(Част 1) 8 най-актуални типа графичен дизайн през 2022

(Част 1) 8 най-актуални типа графичен дизайн през 2022
  • 1385 преглеждания

Преди да опишем кои са осемте основни и най-актуални вида графичен дизайн, нека първо си припомним какво е графичен дизайн.

Графичният дизайн е средство за визуална комуникация, представяне на идея и решаване на проблеми посредством цветове, типография, форми и изображения. Той може да се използва от бизнеси - за създаване на лого, бизнес визуална идентичност, флаери, плакати, банери за онлайн реклами, интерфейс на уеб сайт и още много други приложения във фирмената среда. Но също така се използва и за израз на емоции, възприятия и накратко лично творчество.

Различните типове графичен дизайн се определят спрямо това какви неща прави съответния дизайнер. Дали ще бъде дизайн на книга, опаковка на шоколад, публикация за Инстаграм реклама или дизайн на сайт… Всеки графичен продукт изисква от създателя си определени качества и умения. Много от дизайнерите специализират само в един тип графичен дизайн, докато други обхващат по широк спектър от дейности. Но тъй като индустрията се променя непрестанно, всички в дигиталния сектор, включително и графичните дизайнери, трябва да бъдат адаптивни и да учат през целия си живот, за да бъдат иновативни и уникални в работата си като дизайнери.

Ще ви представим осемте вида графичен дизайн в статия от 2 части, като за всеки вид ще ви разкажем какво е естеството на работа и нужните умения. Ето и кои са първите 4 от осемте най-актуални типа графичен дизайн към 2022:

  1. Брандинг дизайн или още наречен Графичен дизайн на визуална идентичност

    Графичният дизайн на визуалната идентичност е един от най-необходимите и често прилагани в наши дни. Всичко, което използваме в бита си има своята визуална идентичност, по която лесно го отличаваме и познаваме. Брандинг дизайна е съвкупността от визуални елементи на една марка - лого, цветове, типография, графики и други. Те действат не просто като красива обвивка на бранда, но и предават неговите послания и качества.

  2. Рекламен дизайн (част от традиционния маркетинг)

    Рекламният графичен дизайн може да се раздели на два вида:

    • Рекламен графичен дизайн за онлайн реклами - свързан с дигиталния маркетинг;
    • Рекламен графичен дизайн за печат - свързан с традиционния маркетинг.

      Графичните дизайнери, отговарящи за дизайна на рекламните материали в традиционния маркетинг, изработват брошури, билбордове, плакати, визитки и други печатни материали. Те са в помощ на организациите и фирмите в представянето си и популяризирането сред потребителите.

  3. Рекламен дизайн (част от дигиталния маркетинг)

    Графичният дизайн, предназначен за рекламиране и позициониране в онлайн пространството, е един от най-актуалните и търсени през последните години. Тяхната задача е да създават не само красиво съдържание за социални мрежи и уеб сайтове, но и ангажиращо и отличаващо се такова. Нещата, които изработва графичният дизайнер в дигиталния маркетинг, са банери за Instagram и Facebook, банери за сайтове, рекламни банери, карусели и сторита за Instagram.

  4. Графичен дизайн на потребителски интерфейс (User Interface / UI graphic design)

    Потребителският интерфейс е начинът, по който потребителят взаимодейства с устройство, уеб сайт или приложение. Този вид графичен дизайн се фокусира върху визуалното взаимодействие с потребителя, създаването на потребителско удобство и удоволствие. UI графичните дизайнери се грижат за позицията на графичните елементи, цветовете и формите. Те работят в тясна връзка с front-end програмистите. Докато дизайнерите създават потребителския интерфейс (UI), фронтенд програмистите работят за потребителското изживяване (UX), което ги прави един неразделен екип.

Това са четири от осемте най-актуални дисциплини в графичния дизайн. Всяка от тях, носеща своите характерни черти и специфики. Очаквай скоро и Част 2

Ако ти си креативна личност и винаги ти правят впечатление красивите дизайни, то със сигурност имаш голям шанс за развитие в сферата на дизайна. Адванс Академи даде началото на първото издание на курса - Graphic Design Basics, чрез който можеш да поставиш основите на своето креативно приключение. А какво предстои, можеш да следиш на сайта и социалните мрежи на Advance Academy.