Все по-често чуваме за Тикток и има защо - приложението добива повече и повече популярност и е място както за забавление, така и за научаване на нещо ново. Затова и все повече брандове се насочват към присъствие в платформата.
Но докато гледането на клипове в Тикток е лесно и бързо, изграждането на успешен профил не става от днес за утре. Да, факт е, че в целия процес има нужда и от добра доза късмет, но има и множество добри практики, с които да подпомогнете успеха си в приложението.
В днешната статия сме събрали именно основните от тях и се надяваме съветите ни да ви помогнат за изграждането на харесван профил. Преди да преминем към тази част обаче нека ви покажем защо Тикток е подходящ за тях и бизнеса ви.
Защо да изберем ТикТок за маркетинг нуждите си?
Тикток може да изглежда като малко приложение за качване на клипове, но зад него стоят над 1 милиард активни месечни потребители. Над 200 хиляди са само потребителите в България, а това е един сериозна аудитория от потенциални клиенти.
Предвид че видео съдържанието от години е най-успешният формат онлайн, така или иначе трябва да се насочите в тази посока, а TikTok е чудесно място за това. Факт е, че за постигането на успех трябва да сте постоянни в качването, но и шансът клиповете ви да натрупат популярност става по-висок.
Приложението изобилства от готови идеи и трендове, в които да се включите. Това улеснява процеса по генериране на съдържание. Органичният маркетинг в ТикТок е и изключително достъпен от финансова гледна точка - не е нужно да снимате със скъпа камера, микрофон и други техники както в Ютуб. Вие, продуктът ви и телефон за заснемане ще бъде повече от достатъчно.
Тикток има още множество позитиви, но е най-добре да се убедите сами след като започнете да качвате. Ето ги и нашите съвети, с които всяко видео да има 100% потенциал да стане viral.
9 съвета за успех в ТикТок
В официалния сайт на TikTok можете да намерите 6 съвета за успех в платформата:
- Опознайте личния си бранд;
- Задайте си цели;
- Бъдете част от Тик Ток общността;
- Бъдете консистентни;
- Използвайте инструментите за анализ;
- Забавлявайте се.
Ние ви предлагаме още 9 съвета, тествани на практика, с които да засилите присъствието си и да имате повече гледания в Тикток.
Най-важно е началото
Вероятно вече сте го чували стотици пъти, но е факт - имате максимум 3 секунди да грабнете вниманието на потребителите в Тикток. Платформата разполага с такова изобилие от съдържание, че ако гледащият не се заинтригува от видеото ви веднага щом го види, няма да се поколебае да премине на следващото.
Различните брандове и създатели залагат на различни техники за привличане на внимание и задържане на интереса в мрежата, като основният метод е използването на hooks (кукички).
Това са изречения, които грабват вниманието на зрителя, например “Цял живот си правил това грешно…”, “5 продукта, които ще решат проблемите ти с…” и т.н. Важно е да уточним, че кукичките са различни от т.нар. Clickbait и е нужно да не изопачават истината.
Други начини за привличане на интерес в Тикток са движения, цветове и текст. Не забравяйте, че говорите директно на потребителя и той трябва да почувства това, за да изгледа клипа ви (освен ако не правите скеч).
Бъдете автентични
Първоначалната функция на всяка социална мрежа е да свързва хора с други хора по един или друг начин. Това важи и за ТикТок. По тази причина потребителите много лесно могат да посочат кое съдържание е искрено и автентично и кое е просто поредната реклама.
Старайте се клиповете ви да са възможно най-естествени, без да оставят чувство за фалш, излишно преекспониране и пр.
Това да бъдете себе си е и чудесно предимство пред конкурентите ви, тъй като те няма как да взаимстват личните качества на вас и бранда ви. Бъдейки себе си си гарантирате по-трайна и ползотворна връзка с потенциалните клиенти.
Включвайте истински хора в тик ток клиповете си
От личен опит сме забелязали, че тикток клиповете, в които включваме хора, носят по-добри резултати от съдържание със снимки или stock видео. Това допълва идеята за нужда от автентичност онлайн.
Хората са по-склонни да се доверяват на други хора, отколкото на брандове без лице. Затова инфлуенсърите например са толкова успешни.
Ако много се притеснявате да сте пред камера или имате съмнения в презентационните си умения, можете да заложите и само на озвучаване. Но ви съветваме все пак да се пробвате - в началото ще е странно, но всеки свиква.
Ангажирайте се с потребители и последователи
Този съвет важи не само за Tiktok. Добра практика в дигиталния маркетинг като цяло е да си взаимодействате с аудиторията. В случая на Тикток това може да се случи по няколко различни начина.
Първият от тях е да харесвате, а още по-добре и да отговаряте на коментари с текст или видео. Подобен тип действия се харесват на алгоритъма на приложението, тъй като индикират наличието на дискусия и следователно на интересно съдържание. Това дава допълнителен тласък на представянето на клипа в Тик Ток.
Разбира се, не всеки коментар е подходящ за отговор - често се срещат негативни и дори обидни коментари, както и т.нар. тролове, които са част от екосистемата на всяка социална мрежа. Трябва добре да прецените какви са ценностите на бранда ви и с какво искате да се асоциира той преди да изберете стратегия за комуникация онлайн.
Акаунти като Duolingo и RyanAir например нямат задръжки по темата и залагат на хумористични, дори на пръв поглед обидни отговори на коментари. Това е рискована стратегия, с която със сигурност можете да загубите клиенти, ако не процедирате внимателно.
