Мастърклас "Писане за Web"

Мастърклас "Писане за Web"
27 юли 2018
2934 преглеждания

За първи път във Варна! Адванс Академи организира Мастърклас за правилно писане на рекламни текстове и послания - “Писане за УЕБ”. В рамките на един ден (01 Септември, от 10:00 до 16:00) ще работите по практически казуси в екип с други предприемачи и маркетинг специалисти, а ваш лектор ще бъде Топ Content Writer-a Любомир

Любомир Любомиров има над 20 години опит в рекламата и по-специално в писането на реклами.
Създател е на nextcopy.net - първият блог за копирайтинг в България. Собственик е на Copywrite Studio - компания, специализирана в рекламно писане, семинари по копирайтинг, одит на съдържание, онлайн маркетинг обучения, PR, маркетинг в социалните мрежи.

Ето някои от съветите за писане за Web, които обсъждахме на нашия мастърклас: 

 1. Напишете смислени заглавия
Заглавията позволяват на читателите да навигират в съдържанието. Използвайте ги, за да опишете ясно съдържанието на всеки параграф.

Заглавията трябва да са:

  • Кратки и директни
  • Да могат да стоят самостоятелно и да бъдат разбрани извън контекста
  • Избягвайте жаргон, съкращения и технически термини
  • Бъдете приятелски настроени към търсачката – за добра SEO оптимизация
  • Използвайте общ език
  • За SEO (оптимизация за търсачки) използвайте същите думи и фрази, които вашите читатели биха търсили. Когато създавате заглавия на страници, елементи от списъци и връзки, избирайте ключови думи внимателно и ги използвайте. Тази практика засилва вашето класиране по ключовите думи за търсачките.

2. Тон
Читателите очакват личен, оптимистичен тон в уеб писането. Те намират бюрократичното писане за обидно и неуместно и игнорират посланието, което то се опитва да предаде.За да избегнете бюрократичния език, не пишете в прекалено формален стил и бъдете приятелски настроени към читателите. Не използвайте много жаргонни думи.Винаги се опитвайте да пишете от първо или второ лице.

3. Бъдете кратки
Писането в мрежата трябва да бъде много по-кратко от другите видове писане. Изследванията показват, че хората сканират уеб текст, вместо да четат всяка дума. Улеснете вашите потребители да сканират бързо за информация. Един параграф трябва да се състои от 70 думи или по-малко.

4. Запомнете че:

  • Писането за уеб НЕ е същото като писането за печатно издание. Една страница в мрежата трябва да е наполовина по-малка от подобен печатен документ.300-700 думи е разумна средна дължина за всяко уеб съдържание.
  • Ами ако имате повече от 700 думи? Разбийте съдържанието си на секции, като насочите читателите към конкретни части от текста колкото е възможно повече. Вашата работа като уеб автор е да насочвате аудиторията си към съдържанието, което искате да консумират.
  • Не губете място, за да приветствате хората на вашата страница. Няма нужда – повечето потребители игнорират приветстващия текст. Стигнете до същината – за това са дошли.

5. Подзаглавия и списъци
Средно потребителите четат около 20 процента от вашето уеб съдържание.Какво трябва да направите? Бъдете кратки. Бъдете точни. Използвайте кратки изречения и глаголи за действие и изрежете несъществения текст.

Наред с кратките, лесни за четене блокове текст, вие също трябва да използвате добре размера на шрифта, списъците и подзаглавията. Тези елементи помагат на насочването на очите на читателите към най-важното съдържание и улесняват възприемането на по-обемно съдържание.

Ако писането за уеб Ви е интересно и имате желание да научите повече, ние от Advance Academy, сме подготвили курс по Copywriting & Content Marketing. В който, подробно обясняваме какво е да се пише за уеб пространството, какво е копирайтинг и контент маркетинг и още много други интересни теми и примери от реални бизнес проекти.
Очакваме Ви!