Какво е Гугъл Бизнес и как може да от полза за твоята фирма?

Какво е Гугъл Бизнес и как може да от полза за твоята фирма
  • 1168 преглеждания

Google My Business е инструмент на Гугъл, създаден в полза на бизнеса и на потребителите. Чрез него фирмите имат публични профили в платформата, както и в Google Maps, чрез които да са лесно достъпни за потенциални клиенти.

Бизнес профилът в Гугъл предоставя информация за адреса, работното време, контактите и други полезни характеристики. Могат и да се добавят снимки, които визуално да представят продуктите и услугите в най-добра светлина.

Основната полза от Google My Business са специализираните резултати, които търсачката предоставя на потребителя, когато има локално търсене. Под локално търсене се има предвид ключови думи, комбинирани с фрази като “около мен”, “в конкретен град или държава” и пр.

гугъл бизнес пример за резултати

В днешната статия си говорим за това как се създава профил в Google My Business, какви са ползите от подобен профил и кои са най-често срещаните грешки на бизнесите.

Създаване на бизнес профил в Гугъл

Създаването на бизнес профил в Гугъл е лесна задача, която по никакъв начин не трябва да те притеснява. Стъпките са семпли и интуитивни, както следва:

1. Влез в официалния сайт на Google My Business

Първата стъпка от създаването на Гугъл Май Бизнес профил е да достъпиш официалния сайт https://www.google.com/business/.

Нужно е предварително да си влязъл в Google акаунта, който искаш да е свързан към бизнес профила.

Натискаш бутона “Управление сега” (или “Manage Now”) и стартираш пътя си към успешна локална оптимизация.

2. Провери дали вече няма листинг за бизнеса ти

Първата информация, която има нужда да въведеш, е името на бизнеса ти. Когато направиш това, очаквай да излязат различни листинги на бизнеси със същото или подобно име.

Прегледай добре този списък, защото може твоята фирма да е вече там. Често се случва клиенти да направят неверифициран листинг за бизнеса ти, за да помогнат на останалите хора.

Ако при теб случаят е такъв, можеш да заявиш този листинг и да го управляваш. Ако няма готов, следваш останалите стъпки.

3. Води се по стъпките за добавяне на информация

гугъл бизнес стъпки за регистрация

Google My Business ще има нужда от информация за категорията и типа бизнес, както и адрес и конктакти. Това са най-основните данни, без които няма как да направиш листинг.
Спрямо вида на бизнеса ти, опциите могат да бъдат различни.

4. Верификация на бизнеса

Тук идва малко по-сериозната част от създаването на бизнес профил в Гугъл. Верификацията е начин търсачката да е сигурна, че твоят листинг е за реална фирма с реална локация.

Вариантите за верификация са различни и зависят от вида бизнес. Включват:

  • Телефонно обаждане или SMS - получаваш код чрез автоматично обаждане или чрез съобщение. Този код въвеждаш в съответното поле;
  • Имейл - получаваш имейл с инструкции за верификация;
  • Видеозапис - това е сравнително нова възможност, при която трябва да направиш видео на бизнеса си. То трябва да включва локацията на фирмата (трябва да заснемеш на коя улица се намира помещението и какво има около него), оборудване и интериор (например маси, менюта, бюра, брандирани материали) и доказателство за собственост (трябва да покажеш, че имаш достъп до места и материали, които само собственик може да достъпи - кухня, склад, ключове и т.н.);
  • Видеоразговор на живо - подобно на видеозаписа, отново трябва да покажеш доказателства за съществуването на бизнеса и твоята връзка с него. Само че тук говориш с истински Google служител по видеочат;
  • Писмо по поща - най-стандартният начин за верификация. В този случай даваш адрес, на който да ти бъде пратено писмо с код за потвърждение.

Голяма част от тези методи отнемат време, често от 5 до 15 работни дни.

5. Допълнителна информация

След като си готов с верификацията можеш да добавиш всякаква друга полезна информация в профила си. Бъди подробен в полза на потребителите.

Често срещани грешки при Гугъл Бизнес профили

Липсваща информация

Целта на Google My Business е да е максимално полезен за потребителите, които търсят локални бизнеси. Това трябва да бъде и твоята цел, когато създаваш листинг в платформата.

Опциите, които са предоставени за попълване, не са случайни. Те са нужна информация за потенциалните клиенти. Именно затова е от особена важност да бъдеш колкото се може по-прецизен и детайлен, когато регистрираш фирмата си.

