Как се прави реклама във Фейсбук: цена, настройки и измерване

Как се прави реклама във Фейсбук: цена, настройки и измерване
  • 3030 преглеждания

Facebook продължава да бъде най-използваната социална мрежа в България. Това е повече от невероятна възможност за всеки бизнес да достигне до максимален брой потенциални клиенти.

Както знаем обаче за постигане на органични резултати трябва време и постоянство. Има моменти, в които трябва да стимулираме продажбите бързо и това става чрез платена реклама.

Много начинаещи в сферата на дигиталния маркетинг имат своите притеснения относно рекламите във Facebook - не познават интерфейса, не знаят от кои опции имат нужда и как да настроят рекламния си бюджет. Advance Academy e тук да помогне!

В днешната статия ще разгледаме стъпките за създаване и публикуване на реклама във Facebook, каква е нейната цена и какви са измерителите за успех. А ако искате да си гарантирате пълен успех в рекламните начинания, след статията разгледайте и курса ни по дигитален маркетинг, където говорим именно за платена реклама във Фейсбук и Гугъл.

Предварителна подготовка за Фейсбук реклама

Преди да разгледаме стъпките за правене на реклама във Facebook трябва да сме сигурни, че няколко важни действия са предприети. Без тях няма как да стигнете до това, което ще ви покажем по-долу.

  1. Имате Business Manager акаунт. Без мениджър акаунт няма как да достъпите Business Suite на Фейсбук, където са и инструментите за създаване на реклама. Ако нямате такъв акаунт, не се притеснявайте - става лесно. Влезте на business.facebook.com, потърсете бутона “Създай акаунт” горе вдясно и следвайте стъпките.
  2. Страницата ви е свързана с Business Suite. Нужно е към бизнес акаунта ви да е свързана поне една Facebook страница, за да можете да пускате реклами. След като получите достъп до Business Suite, влезте в меню “Настройки”, а след това в “Бизнес настройки”. Ще ви се отвори нова страница, на която вляво ще видите опцията “Страници”. Следвайте стъпките и добавете страницата на бизнеса си.
  3. Имате рекламен акаунт (Ad Account). В същото меню от предната стъпка, до опция “Страници” ще намерите и опция “Ad accounts”. Създайте го, изберете дали ще е обвързан само с вашия бизнес или и с други, дайте си пълен контрол и  добавете метод на плащане.
  4. Незадължително, но препоръчително - ако имате уеб сайт, добавете Фейсбук Пиксел. Това е код, който се слага на сайта ви и събира полезна маркетингова информация. С нея правенето на оптимизирани реклами става много по-лесно. Разберете повече в статията ни “Какво е Фейсбук Pixel и защо е важен за Facebook рекламата?”.

Как се прави реклама във Фейсбук?

Вече сме готови да пуснем първата си Фейсбук реклама. Влизаме в Meta Business Suite, намираме менюто с “Всички инструменти” и избираме “Диспечер на реклами”. Ще бъдем посрещнати от следния интерфейс:

В началото изглежда малко плашещо, но ви уверяваме, че бързо ще ви стане ясно. От снимката виждаме, че имаме три раздела - кампании, сетове (или набори) и реклами. Всеки от тях съдържа табличен изглед на създадените от вас материали. Тук ще се визуализират и резултатите от рекламите ви, когато ги пуснете.

Не се притеснявайте да опознаете различните опции и възможности на Диспечера на реклами. Няма опасност да пуснете реклама без да разберете. Експериментирайте на воля.

Важно е да изясним йерархията при създаването на реклами във Фейсбук.

  • На най-високо ниво са Кампаниите. Те съдържат всички нива по-долу в йерархията. На ниво кампания се определя рекламната цел, както и се избира дали ще има A/B тестинг. Също се определя кампаниен бюджет по желание. 
  • На средно ниво са Сетовете (Набори). Те съдържат самите реклами. На ниво сет се определя таргет аудиторията, бюджета, продължителността, позиционирането. Също ще видиш и данни до колко хора се очаква да достигне рекламата ти спрямо колко средства си заложил и колко тясно е таргетирането ти.
  • Последни по йерархия са Рекламите. Там се определят заглавия, описания, и визуализация

Настройка на ниво Кампания

Натискайки “+ Създаване”, първата ни задача ще е да изберем каква е целта на нашата рекламна кампания. Вариантите са няколко:

