Как да използваме AI в дигиталния маркетинг – идеи и примери

Как да използваме AI в дигиталния маркетинг – идеи и примери
  • 1256 преглеждания

В последните години чуваме все повече за изкуствения интелект. И докато преди той беше част от научната фантастика и можеше да се намери само в космически кораби като Starship Enterprise, то днес AI е съвсем реален и ни заобикаля във все повече сфери на живота. Това разбира се включва и дигиталния маркетинг.

Независимо от коя страна на маркетинга си, в даден момент си бил обект на съдържание от изкуствен интелект. Почти сигурно Google ти е предлагал продукти, избрани за теб именно от artificial intelligence. От друга страна, маркетологът, създал тази реклама, си е помогнал с AI инструмент като ChatGPT или други като него 🙂

Ако имаш желание да си от страната на маркетинга, която използва изкуствен интелект в своя полза и за свои цели, запиши се на БЕЗПЛАТЕН курс по основи на дигиталния маркетинг - Digital Marketing Basics. На обучението ще получиш фундаментални познания за онлайн маркетинга, както и съвети как да изкараш практически ползи от AI в работата или бизнеса си.

И понеже споменахме ChatGPT…

Няколко практически ползи от изкуствения интелект в дигиталния маркетинг (с примери)

Генериране на идеи, текстове, концепции, стратегии и какво ли още не с AI чатботове

От това какъв бизнес да стартираш и как да го кръстиш, до това къде да отидеш на почивка със спечелената от този бизнес печалба – чатботовете, базирани на изкуствен интелект, имат отговор на всеки твой въпрос и молба. Неслучайно всички говорят за ChatGPT – той е едно мощно средство, което вече променя света на дигиталния маркетинг.

Чатботовете са лесни за ползване, особено ако знаеш как да потърсиш нужното. Колкото по-конкретен си в заявката си, толкова по-добър резултат ще получиш. Всеки текстови аспект на дигиталния маркетинг може да бъде подпомогнат от този вид изкуствен интелект – той пише статии, имейл кампании, прессъобщения, публикации за Фейсбук; може да изготвя планове за публикуване, маркетингови стратегии. Важното е, да не се оставяш само на неговата преценка – използвай го разумно и спрямо нуждите на аудиторията си.

Създаване на уеб сайтове с помощта на изкуствен интелект

Звучи невероятно, но е факт. Ако бизнесът ти има нужда от семпъл уеб сайт, с който да представиш себе си и дейността си, AI спокойно може да ти спести частта с дизайна и програмирането. От теб се очаква единствено информацията!

Представи си, че имаш салон за красота и искаш онлайн присъствие. Въвеждаш името и ключовите думи за бизнеса си, например “салон за красота, фризьор, маникюр…”. Спрямо въведените данни, изкуственият интелект избира подходящ шаблон и създава напълно функциониращ уеб сайт за бизнеса ти! Разбира се, ще има нужда да попълниш допълнителната информация и да добавиш/премахнеш елементи и страници, но със сигурност ще спестиш време и усилия.

Създаване и обработка на изображения с AI

Лято е, ти си собственик за зоомагазин. Искаш да усмихнеш последователите си със снимка на сладко коте, което се пече на плажа с чаша в ръка. Само че в чашата да има гранули, вместо питие, и да използваш поста и за реклама на новите храни, които предлагаш. Би могъл да скочиш до Малдивите заедно с твоя домашен любимец, за да направиш тази снимка, но със сигурност това ще е най-скъпият за направа пост 🙂.

За да си помогнеш, можеш да използваш изкуствен интелект. Вече има няколко уеб сайта, които създават изображения на база ключови думи и текстово описание. Въвеждаш идеята за изображението, което искаш (в случая “a cat sitting on a beach with a glass full of cat food”) и оставяш ИИ да свърши всичката работа вместо теб. Още по-хубавото на тази възможност, е че според сегашната легална рамка, изображения създадени от изкуствен интелект не подлежат на авторски права. Можеш да ги използваш свободно в промоционалната си комуникация!

Изображението е генерирано чрез изкуствен интелект

Customer Service с чатботове, базирани на изкуствен интелект

Хубавото на изкуствения интелект е, че е неуморен, и може да работи тогава, когато спиш… или просто когато не ти се работи. Да си представим, че имаш разрастваща се фирма за почистване по домовете. Дори когато всичко е описано в уеб сайта ти, хората отново ще имат въпроси към теб – какви препарати ползвате, работите ли в събота, можете ли да пуснете и едно пране докато сте там, и така нататък. Ти си отговарял на тези въпроси безброй пъти и е нормално да ти втръсне. Има някой обаче, за който това няма да е проблем, и това е автоматизирания чатбот на сайта ти. Ще трябва да му подадеш информация, ще трябва и да му дадеш малко време да научи за бизнеса ти, но след това ще бъде верен помощник на теб и на клиентите ти.

Ако искаш да научиш повече и да подпомогнеш своето професионално развитие, запиши се на БЕЗПЛАТЕН курс по основи на дигитал маркетинга с Адванс Академи.