Дори и да ти се струва, че листингът ти няма нужда от снимки или работно време, вероятно грешиш. Въведи цялата възможна информация, за да затвърдиш шанса си за успех.

Дори самите Google ти дават ясна статистика: Има 70% по-голяма вероятност клиентите да посетят и 50% по-голяма вероятност да обмислят покупка от фирми с пълен бизнес профил.

А ако все още не си убеден, погледни го от гледната точка на потребител: Пристигнал си в нов град на ваканция и търсиш място за хапване. Кой ресторант ще избереш?

гугъл бизнес сравнение на листинги

Актуализиране на профила

Много хора определят бизнес профила в гугъл като визитна картичка на бизнеса. Докато това е вярно, изключва един много важен детайл - Google My Business листингът има нужда от редовна поддръжка.

Ако имаш нов адрес, ново работно време, нов телефон за контакт, едно от първите неща, за които е добре да се сетиш, е да въведеш тези промени в бизнес профила си.

Особено полезно е за ресторанти например да публикуват актуални снимки на менюто си, ако има промяна в ястията или ценоразписа.

Друг важен момент са ревютата и въпросите от потребители. Добра практика е да си бърз в отговор на лоши оценки и оплаквания, както и да даваш актуална информация на зададени въпроси.

Бизнес профилът в Google е също толкова важен, колкото присъствието ти във Facebook и Instagram. Затова се придържай към винаги актуализирана и полезна информация в него.

Публикации в Гугъл Май Бизнес

Публикациите в Google Business са възможност, от която огромна част от българските бизнеси не се възползват. А те са още един безплатен канал, където да промотираш продуктите и услугите си.

Публикациите са разделени в четири категории - “Какво е ново?”, Събитие, Оферта, Продукт. Независимо в коя сфера е фирмата ти, една от категориите ще е релевантна за теб.

Добре е често да публикуваш нова информация. Можеш да качваш линкове към блог статии, да обявяваш намаления или да покажеш нов продукт.

И понеже много малко бизнеси го правят, твоята фирма ще се изтъкне пред конкуренцията в Google My Business.

гугъл бизнес публикации постове

Ползи от Google My Business за твоята фирма 

Безплатна промоция за бизнеса ти

Гугъл Май Бизнес е напълно безплатен. Ако вземем предвид и че над 5% от посещенията на един бизнес профил носят конверсия (записване на час, покупка, обаждане и т.н.), няма обективна причина, поради която да не се възползваш от него.

Позициониране в Google Maps

Повече от 1 милиард човека използват Google Maps месечно. За тях това е начин да открият локацията на бизнесите, от които имат нужда, възможно най-лесно.

А когато открият търсената фирма, получават интегрираната от Google My Business информация за нея, контактите и снимките ѝ.

Тази комбинация е от голяма полза за бизнеси с физически локации, които не искат да разчитат само на човекопоток. Позиционирането в Google Maps прави бизнеса лесно откриваем и като цяло подпомага достигането до повече потенциални потребители. 

Отзиви от клиенти и социални сигнали

Силен мотиватор за потребителя при решението за покупка е мнението на други като него. Ревютата на продукти и услуги спадат към т.нар. User Generated Content и са от голямо значение за изграждане на доверие към бранда.

С Google My Business, оценките и коментарите на реални клиенти на бизнеса ти са на един клик разстояние, готови да убедят потенциалните потребители, че ти си правилният избор за тях.

Добрите отзиви са съответно сигнал и за самата Гугъл Бизнес платформа, която ще е по-склонна да показва фирмата ти на високи позиции в листинга.

Ако имаш възможност, мотивирай клиентите си да оценяват бизнеса ти в Google. Можеш да го правиш на място в магазина или офиса си, когато говориш с тях, или пък да предложиш нещо в замяна като отстъпка.

Подпомага локалното SEO

Листингът в Google My Business подпомага и оптимизацията на уеб сайта ти на локално ниво. Чрез него печелиш още един източник на трафик и то безплатен!

Локалната оптимизация е от изключително значение за бизнеси с местен характер. Използвайки Гугъл Бизнес, усилията за достигане са насочени именно към потребители, които в момента са в района и имат нужда от съответния продукт или услуга.

Google My Business е невероятна възможност за всеки бизнес да достигне до повече потенциални клиенти локално. А ако искаш да максимизираш резултатите си чрез реклама, значи е време да се запишеш на професионален курс по дигитален маректинг от Advance Academy!