Винаги сте владеели думите? Имате способността да привличате хората с разказите си? А, замисляли ли сте се да използвате този талант в професионалното си развитие? Ако не сте, то може би сега е момента да се запознаете отблизо с професията копирайтър.
Какво е копирайтър?
За да продава своите продукти и услуги, всеки бранд/бизнес трябва да разпространява посланието си. Когато достигне до потребителите, посланието, трябва да ги грабне и да ги заинтригува. Точно тук идва ролята на един копирайтър.
Копирайтърът е професионалист, който пише ясни и кратки текстове за рекламни и маркетингови материали. Копирайтърът, е човекът, който осъществява връзката между бранда и клиента. Копирайтърите пишат текста върху брошури, билбордове, уебсайтове, имейли, реклами, каталози и др.
Този текст е известен като „копи“. Копито, има за цел да вдъхнови хората да предприемат действия – да направят покупка, да резервират час, да кликнат върху връзка, да се регистрират. Копирайтингът е съществен елемент от маркетинга, рекламата и продажбите.
Какво създава копирайтърът?
- Публикации в блогове или блог постове
Блог постът е писмен текст, който, както става ясно от името, се публикува в блог. Важно е, блогът, редовно да се актуализира с ново съдържание. Публикациите в блогове, често, се пишат в неформален или разговорен стил и могат да обхващат голямо разнообразие от теми. Те могат да варират от около 400 до 1500 думи. Всичко това зависи от тематика на поста и от изискванията на работодателя. - Имейли
Имейл кампаниите имат за цел да предизвикат интерес, да информират и да подтикнат към действие. Те трябва да бъдат кратки, примамливи и интересни, за да подтикнат потребителя да предприеме действие (да закупи даден продукт/усуга). - Публикации в социални мрежи
Копирайтингът за социални медии е съществена част от вашата стратегия за дигитален маркетинг. Отвъд продуктовите визуализации, видеото, графичния дизайн и естетиката на марката, копито е това, което подтиква вашите последователи към действие. Важно е, съдържанието, което публикуваме там да е креативно, забавно, полезно и да се харесва на нашата аудитория.
Обърнете по-специално внимание на публикациите в Instagram и Facebook. Това са най-използваните социални мрежи и е от особено голямо значение по какъв начин ще представите своя бранд там.
Именно за това, сме подготвили няколко съвета за публикуване в социалните мрежи, които можете да видите тук.
Защо вашият бизнес се нуждае от копирайтър?
- Повече Конверсии
Едно от най-важните неща в дигиталния маркетинг са конверсиите. Конверсия, това е завършване на предварително зададена цел. (действие).Конверсия може да бъде клик, покупка, регистрация и т.н.
Именно работата на копирайтърът, има за цел да накара читателя да предприеме, желаното от Вас, действие.
- Ново, качествено съдържание
Един от големите плюсове при работата с копирайтър е, че ще получавате свежо, ново съдържание през цялото време.
Редовното публикуване на качествено съдържание е жизненоважна част от SEO оптимизацията на сайта Ви. За да се показвате на челни позиции в Google, е нужно редовно да създавате и публикувате полезно съдържание.
- Повече органичен трафик
Копирайтърите могат да Ви помогнат да генерирате органичен трафик и да увеличите продажбите. Чрез публикации в социални мрежи, интересни статии, имейл кампании, копирайтърите носят повече трафик към вашия уеб сайт.
- Добро присъствие в социалните мрежи
Копирайтърът може да Ви помогне да създадете перфектно присъствие в социалните мрежи. Чрез създаването на ангажиращо съдържание, клинетите Ви ще взаимодействат много повече с бранда Ви. Особено голям плюс е, ако споделят ваша пунликация, та това си е безплатна реклама.
Винаги е добре да работим с професионалисти, които да помагат на нашия бизнес. Един добър копирайтър може да допринесе много са вашето онлайн присъствие и продажби. Ако, обаче, на този етап, не желаете да наемате такъв. Ние, от Advance Academy, сме подготвили курс, който да Ви обучи как да създавате най-доброто съдържание за вашия бранд. Курсът Copywriting & Content Marketing e създаден за начинаещи, които искат да се гмурнат в света на писането за уеб искат да го правят успешно. Все пак, кой познава бизнеса Ви, по-добре от Вас?