доста трафик до уебсайтовете, но SEO-то винаги ще е номер 1 в това отношение. За една секунда в Google се правят повече от 40 000 търсения и можем да кажем, че почти никой от тези 40 000 човека не достига до някоя от следващите страници в резултати. Затова е важна оптимизацията на сайтовете и класирането на по-високи позиции по правилните ключови думи.

От всички кликащи по резултатите в Гугъл 95% от хората избягват да кликат върху платените реклами, а кликат на органичните резултати. И ако на пръв поглед SEO-то ви се струва ненужно, чувайки за тези проучвания, можете да разберете колко ключово е то за цялостната маркетинг кампания на един бизнес.

Ако искаш сега да навлезеш в света на дигиталния маркетинг и SEO оптимизацията за търсачки, то ние от Advance Academy имаме предложение за теб. Запиши се сега на курса Digital Marketing Specialist и научи повече за това какво е оптимизацията на сайтове, как се прави SEO оптимизация, кои инструменти за какво се използват, как точно работят търсачките и още… Дай началото на своята кариера и успех сега в професията SEO специалист. Очакваме те!