След като Коул Търнър чува за дропшипинг, когато е само на 18 години, той се обсебва от идеята да се научи да продава онлайн. Само за четири години, младият предприемач, построл магазин за електронна търговия, който реализира над 2 милиона долара продажби между март 2019 г. и май 2020 г.
Какво всъщност е дропшипинг?
Дропшипинга е бизнес модел, при който продаваш, без да имаш собствен продукт или стока. Например клиент Х поръчва продукт от уеб сайта Ви, но продуктът достига до него след като вашия доставчик му го достави.
Ако поръчвате даденият продукт за 70лв, а Вие го препродавате за 100лв - разликата в цената е вашата печалба. В този бизнес модел не се налага да се притеснявате за съхранение, опаковане или изпращане на вашите продукти. Нуждаете се само от време, онлайн магазин (уеб сайт) и средства за реклама.
Какви са предимствата и недостатъците?
Дропшипингът е много добър бизнес модел за начинаещи предприемачи, защото:
- Стартирате бързо и лесно
Единственото, от което имате нужда за да стартирате е онлайн магазин (уеб сайт) и връзка с доставчик/ци.
- Не се изисква голяма инвестиция
Вероятно най-голямото предимство на дропшипинга е, че е възможно да се стартира, без да се налага да инвестиратe хиляди левове в инвентар. При модела на дропшипинг не се налага да закупувате продукт, освен ако вече не е извършена продажба и не е получено плащане от клиента.
- Минимален риск и минимални разходи
Както вече казахме, с метода на дропшиппинг, няма нужда да купувате продукта, докато клиента не направи покупка. Това означава ниски начални разходи и минимален риск.
- Богат избор от продукти за продаване
При дропшипинга, имате цялата свобода да изберете продуктите, които иска да продавате. Можете да продавате толкова различни артикули, колкото искате, без допълнителни разходи, стига да имате време да ги изброите на сайта си. Единственото, от което се нуждете е добър доставчик.
Всички предимства, които споменахме, правят дропшипинга много атрактивен модел за всеки, който иска да започне да продава онлайн. Разбира се, както всяко нещо, дропшипингът има и своите недостатъци. За това, ето някои минуса, които да имате предвид:
- По-малка печалба
- Голяма конкуренция
- Възможни проблеми с инвентара
- Грешки от страна на доставчиците
- Средства за реклама
Какво е нужно и какви са стъпките за да стартирате бизнес по дропшипинг модел?
За да стартирате дропшипинг бизнес:
- На първо място е важно да изградите цялостен бизнес план и маркетингова стратегия. Да си отговорите на въпросите: Какъв продукт/и искам да продавам? Има ли достатъчно търсене на този продукт? С какво ще е полезен този продукт/и на моите клиенти? Кои са моите потенциални клиенти и защо да изберат мен? Кой ще бъде моят канал за продажба - социални мрежи, онлайн магазин или друго? Коя платформа да използвам за моя уебсайт?
-
След като изберете какви продукти искате да продавате е време да намерите доставчик. Ето и няколко метода за намиране на доставчици:
- Да потърсите в Google
- Да се свържете с онлайн магазини и да ги питате директно
- Чрез сайтове като Amazon, AliExpress, eBay
- Следващата стъпка е да създадете своя уеб сайт или ако сте решили да продавате чрез социални мрежи - своя профил/страница. Дори да сте решили да продавате чрез онлайн магазин, присъствието на бизнеса в социалните мрежи е много важно. Затова потърсете съвети за рекламата във Facebook и Instagram, които ще Ви помогнат да развиете и промотирате бизнеса си. Тази и още полезна информация може да получите от нашия безплатен курс Digital Marketing Basics.
Това са 3-те ключови стъпки за създаването на дропшипинг бизнес. Ако сте усетили, че това е вашето нещо ние от Advance Academy Ви пожелаваме успех в приключението!