Към днешна дата имаме изключително много варианти за избор като става въпрос за социални мрежи. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, TikTok, Viber, WhatsApp, BeReal, Snapchat, LinkedIn… Дори и някои от тях да ни се струват доста подобни или еднакви, всяка една от тях си има нещо специално. Инстаграм например акцентира върху визуалното съдържание, красота и естетика, Viber е за директна комуникация, Facebook е за споделяне на лични позиции, снимки, мнения… А знаете ли, че почти всяка една от тях се използва в digital marketing сферата?
Но днес ще си говорим за най-професионално насочената от всички тях - LinkedIn. Ако вие вече сте дизайнер, онлайн маркетинг специалист, програмист или нещо друго в ИТ сектора, няма как да не сте чували за тази социална мрежа. А ако още нямате профил там, е време да го направите и ето защо!
Какво е LinkedIn?
С повече от 720 милиона потребители Линкдин е най-популярната професионална социална мрежа. Главното предназначение на LinkedIn е намиране на работа, откриване на потенциални клиенти, откриване на партньори, а за бизнесите създаване на b2b реклами и маркетинг кампании. Докато в другите мрежи създавате приятелства и последвате хора, в LinkedIn вие създавате връзки с кариерни цели. Главната цел в тази платформа е да създадете мрежа от контакти, които ще са ви от полза в професионален план.
Въпреки че интерфейса на LinkedIn наподобява много Facebook, специалното тук е, че личният ви профил се изгражда под формата на автобиография. В него вие добавяте своето образование, трудов опит и лични и професионални качества, които притежавате, можете да споделяте и неща, които ви вълнуват в кариерен план. А ето и какво точно отличава Линкдин от другите онлайн платформи.
4 основни разлики на Линкдин
1. LinkedIn се фокусира върху професионалните отношения и контакти.
Както споменахме и по-горе основната идея и мисия на тази социална платформа е да се създава професионален нетуъркинг и контакти. Въпреки че LinkedIn се води социална мрежа и ние също я наричаме така, по-правилно би било да я определяме като професионална платформа.
2. LinkedIn ви показва само това, от което се нуждаете.
LinkedIn се старае да предоставя необходимия интерфейс и изживяване, персонално на всеки свои потребител. Ако вие сте потребител, който си търси работа в дигиталния маркетинг например на вас ще ви се показват обяви за работа спрямо вашата локация, трудов опит и бизнес сектор. Но ако вие сте агенция за дигитален маркетинг, която търси служители, то вие ще виждате потребители, които подхождат на вашите изисквания за работата.
3. LinkedIn предоставя обучителни курсове.
С една от най-новите функции - LinkedIn Learning имате страхотна възможност да преминавате безплатно през различни обучения, които след това остават във вашия Линкдин профил - СВ под формата на сертификати. Обученията са повече от 15 000 видео урока.
4. Можете да виждате кой е гледал профила ви.
Другите социални мрежи не показват кой е посещавал и разглеждал профила ви, но това е още една от специалните черти на LinkedIn. В тази професионална мрежа можете да видите последните трима потребители, които са разглеждали вашия профил, а ако имате Premium версията на Линкдин, ще виждате всички.
Реклама в LinkedIn или Facebook?
Ако вие имате бизнес, но се чудите кой онлайн канал за дигитален маркетинг да изберете, то сега ще ви помогнем с избора.
LinkedIn, както и Facebook предлагат голямо разнообразие от опции за digital marketing кампании. Разбира се, не пречи да сте в няколко социални платформи, но е важно да определите кои от тях подхождат най-много на вашия бизнес и си струва да им отдели време и ресурси.
А ето кои са основните разлики между тези две платформи и рекламите, които те предлагат:
1. Целите на LinkedIn и Facebook са различни.
Доказано е, че Линкдин е по-добър за B2B реклами, поради намеренията на потребителите там. Всеки, който се е регистрирал в тази социална мрежа, го прави, за да допринесе за своята кариера или бизнес. Тя насърчава професионалните контакти и бизнес комуникацията.
Facebook от друга страна е най-вече за развлечение. Въпреки това тя се използва и масово за черпене на информация и актуални новини. Ако вашият бизнес е B2C (business to customer), то най-добрата мрежа за вашата реклама е Facebook. В наши дни забелязваме и че дори бизнеси, които са b2b (Business to Business) започват да използват Facebook за своите рекламни кампании. Затова няма да объркате и дори да имате B2B бизнес.
Ако искате да се научите сами да правите вашите Facebook реклами, то можете да се запишете на курса по дигитален маркетинг на Advance Academy.
2. Изберете най-подходящата мрежа спрямо вашата таргет аудитория.
Както по-горе казахме хората в различните социални мрежи са с различна нагласа и очаквания от всяка от тях. Аудиторията в Линкдин е много по-тясна, отколкото във Facebook. Поради тази причина там бихте имали успеваемост само ако бизнеса ви обслужва други бизнеси.
Докато във Facebook е целият свят! Точно поради тази причина Facebook предлага много опции за настройване на аудиторията преди пускане на една рекламна кампания.
3. Facebook е много по-евтин за реклама от LinkedIn.
Ако сравним цената за потенциален клиент (Pay per Lead), ще видим, че Линкдин е доста по-скъп от Facebook. Въпреки това, ако бизнеса ви е B2B и е очевидно, че би имал повече успех в LinkedIn, то цената не трябва да ви спира, защото качеството на потенциалните клиенти ще е по-високо.
Но ако вашият бизнес е B2C, то въобще няма нужда да обмисляте къде да пуснете рекламите си. Вашата digital marketing кампания трябва да е във Facebook.
4. Facebook предлага много видове реклами, от които да избирате.
Линкдин, като по-дипломатичната мрежа, предлага само базовите видове реклами - текст, спонсориран inMail, спонсорирано съдържание.
Facebook от своя страна предлага огромно разнообразие от формати, което подтиква маркетолозите към креативност. - Спонсорирано съдържание, видео реклами, сторита, Reels и какво ли още не. Ако вие искате да заложите на креативните и впечатляващи реклами, то вашата социална мрежа е Facebook.
С дигитален маркетинг обучението на Advance Academy - Digital Marketing Specialist ще можете да се научите как да определяте своите аудитории, как да работите с инструментите на Meta за управление на бизнес и реклами, как да пишете рекламни копита и как да правите впечатляващи банери за реклами. Запишете се сега! Очакваме Ви!