Потребители на Instagram обичат видеата, и ако една снимка може да каже 1000 думи, то видеото може да ви помогне да кажете много повече. Видеото предлага възможност да покажете вашата личност, екип и истории по по-завладяващ начин. То е един от най-добрите инструменти на всеки маркетинг специалист. За щастие, Instagram  съще обича видеата и прави видео маркетинга СУПЕР достъпен за всеки, благодарение на 5те видео формата, които предлага: Reels, Live, IGTV, Stories и видео публикации. Възможностите за видео са много, което дава възможности на маркетолозите да разказват истории и да достигнат до своята аудитория.

Кой видео формат е най-подгпдящ за вас?

Може да решите да използвате всички от тях или да се насочите само към един.

Какво представлява всеки един видео формат?

Instagram stories са 15-секундни видеоклипове, които изчезват след 24 часа. Сторитата могат да бъдат записани чрез плъзгане надясно от началния екран или чрез докосване на иконата плюс и избор кликнете Стори. Те могат да бъдат качени и от библиотеката със снимки. Към всяко стори може да се добавят интерактивни елементи като филтри, емоджита, етикети и стикери. Въпреки своята краткотрайност Instagram Stories са популярни.

Видео публикациите са оригиналният видео формат на Instagram. Видео публикациите се добавят по същия начин, по който се публикуват изображения: с помощта на вградената камера на Instagram или качване от библиотека със снимки. След като бъдат публикувани, хората могат да се ангажират с харесвания, коментари и споделяне.

Instagram Live позволява на хората да стриймват. Излъчванията на живо се стартират чрез плъзгане надясно или докосване на иконата плюс и превключване към На живо. Броят на зрителите, гледащи живото излъчване се показва в горната част на екрана и хората могат да се ангажират, като добавят коментари или емоджи реакции.

IGTV е форматът на Instagram за видео, което може да е с продължителност над 1 минута до 60 минути. Видеото предназначено за IGTV трябва да бъде предварително записан и каченo. Всички IGTV видеоклипове се показват в специален раздел в потребителския профил на потребителя.

Reels е най-новият видео формат на Instagram. Вдъхновени от TikTok, тези 15-30-секундни клипове могат да бъдат създадени с камерата на Instagram или качени от Фотобиблиотеката.