  • Осведоменост (Awareness) - този тип кампании се правят с цел възможно най-много хора да разберат за бранда и продуктите. Обикновено не водят до продажби, но са полезни за събирането на информация относно какъв тип хора проявяват интерес към това, което се продава. Този тип реклами могат да бъдат оптимизирани на импресии и достигане.
  • Трафик (Traffic) - тези реклами се използват за стимулиране на посещенията на определена ландинг страница. Може да е страница от уеб сайта, блог статия, Ютуб видео и др. Основно идеята на трафик рекламата е да информира потребителя, да му помогне да опознае продуктът/услугата и бранда. Може да бъде оптимизирана за кликове и за преглеждания на страница. 
  • Ангажиране (Engagement) - тези реклами напомнят на Boosted Posts в Инстаграм, но основната им функция е да се покажат на хора, за които се очаква да се ангажират със съдържанието. Тук се включват харесвания, коментари, споделяния, видео гледания, последвания и пр. Подходяща е за набиране на последователи, разпространение на събития и подпомагане на това дадено съдържание да има по-голям шанс да стане viral.
  • Потенциални клиенти (Leads) - този тип реклами се използват за потребители, които вече са запознати с бизнеса и продуктите. Основното, което правят, е да събират данни за тези хора чрез формуляри за записване. Събират се телефони, имейли и друга информация за контакт. Могат да бъдат оптимизирани за посещения на уеб сайт, формуляр, месинджър и др.
  • Промоция на приложение (App Promotion) - рекламите са насочени към аудитория, склонна да инсталира приложението ви. Могат да се оптимизират за инсталирания и други събития.
  • Продажби (Sales) - това са реклами, подходящи основно за онлайн търговия. При тях продуктите не трябва да изискват дълъг процес по решение за покупка и се показват на потребители, индикирали готовност да похарчат парите си. Могат да се оптимизират по локация на покупка като сайт, приложение и др

Следва да наименоваме кампанията. Добре е да ѝ дадете име, от което да става ясно каква ще е цялостната насоченост на рекламите в нея, както и да сложиш дата. Повечето маркетолози вкарват множество детайли във заглавията за фейсбук рекламите си чрез различни съкращения.

След това е нужно да посочите специална категория, в случай че рекламите ви попадат в такава. Тези опции са свързани с ограничения при таргетирането и специфично визуализиране на рекламите, ако те са за кредити, продажба на имоти, политически или социални въпроси и др.

После трябва да изберете дали желаете да проведете А/B тест с рекламите си. Това е, когато Фейсбук автоматично прави комбинации от различните текстове и изображения на рекламите, търсейки най-добрата от тях. Можете да зададете и бюджет за цялостната кампания, който Фейсбук автоматично ще разпределя спрямо представянето на рекламите.

Настройка на ниво Сет (Набор)

Тук идват най-съществените настройки на Фейсбук рекламата. Първата стъпка отново е озаглавяване. В името можете да включите детайли като характеристики на аудиторията (пол, възраст и пр.), пласмент, устройство, език и др.

В зависимост от целта на кампанията, която сте избрали, можете да имате избор да уточните къде се случва конверсията от рекламата ви. Например ако сте заложили “Трафик”, Фейсбук трябва да знае към какво точно искате да привлечете повече посетители - уеб сайт, приложение и др.

Важна настройка е тази за “Цел за изпълнение” (Performance Goal). Чрез нея казвате на Фейсбук какво за вас значи успешна реклама и той оптимизира материалите ви спрямо това. Опциите на тази настройка също зависят строго от това каква кампанийна цел сте избрали. В примера с Трафик кампания, основните опции за оптимизираме са по кликове и по преглеждания на страница.

Следва време за залагането на бюджет. Можете да изберете между дневен и за целия период. Каква е разликата?

