Защо Instagram е важен за развитието на вашия бизнес

Защо Instagram е важен за развитието на вашия бизнес
22 юли 2022
73 преглеждания
© AdvanceAcademy

Instagram е втората най-популярна социална мрежа след Facebook. Повече от 1 милиард души използват социалната мрежа месечно, а 500 милиона души публикуват Instagram Stories всеки ден.

Само от тези две статистики може да разберете, че Instagram е една от най-важните социални мрежи за бизнесите и тяхната цел да популяризират своя бранд. Няма значение дали управлявате Instagram акаунта на голяма корпорация, малък бизнес или го използвате, за да рекламирате бранда си – Instagram e необходимост!

Instagram предоставя прекрасна възможност за създателите на съдържание и бизнесите да привлекат вниманието и да се свържат с целевата си аудитория. Може да се възползвате от петте типа съдържание, които Instagram предоставя – постове за feed-а, Reels, Stories, Lives, а от съвсем скоро и гайдове.

В случай, че все не сте сигурни относно важността на Instagram, прочетете тези причини да решите:

  1. Платформата продължава да се развива и да предлага повече и повече възможности на брандовете

    Instagram стартира за първи път преди повече от десет години. В началото си обаче платформата предлагаше малко по отношение на ангажираността. Освен харесванията и коментарите, Instagram рядко насърчаваше ангажираността.

    С течение на годините обаче се разрасна и включи различни нови функции като сторита, reels и дълги видеоклипове. Тези нови функции привлякоха много нови потребители и бизнеси.

    В допълнение, маркетинговите възможности и инструментите за ангажиране са нараснали по подобен начин. Един наскоро внедрен пример е Instagram Shop. Тази нова функция позволява на компаниите директно да продават продукти на потребителите на платформата.

  2. С нарастването на аудиторията и ангажираността, нарастват и данните

    Новите функции и инструменти през годините до голяма степен увеличи аудиторията на Instagram. Тъй като броят на потребителите продължава да нараства, данните, които маркетолозите могат да използват, за да таргетират целевата си аудитория също се увеличават. В допълнение, Instagram актуализира своята платформа през последната година, за да включи още повече инструменти за анализ, които предоставят стеснен обектив на вашата аудитория.

  3. Споделените данни с Facebook помага за таргетирането на целевата ви аудитория

    Тъй като и Instagram, и Facebook са собственост на Meta, данните се споделят между двете социални медийни платформи. Сътрудничеството с данните прави двата инструмента изключително мощни при предоставянето на демографска информация. Всъщност Meta дори позволява рекламите да се показват едновременно във Facebook и Instagram.

  4. Instagram рекламата е лесна за създаване и управление.

    Друга причина, поради която трябва да използвате Instagram е, че рекламите на тази платформа са лесни за създаване, управление и измерване. Настройването на реклами в Instagram ви позволява директно да контролирате бюджета си.

    В допълнение, рекламите в Instagram ви позволяват тясно да дефинирате аудиторията си, като изберете теми, подобни на вашата публикация, с които вашата целева аудитория вероятно ще се ангажира. Рекламите в Instagram също ви позволяват да изберете фокусиран призив за действие (Call-to-action) във вашите публикации.

  5. Измерването на рекламите в Instagram е лесно и кампаниите могат лесно да се коригират.

    Измерването на вашите резултати с непрекъснато разширяващите се инструменти за анализ също е рационализиран, но всеобхватен процес. Рекламният мениджър на Instagram предоставя достъп до информация, която ви показва точно до кого достига вашата публикация, както и кой се ангажира с нея.

    Освен това можете да проследявате тази информация в реално време. Резултатите сегментират вашата аудитория въз основа на стандартни демографски данни като възраст, пол и географско местоположение. Това улеснява влизането в бъдещи рекламни кампании с ясен и информиран фокус. И въз основа на взаимодействието с аудиториите можете лесно да адаптирате и промените бъдещите си цели на кампанията.

Финални думи

Като цяло Instagram остава мощен инструмент, който бизнесът трябва да използва в своят маркетингов план през 2022 г. Инструментите за анализ, споделени с Facebook, продължават да се развиват и предоставят рационализирани начини за подпомагане на определянето на вашата целева аудитория.

Простият процес на създаване и управление на реклами допълнително прави Instagram привлекателен маркетингов инструмент. Докато Meta продължава да развива своята платформа с нови функции, за да се конкурира с нарастващи платформи като TikTok, аудиторията и потенциалът на Instagram само ще растат.