Пейзажите в дигиталния маркетинг се променят постоянно.

За да сте в тенденциите през 2020 година, Ви съветваме да се запознаете и да интегрирате, тези трендове в онлайн рекламите си.

1. Отбелязване на продуктите в Instagram публикации:

Дълго време бизнесът се чудеше как да накара последователите си в социалните медии да посетят техните онлайн магазини. Сега вече няма нужда да препращате “феновете” си до своя сайт, а можете директно да отбелязвате предлаганите от вас продукти или услуги.

За да получите тази привилегия е необходимо да минете верификация, която може да направите това от тук.

Социалната търговия се отнася до закупуване на продукти директно чрез публикации, или реклами в социалните медии, но с опцията за отбелязване на продукти не е необходимо да напускате Instagram. А какво по-удобно от това да пазаруваме бързо и без да е необходимо лутане и търсене в различни сайтове?

2. Използването на чат-ботове:

Чат-ботовете ще продължат да бъдат важна част от дигиталния маркетинг и през 2020 г. Тази технология, базирана на AI (изкуствен интелект), използва мигновени съобщения за чат в реално време, ден или нощ, с вашите клиенти или посетители на сайта.

Проучванията показват, че:

  • Чатботовете ще захранват 85% от обслужването на клиентите до края на 2020 г.

  • Най-добрите предимства на чатботовете са 24-часово обслужване (64%), незабавни отговори на запитвания (55%) и отговори на прости въпроси (55%)

  • 63% от анкетираните предпочитат да комуникират онлайн  с чатбот, за да общуват бързо с бизнеса, без да се налага да чакат отговор от служител.

  • До 2022 г. чатботовете ще помогнат на бизнеса да спести над 8 милиарда долара годишно

  • 80% от бизнеса искат да интегрират чатбот до края на 2020 г.

Много клиенти предпочитат да си взаимодействат с чатбот, тъй като са отзивчиви 24/7, дават отговори незабавно, точно си спомнят цялата кореспонденция и никога не губят търпение, а и често са по-учтиви от служителите. Тези виртуални асистенти предлагат изключително обслужване на клиентите, като отговарят на очакванията им и автоматизират повтарящите се задачи - което означава, че можете да се съсредоточите върху по-важната работа.

3. Видео маркетингът, както не веднъж сме споменавали, е една, ако не и най-важната маркетингова тенденция днес, и вероятно през следващите 5-10 години. Тези цифри показват важността на включването на видео в стратегията Ви за дигитален маркетинг през 2020 г .:

  • 70% от потребителите споделят, че някога са споделили видеоклип на марка, която харесват

  • 72% от бизнесите казват, че видеоклипът е подобрил степента на реализация

  • 52% от потребителите казват, че гледането на видеоклипове на продукти ги прави по-уверени в решенията за покупка

  • 65% от потребителите посещават уебсайта на “продавача”, а 39% предприемат действие след гледане на видео

Видеото е най-популярният начин, по който клиентите искат да научат за нови продукти или услуги:

И не, видео не означава само YouTube. Има много начини да постигнете по-висока ангажираност с видео маркетинга си, като можете да направите видео публикация или да започнете излъчване на живо във Facebook, Instagram или LinkedIn.

Един от проблемите, с които маркетолозите се сблъскват през последните години, е нарастващото преминаване към мобилни устройства. Тези дълги страници с описания на продукти, бързо губят своята популярност, защото са твърде трудни и досадни за четене на малки мобилни екрани. Още една положителна страна на видеото е, че може да представи същата информация във формат, който работи перфектно независимо от устройството.

Ако вашият сайт включва видео, е 50 пъти по-вероятно (50 пъти!) да има много повече органични резултати от търсенето в сравнение със сайтове, които съдържат само текст. 

Може би се чудите защо? Тъй като хората намират видео съдържанието за по-завладяващо, затова Google избутва страници, които включват видеоклипове по-високо в класацията.

Може да научите повече за Видео маркетинга на стартиращото обучение в Адванс Академи на 31 Март.