  • Дневният бюджет е лимитът, който Фейсбук може да похарчи за рекламата ви за един ден. Той е добро решение, ако искате лесно проследяване на изхарчения бюджет и съответно планиране, ако смятате рекламата ви да бъде активна дълго време или ако планирате чести промени на бюджета. (Съветваме ви промените по дневния бюджет да не надвишават или да не падат с повече от 20% от първоначалната сума). Главният минус на тази опция, е че независимо от представянето на рекламата, Фейсбук ще се опита да изхрачи максимално от дневния бюджет, което може да доведе до неефективно харчене на пари. Съответно важи и обратното - в ден, в който рекламата ви върви много добре, отново сте ограничени от дневния лимит и спирате потенциалния растеж на рекламата.
  • При бюджета за цял период задаваме сума, която да бъде изхарчена за периода на активност на рекламата. Фейсбук автоматично решава как да бъдат похарчени тези средства спрямо представянето на рекламата и зададените цели. Това означава, че ще има дни, при които може да бъде изхарчен половината бюджет, и такива, при които ще са използвани по-малко от обикновено пари. Минус е трудното планиране на разходи ден по ден.

Бюджетът е един от трите фактора, влияещи на потенциалния размер аудитория и резултати. Тествайте зависимостта между вашия бюджет и очакваните резултати, за да определите колко да инвестирате във Фейсбук реклама.

Другите два фактора са локация и характеристики на аудиторията, които са и следващата стъпка във вашето Фейсбук приключение. Локацията може да бъде както цяла държава или град, така и специфичен радиус по ваш избор.

Относно характеристики на аудиторията, можете да избирате нейната възраст, пол, интереси и поведение. Препоръчително е да не използвате повече от един-два интереса на аудитория, за да можете правилно да проследите какъв тип хора се ангажират с бизнеса ви.

Имате възможността да запазвате публиките, които създавате по време на правенето на реклама. Така можете да ги преизползвате и за други реклами. Освен стандартната публика, която настройвате, има още два вида:

  • Персонализирана аудитория - позволява таргетирането на потенциални и текущи клиенти, чиято информация е събрана чрез Фейсбук пиксел;
  • Подобна аудитория - чрез този инструмент Фейсбук създава нова публика, която притежава сходни качества с персонализираната ти аудитория.

Последно в Сет настройките е позиционирането. Чрез него се определя къде във Фейсбук ще се показват рекламите - фийд, странична лента, месинджър чат и др. За начинаещи най-добрата стратегия е първия път да оставите Facebook автоматично да изпробва различни позиции на рекламата. След известно време ще видите кое работи и кое не и ръчно ще премахнете слабите пласменти.

Настройка на ниво Реклама

Следва креативният процес по създаване на реклами - писането на текст и добавянето на визуализация. След наименоването на самата реклама, първият избор, който трябва да направите, е да решите дали ще използвате собствен дизайн или ще показвате на потребителите продукти от каталога си във Facebook Shop.

После можете да изберете формата на рекламата:

Изберете изoбражения с ярки цветове, добър контраст и без много детайли, така че да изглеждат добре и в малък размер. Добра практика е да използвате усмихнати хора, когато е подходящо. Не забравяйте, че картинката е първото нещо, което хората ще забележат от рекламата ви. Направете така, че тя да хваща окото - с цветове, с хумор, със сладки животинки… изборът е ваш.

В зависимост от избрания формат ще имате различни полета за текст. Основните са:

  • Основен текст (Primary Text) - Текстът, който излиза над снимката. От него се виждат около 125 символа.
  • Заглавие (Headline) - Удебелен текст под изображението. До 40 символа.
  • Описание (Description) - Текст под заглавието. До 30 символа.

От Фейсбук съветват да се придържате към кратки текстове, за да могат те да се визуализират изцяло. Според нас е най-добре сами да тествате и да прецените какво предпочита аудиторията ви. В маркетинга строгите правила са малко и дължината на текста не е едно от тях :).

Последно избирате какъв да е Call to Action бутона и… сте готови!

Остава само да публикувате рекламата. Тя няма да тръгне веднага, тъй като минава през проверка от Фейсбук, но това обикновено не отнема много време.

Реклама във Фейсбук - цена

Както стана ясно от прочетеното по-горе, цената на рекламата във Фейсбук зависи изцяло от целите ви, таргетирането и дори отрасъла, в който сте. Бъдете търпеливи, експериментирайте с различните възможности и ще намерите златната за вас и вашия бизнес среда.

Разбира се, има някои добри практики. Например ако задавате дневен бюджет, добре е да не падате под 5 евро на ден, тъй като резултатите няма да са достатъчни.

Професионалистите твърдят, че рекламния бюджет на един бизнес трябва да е между 10% и 20% от печалбата, което също може да е ориентир колко пари да инвестирате.