Актуализирането на устройството на Apple в повечето случаи не е нищо по-различно от едно изскачащо известие, на което ние щракваме без да го обмислим, до момента в който не разберем, че имаме нови емотикони на клавиатурата. Но за маркетинг специалистите последната промяна на Apple има някой трайни ефекти върху работата.
В тази статия ще разгледаме какво означава тази последна актуализация на Apple и как влияе на маркетинговите агенции, и по-конкретно за Facebook и какво се проверява, за да е възможно най-ефективно да се извършват функциите, за да бъде всичко в съответствие с новата актуализация.
Какво се е променило след новата актуализация на iOS14?
Първо ще започнем с малко по-забавните актуализации и функции, които се появиха с новата версия – приложението на камерата актуализира нощния си режим и сега ще ви даде възможност за огледална версия, когато правите селфитата си. Ако никога не сте правили обърнато селфи, за да видите как ви вижда светът, трябва да опитате!
Друга актуална и много интересна актуализация е, че Face ID ще работи, когато носите маската си на лице. Вашият iPhone сега ще търси вашия Apple Watch, за да се отключи и когато види, че долната половина на лицето ви е покрита с маска, ще намери вашия часовник и ще се отключи.
Последната актуализация на Apple въвежда нова функция, която позволява на потребителите да контролират данните, събрани от сайтове на трети страни. По-рано това беше достъпно за всеки потребител за намиране и управление, те обаче щяха да търсят тези настройки ръчно. Сега потребителят ще бъде подканен от всяко приложение дали иска да разреши събирането на данни. Ако потребителят реши да откаже това разрешение, приложението ще има намалена видимост за проследяването на сайта.
Продължавайки темата за поверителността, Apple ще направи допълнителни ограничения на информацията, която сте избрали да споделите чрез своите настройки за местоположение. Новата актуализация ще ви попита дали искате да споделите точното местоположение или само общата област, допълнително ограничавайки начина, по който маркетинг специалистите могат да насочват персонализирани аудитории.
Друга промяна е начинът, по който взаимодействаме с приложенията. Те вече ще информират потребителя за по-фини нива на достъп, като камера и микрофон. Също така, приложенията вече ще имат предварителен преглед чрез App Clips и ще ви покажат част от приложението преди да го изтеглите.
Тази промяна и ограничаването на поверителността идват след години на дискусии относно загрижеността за поверителността, тъй като мнозина смятат, че този нов дигитален свят е довел до липса или пълна загуба на контрол над вашите лични данни. Така че това е решението на Apple за този проблем.
Това неизбежно ще засегне всички социални платформи, като Facebook ще бъде значително засегнат.
Как ще се отрази това на дигиталния маркетинга
Facebook ще загуби поглед върху ценна информация, получена от уебсайтове, в които преди това са били инсталирани пиксел кодове, ако голяма част от потребителите им изберат да ограничат достъпа на събиране на данни чрез новия iOS.
Facebook пикселите позволяват на Facebook да разбере кой потребител се интересува от нещо – от грижа за кожата до бизнес застраховка. Това от своя страна позволява на маркетинг специалистите да таргетират определена аудитория и да покажат рекламата си пред определени потребители.
Друга промяна се състои в това, че Facebook промени броя на конверсионните събития свързани с всеки пиксел на 8, което може да повлияе на рекламните стратегии на фирмите.
Какво трябва да направят маркетинг специалистите?
Има няколко мерки, които могат да бъдат предприети, за да се минимизират щетите и потенциалните последствия от актуализацията.
- Осигурете правилното внедряване на пиксели на вашия уебсайт, в зависимост от структурата на домейна:
- .co.uk и .fr могат да имат по пиксел
- -.com / uk и .com / fr трябва да споделят пиксел
- Оценете проследяването на текущите събития и приоритизирайте събитията по важност от едно до осем. Когато е необходимо, групирайте събитията в едно.
- Разчитайте повече на събирането на данни от ваша страна събирайте данни директно от вашата аудитория и клиенти. Тези данни могат да бъдат получени чрез уебсайта, приложението, списъците с имейли, проучванията, социалните медии или други собствени средства на вашата компания. Колкото повече можете да разчитате на вашите данни, толкова по-малко ще бъдете зависими от политиките на Google, Facebook и други платформи. В крайна сметка вие притежавате информацията, която събирате, така че опасенията за поверителност са минимални.
- Уверете се, че всяко допълнително проследяване (напр. Google Analytics или Campaign Manager), които разполагате, са актуални и се прилагат точно.
- Разгледайте възможностите на други социални платформи.
Въпреки че тази промяна за много потребители може да остане незабелязана, за маркетинг специалистите, тя променя начина, по който гледат на събирането на данни. Освен това, с плановете на Google да премахне данните за бисквитки на трети страни от Chrome по-късно тази година, така че това не са последните промени, за които ще чуем.