Друга идея за ангажиране с Тикток общността е правенето на дуети. Важно е обаче да сте сигурни, че има какво да добавите към оригинала. Независимо дали ще допълните информация по темата, ще коригирате автора или искате да направите шега, дуетът трябва да носи някаква стойност на потребителите.
Понеже сме на темата за коментари, ето и още един много полезен съвет: събирайте идеи за съдържание от коментарите в тикток профила си. Може някой да ви зададе въпрос, да ви представи хипотетичен сценарии или да сподели лично мнение - опитайте се да използвате това във ваша полза.
Използвайте популярна музика
Музиката е едно от основните неща, които движат платформата Тикток. Стотици песни се използват за трендове и придобиват ново значение в контекста на приложението. Съответно са и лесен начин за създателите на съдържание да се включват в нови трендове и да подпомагат резултатите си.
Има различни начини да откриете кои песни са в пика на популярността си:
- Най-сигурният начин е просто редовно да използвате Tiktok. Когато сте част от общността много по-лесно разбирате кое е интересно в момента и защо. Виждайки 10 клипа с подобно съдържание и еднаква песен ще знаете, че сте попаднали на нов тренд.
- Има и множество тик ток канали, които се занимават именно с това да следят кои песни са на път да станат популярни. Потърсете “trending sounds” в търсачката на приложението и ще намерите профили, от които да черпите вдъхновение.
- Блогът на Later.com си има специална седмична рубрика за използвани в момента песни и трендове в тикток. Насочен е главно към англоезична аудитория, но не пречи да разгледате и там.
- Няма как да не отбележим и инструмента на самата платформа - Trend Discovery. Там можете да селектирате по държава и да видите кои са успешните в момента песни, както и хаштагове.
Балансирайте между оригинално съдържание и трендове
След като намерите нишата си ще искате веднага да се включите в активните трендове, за да добиете повече популярност и това е нормално. Не забравяйте обаче, че хората не познават вас и бранда ви.
Важно е да поддържате балансирано съдържание, което да включва както трендове, така и ваши собствени идеи. Позволете на аудиторията да ви опознае, да види продуктите ви и какво стои зад тях. Ако всичко е само комедия, резултатите ви в платформата няма да се превърнат в бизнес резултати.
Оригиналното съдържание е това, което ще ви изгради ангажирана публика от потенциални клиенти. Трендовете ще подпомогнат цялостната популярност на профила ви. Мислете за двата типа съдържание като едра и дребна цедка - трендовете ви носят потребители, които ви намират за забавни и интересни, а оригиналното ви съдържание показва кои от тези хора имат реален интерес към бранда ви.
Използвайте субтитри
Препоръчваме ви, ако имате достатъчно време, да слагате субтитри на клиповете. Така правите съдържанието си достъпно за потребители с различни възможности и разширявате аудиторията си от потенциални клиенти. И не само - приобщаването и инклузивността правят добро впечатление. Те трябва да са цел на всеки в маркетинга.
Да не забравяме и големият брой хора, които гледат тикток клипове без звук. Независимо дали са си забравили слушалките вкъщи или просто не са в настроение за шум, чрез субтитрите ще имате шанс да ангажирате и тях.
Разбира се, единственият проблем е, че слагането на субтитри е малко досадно. На английски има много автоматизирани софтуери, но на български език нещата са по-сложни. Потърсете различни сайтове и AI инструменти и преценете дали да инвестирате в тази посока.
Не трийте клипове със слабо представяне
Вероятно всеки, който е решил да се пробва в Тикток, е ставал свидетел на проклятието с 200 гледания. Често слабото представяне на клиповете насочва създателите към идеята просто да изтрият видеото си.
Ние ви съветваме да не го правите. В най-лошия случай ще си имате слабо представило се видео в профила. В най-добрия обаче същото това съдържание може да стане популярно след време и да ви донесе позитиви.
С всяко видео в профила ви TikTok събира повече и повече информация относно целта на акаунта ви и типа потребители, които се ангажират с него. Триейки клипове, платформата губи тези данни и възможността да подбира правилната аудитория за вас.
Отделно, големите акаунти (откъм харесвания, последователи, съдържание) много по-лесно постигат резултати. Ако постоянно триете клиповете си, няма как да се възползвате от подобен позитив в бъдеще. Концентрирайте се върху редовното качване на качествено съдържание и бъдете търпеливи.
Тествайте нови опции в ТикТок
Като всяка друга социална мрежа, Тикток също интегрира нововъведения във функциите и интерфейса си. Сега например можете да качвате не само кратки, но и дълги клипове, да публикувате карусели със снимки и да правите сторита.
Възползвайте се от всяка нова опция и тествайте резултатите от нея за своя профил. Обикновено, когато има нова функция, приложението я приоритизира за даден период от време, така че възможно най-много потребители да я използват и възприемат. Използвайте това в своя полза и експериментирайте.
За допълнителна информация и подкрепа ние от Advance Academy сме подготвили курс, с който да отговорим на нуждите на бъдещите специалисти по дигитален маркетинг и собствениците на бизнес относно дигиталния маркетинг и социалните мрежи - Digital Marketing Specialist. Той включва полезни съвети за успех за начинаещи. Запишете се днес и разкрийте тайните на маркетинга в социални мрежи!