Какво е Графичен Дизайн?

Какво е Графичен Дизайн?
  • 1642 преглеждания

Когато чуете графичен дизайн, най-вероятно първо се сещате за готини лога, фирмени дизайни и рекламни банери. Но графичният дизайн не стига само до там. В действителност почти всичко покрай нас е било създадено с намесата на графичен дизайнер - корици на книги, плакати, флаери, уеб сайтове, опаковки на хранителни продукти и напитки и още…

В модерното време, в което живеем, имаме безброй възможности за лично и професионално развитие. Точно поради тази причина бизнесите не спират да се увеличават. Предлагането става в пъти по-голямо от търсенето и всеки започва да търси начини, с които да се отличи от конкурента. И тук Графичният Дизайн влиза в играта ръка за ръка с Дигиталния Маркетинг!  

Днес ще говорим повече за това:

  • Какво е Графичен Дизайн?
  • Какво включва Графичният Дизайн? Основни принципи и елементи.
  • Какви е неговото значение в Дигиталния Маркетинг? 

Какво е Графичен Дизайн?

Графичният дизайн е нещо повече от красива обвивка. 

Дизайнът е начин за визуална комуникация. Целта на един графичен дизайнер е да предава определени идеи, послания и да решава различни проблеми чрез цветове, форми, графики, типография. Повечето хора нямат представа с какво точно се занимава дизайнерът. “Прави лога, редактира снимки във фотошоп, прави банери за реклами?” Да - дизайнерите правят всичко това, но и много повече.

Графичния дизайн ни заобикаля навсякъде.

Огледайте се внимателно - Дизайнът е във всяко нещо, което ни заобикаля. От кутията на зърнената ни закуска, плакатите по улицата до всичко, което виждаме на телефона и лаптопа си. Графичният дизайн обединява в себе си естетика и креативност заедно с практичност, изживяване и стратегия. А възможностите за графичните дизайнери да оставят свой отпечатък е голяма. 

Дизайнът е средство на комуникация.

Създаването на естетически издържани и красиви изображения е страхотно, но само това не може да бъде наречено графичен дизайн. Дизайнът се отличава от изкуството най-вече с това, че не е просто красив. Графичният дизайн е създаден, за да комуникира, да предава информация и послания. Въпреки че графичният дизайн произлиза от творчеството, в наши дни той е много повече - психология, интерпретация, стратегия.

Какво включва Графичният Дизайн?

Графичният дизайн намира приложение навсякъде. Поради тази причина съществуват и много видове графичен дизайн:

  • Графичен дизайн за digital marketing;
  • Уеб дизайн (ui ux дизайнери);
  • Моушън дизайн;
  • Продуктов дизайн;
  • Дизайн за печатници и издателства и още… 

Но въпреки разнообразното приложение на графичния дизайн, основните му принципи и елементи продължават да бъдат едни и същи.

Основни принципи в графичния дизайн

Принципите в дизайна определят това как ще бъде възприето едно изображение или банер от потребителя. Тези основни принципи е доказано, че повлияват подсъзнателно на човека и неговите възприятия, когато той гледа един дизайн. Затова, ако искаме да предадем точното послание чрез нашия дизайн, трябва да познаваме принципите на дизайна:

  • Баланс за стабилност между различните елементи и структура на дизайна;
  • Йерархия за създаване на организация и логическа посока, която потребителя да следва;
  • Контраст за по-силно въздействие и акцент върху определени обекти;
  • Повторение и групиране за създаване на ритмичност и последователност в графичния дизайн;
  • Подравняване за създаване на по-ясен и структуриран дизайн.

Ако искаш да боравиш с принципите на графичния дизайн, в БЕЗПЛАТНИЯ курс Graphic Design Basics на Advance Academy можеш да научиш как да го направиш.

Елементи в графичния дизайн

Основните елементи в графичния дизайн са тези, с които работят ui ux дизайнери, графични дизайнери, продуктови дизайнери и всички други. Това са съставните части на всеки банер, плакат, опаковка. За да бъдете добър графичен дизайнер не само трябва да имате око за естетика, но и да познавате основите на графичния дизайн. Ето кои са и основните елементи в графичния дизайн:

1. Цветове. 

Цветовете не се избират според любимия цвят на дизайнера, а според това какво значение и послание носи всеки един цвят. Повече за психологията на цветовете можете да научите и в безплатното обучение на Advance Academy - Graphic Design Basics.

2. Графични форми.

Векторните изображения / графични форми също носят различни послания без дори да усетим. Дали са заоблени, или по-остри, дали са с по-плътен контур, или по фини… Всяко едно нещо оказва влияние върху посланието на дизайна. 

3. Типография.

Може да ви се стори странно, но вмъкването на текст в един дизайн понякога може да отнеме повече време, отколкото самия графичен дизайн. Типографията е изключително важна в графичния дизайн и не трябва да се подценява. В курса Graphic Design Basics можете да научите повече за употребата на различни шрифти и какви са типографските композиции.

Графичният дизайн в дигиталния маркетинг

Едно от най-значителните приложения на графичния дизайн днес е в полза на дигиталния маркетинг. Както казахме и по-горе, в наши дни пазарът е силно конкурентен, което принуждава бизнесите да търсят начини да бъдат уникални и забележими. Графичният дизайн и digital marketing-а са решението на този проблем. Ето как дизайнът е в полза на маркетинг стратегиите днес:

Създаване на визуална идентичност на марката.

При изграждане на добра визуална идентичност графичният дизайнер прави бранда още по-запомнящ се от аудиторията и потребителите, което е в полза на Brand Awareness етапа в дигиталния маркетинг.

Помага за точното позициониране на бранда.

Ние хората се ръководим по природа от чувства и емоции. Затова графичният дизайн и дигиталният маркетинг не наблягат само на информативни послания, но и на психология.

Един добре изграден дизайн, изразяващ правилните емоции за конкретната таргет аудитория, може да помогне на бизнеса ви да достигне до нови потенциални клиенти.

Създаване на доверие в аудиторията.

Визуалната идентичност и привлекателност имат важно значение за изграждането на доверие в потребителите. Замислете се вие като потребител колко пъти сте съпоставяли два бранда в социалните мрежи и накрая сте избрали този, който има изградена визуална идентичност? Когато видим един бизнес, който се е постарал за своя брандинг, ние автоматично правим заключение, че неговите продукти също са с добро качество.

Графичният дизайн днес е нещо повече от обикновено творчество. Той е психология, стратегии, композиции, маркетинг и разбира се естетика.

Ако смяташ, че имаш нужда да подобриш визията и дизайна на своя бизнес или си в търсене на нова професия, то сега е момента да стартираш безплатното обучение на Advance Academy - Graphic Design Basics. Очакваме те!