Дигиталният маркетинг не спира да расте и да ни предоставя безброй възможности за достигане и контакт с нашата аудитория. Един от най-силните канали за комуникация в онлайн маркетинга са социалните мрежи. Но те също не спират да се увеличават, затова сигурно се чудите коя социална мрежа да изберете за вашия бизнес… А и не трябва да забравяме, че всяка социална мрежа има различно предназначение, различна аудитория и различно послание.
Най-популярните социални мрежи днес са Инстаграм, Фейсбук, TikTok и LinkedIn. Всяка от тях се използва и в digital marketing и предлага много възможности за реклама, но това не значи, че всяка е подходяща за точно твоя бизнес. По тази причина ще направим сравнение между Линкдин рекламата и Facebook рекламата. В днешната статия ще разгледаме:
- Какво е Линкдин?
- Какво е Facebook?
- Какви са основните разлики между рекламите във LinkedIn и Facebook рекламата?
Какво е LinkedIn?
LinkedIn се различава от останалите социални мрежи. Тя не е предвидена за чатене с приятели, а за създаване на бизнес връзки, делова комуникация и споделяне на полезна информация от бизнес сектора. Интерфейсът на Линкдин е много близък до този на Facebook. Не случайно и много хора го наричат: “Професионалната версия на Facebook” Както във Фейсбук, така и в Линкдин имате:
- Лична стена - Профил с информация за вас;
- Home - стена с новата активност на хората и страниците, които следвате;
- Директни съобщения.
Какво е Facebook?
И нека все пак да споменем и какво е Фейсбук. Facebook е най-популярната социална мрежа. Платформата има почти 4 милиарда потребители от целия свят. Тя е една от най-използваните за провеждане на маркетинг кампании. Употребата на Facebook обаче не е само с цел дигитален маркетинг и бизнес, но и лична комуникация и споделяне.
Какви са основните разлики между рекламите във LinkedIn и Facebook рекламата?
И двете социални платформи предлагат платни маркетинг кампании и реклами. Но няма как да кажем коя е най-добрата, защото за всеки един бизнес е необходима индивидуална стратегия и избор. Затова ще разгледаме кои са 3-те основни разлики между Линкдин и Фейсбук рекламите. Това със сигурност ще ви помогне в избора на канал за дигиталния маркетинг на вашия бизнес.
1. Опциите за избор на таргет аудитория са различни в двете социални мрежи.
Изборът на социалната мрежа за вашия бизнес е пряко свързан с аудиторията, която търсите. И двете социални мрежи предлагат страхотни възможности за създаване на реклами и избор на аудитория. Но можем смело да кажем, че за една digital marketing кампания, Facebook и с една идея по-добър от LinkedIn. Когато правите Facebook реклама, можете да избирате вашата таргет аудитория спрямо:
- Демографски характеристики (пол, възраст…);
- Местоположение;
- Общи интереси;
- Харесвани страници;
- Важни дати;
- История на покупките;
- Ниво на образование;
- Индустрия и работна позиция.
Докато в LinkedIn можете само да определяте по:
- Демография;
- Образование;
- Настоящ работодател;
- Участие в групи в LinkedIn;
- Размер на компанията;
- Индустрия;
- Длъжност.
Важно е да подчертаем, че изборът на аудитория е едно от най-важните неща в онлайн маркетинга.
Ако все още не сте запознати с термини като аудитория и идеален клиент, в дигитален маркетинг обучението на Advance Academy - Digital Marketing Basics можете да поставите основата на своите маркетинг знания.
А ако вече сте напреднали в маркетинга, но търсите нови предизвикателства и усъвършенстване, то професионалният курс Digital Marketing Specialist е за вас.
2. Линкдин е само за B2B маркетинг кампании, докато Facebook е подходящ за B2C.
Facebook все още е много по-лична мрежа, обвързана с ежедневието и приятелската комуникация на хората, докато LinkedIn е много по-делови. Ако вашият бизнес предлага продукти и услуги за други бизнеси, то вие трябва да предприемете B2B кампания и да се насочите към Линкдин. Но ако вашите потенциални клиенти не са други фирми, а обикновени хора, то трябва да изберете дигиталния маркетинг във Фейсбук.
3. Форматите и дизайнът на рекламите са различни.
Разнообразието от рекламни формати при Facebook и сравнително по-голямо и много по-интересно, отколкото в LinkedIn. Разбира се, това отново е свързано с деловия имидж на едната мрежа в сравнение с по-личния и ежедневен имидж на другата. Но ако развивате маркетинг кампания във Фейсбук вашите реклами могат да бъдат под формата на:
- Фото реклама;
- Видео реклама;
- Сторита;
- Карусели;
- Реклами в Месинджър;
- Reels реклами.
Ако вие развивате бизнес, който е B2B, то вашата социална мрежа е LinkedIn. Но ако вашият бранд е насочен директно към потребителите най-добрият избор за дигитален маркетинг е Facebook. Ако искате да научите повече за рекламите във Facebook, как да определяте своят buyer persona, как да работите с Meta Business Suite и Facebook Ads Manager, то курсовете на Advance Academy по маркетинг са точно за вас! Стартирайте сега своето обучение и станете ПРО в дигиталния маркетинг с нас! Очакваме ви!