Преди една година се проведе конференцията Facebook Connect 2021, на която бе обявено ребрандираната нова идентичност на компанията (вече наречена Meta), както и началото на една нова ера в света на технологията - изграждането на “metaverse” вселената (или още виртуална реалност). След 1 година и повече от 10 млрд долара инвестирани в разработка, Meta проведе ежегодната си конференция “Meta Connect” и ето какво обяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг:
- Новите очила за виртуална реалност Meta Quest Pro с повече подобрения, но със стряскаща цена от 1499 долара, което е почти тройно повече от Meta Quest 2. Докато с Meta Quest 2 очилата, се целеше да се създаде достъпност за масовия пазар и потребители, новия Pro шлем се явява като премиум продукт с повече функционалности - пълноцветност, смесена реалност, по-тънки лещи, по-висока резолюция, нови подобрени контролери. Всичко това, но с един немалък недостатък: Животът на батерията е максимум 2 часа.
- Meta обяви партньорството си с Microsoft. Главният изпълнителен директор - Сатя Надела се присъедини към Зукърбърг, за да споделят за предстоящите интеграции в Quest на най-използваните Microsoft инструменти - Windows приложения, Xbox Cloud Gaming, Teams, както и версии на Word, Excel, PowerPoint и Outlook ще бъдат достъпни за хората в Мета света (Metaverse).
- Meta удвоява усилията си върху мисията да прехвърли работното ни място във виртуалната реалност. “Работа от вкъщи” няма да е актуално, а работа във VR среда ще е новото нормално. Мета казва, че е внедрила 60 000 броя Quest 2 очила в корпоративния свят, както и че скоро ще предлага абонаментен продукт „Meta Quest for Business”. Зукърбърг, както и главният технически директор твърдят, че скоро това ще е масова реалност, но не всички вярват в това. Главният въпрос е как хората, които след 8 часов работен ден пред компютър, страдащи от болки в очите, ще използват екран-очила за виртуална реалност, които често водят до главоболие след продължително ползване.
- Meta най-после сподели информация и за своите приходи. Дълго време това бе въпрос, будещ любопитството на много хора, но на конференцията компанията официално обяви, че Quest Store е спечелил над 1,5 милиарда долара от продажби на игри и приложения. Но нека не забравяме, че за последните три месеца са инвестирани 2,8 милиарда долара в разработка на виртуалната реалност.
- Meta сключва партньорство с NBCUniversal. Вицепрезидентът на Metaverse Вишал Шах обяви, че от следващата година Meta и NBCU ще създават съвместно изживявания около The Office, Universal Monsters, DreamWorks, Blumhouse, Halloween Horror Nights и много други, с цел привличането на техните фенове във VR средата.
- Вече може да бъдат споделяни видеа от виртуалния свят Horizon Worlds в Reels секцията на социалните мрежи. Предполагаме, че това е с цел да бъдем по-осведомени какво се случва в новия свят.
- Horizon Worlds се старае да покаже колко страхотна е мета вселената, но може би ще е още по страхотна, когато аватарите ни вече ходят с крака. Да, и това предстои. След новата актуализация на Meta, вече всеки аватар ще има не само торс, но цяло тяло.
Новите промени в света на технологиите се движат изключително бързо. Ние имаме възможността да сме свидетели на събития, които ще останат ярки в дигиталната история. Ние от Advance Academy организираме безплатно обучение по Дигитален Маркетинг - Digital Marketing Basics, в което покриваме всички основни маркетинг инструменти като основи на маркетинга, органична реклама в социалните мрежи - Facebook, Instagram, както и практически умения в курса за създаване на рекламни банери и видео реклами за Фейсбук и Инстаграм.
През Януари 2023 ще стартираме поредица обучения насочени към създаване на рекламен текст и копирайтинг - курс Copywriting & Content Marketing;
Как да рекламираме в социалните мрежи Facebook и Instagram - Social Media Advеrtising, Основи на SEO или как да излизаме на първо място в Google - SEO Basics.