Кои са най-важните стъпки при стартирането на кампания за Black Friday?

Дигитален маркетинг
07 ное 2019
2239 преглеждания

На 3 Ноември бе проведена еднодневна конференция в хотел “Черно Море”, организирана от Digital4Varna. Седем лектори дадоха своите насоки и полезни съвети за правилното организиране и изготвяне на стратегия за така наречения “Черния Петък“. Една добре позната маркетингова стратегия дори и за обикновените потребители и от другата страна - акцент в годишния маркетинг план на всеки специалист в сферата.

В кратка поредица от статии Ви предлагаме да се запознаете с практики, които може да приложите при подготовката си за Black Friday. Подготвили сме Ви няколко съвета за подготовка на стратегия и първите и най-важни стъпки преди да се впуснете в “Черния Петък”.

Ето какво е необходимо да направите преди, за да подготвите успешна Black Friday кампания:

1.Изберете правилния продукт или услуга. 
Факт е, че Черния петък е подходящ и за туристически, финансови, козметични, транспортни, хотелиерски, развлекателни услуги и в действителност вече се използва от почти всеки сектор в търговията и предлагането на услуги. Но е важно и вие да подберете кои продукти желаете да бъдат най-силно рекламирани. Селектирането на определен брой продукти, ще буди предположения в потребителя, че те са например с ограничена наличност, което ще ги накара по бързо да вземат решението за покупка.

2.Създайте различни формати и типове съдържание.
В една кампания за Black Friday може да има  4 – 5 различни типа контент: съдържание на landing страницата, съдържание на имейл, социални мрежи, радио или ТВ спот, продуктови описания или PR материали. Не ви казваме да бъдете навсякъде - това би отнело много ресурс. Но се опитайте да бъдете максимално забележими. Това е периода, в който бизнесите са в най-сериозна борба за вниманието на потребителя.

3. Дефинирайте правилните потребители.
Въпреки ясната комерсиалност на “Последния петък” на Ноември и масовото покритие на рекламните послания, таргетирането може да донесе до 45% повишаване на ROI при правилно насочване.

4. Определете предварително своите СТА - call to action.
Предполага се, че вие вече познавате своята аудитория, потребители и така наречения идеален клиент. Спрямо всичко, което знаете за тях, трябва да сте запознати и с техните начини за реакции и действие. А ако не сте все още, тествайте преди кампанията Черен петък. 

5. Започнете подготовката за кампанията си колкото е възможно по-рано.
Започнете да подготвяте кампанията си няколко месеца предварително. В процеса на работа се раждат и много нови готини идеи. Представете си това да се случи два дни преди кампанията и да се ядосвате, че няма време за реализация.

6. Отлична идея е за Черния петък да имате нови продукти.
Ако имате нов продукт, които искате тепърва да представите на пазара и да чуете първите обратни връзки и отзиви, то няма по-добър момент за това от Black Friday периода.  

7. Давайте малък бонус с всяка поръчка.
Направете сантиментален подарък на вашия клиент. По време на Black Friday със сигурност ще имате нови потребители, които още не ви познават. Създадете им добро първо впечатление! Нека се почувстват специално, за да се върнат отново.

И няколко съвета при писането на добър контент:

1. Не описвайте характеристиките на продукта, а как те работят за потребителя. Говорете за конкретните ползи – не просто за предимствата на продукта. Кажете ЗАЩО потребителя се нуждае от вас и вашия продукт.

2. Създайте усещане за спешност: „остават броени часове/минути“, „времето ви е ограничено“, „не се колебайте, поръчайте веднага“.

3. Благодарете на потребителите - Помислете за Thank You Page с оригинално съдържание или Thank You, която да върви с продукта.

4. Можете да направите един Gift Guide – съветник, който ще ориентира потребителите в покупките.

5. Измислете и наложете специални хаштагове за кампанията. Бъдете оригинални! Бъдете креативни!

Очакват Ви още няколко полезни статии, които може да приложите успешно в кампаниите си за Black Friday.

А ако искате да научите как да изготвяте правилното си позициониране в дигиталния маркетинг, може да го направите в 8 седмичния ни онлайн курс - Digital Marketing Basics. В него ще се запознаете с основите на маркетинга, термините и най-използваните инструменти, как да развиете маркетинга в социалните мрежи, как да създавате съдържание и още много.