С какво се занимава един копирайтър?

С какво се занимава един копирайтър?
  • 1628 преглеждания

Винаги сте владеели думите? Имате способността да привличате хората с разказите си? А, замисляли ли сте се да използвате този талант в професионалното си развитие? Ако не сте, то може би сега е момента да се запознаете отблизо с професията копирайтър.  

Какво е копирайтър?

За да продава своите продукти и услуги, всеки бранд/бизнес трябва да разпространява посланието си. Когато достигне до потребителите, посланието, трябва да ги грабне и да ги заинтригува. Точно тук идва ролята на един копирайтър.

Копирайтърът е професионалист, който пише ясни и кратки текстове за рекламни и маркетингови материали. Копирайтърът, е човекът, който осъществява връзката между бранда и клиента. Копирайтърите пишат текста върху брошури, билбордове, уебсайтове, имейли, реклами, каталози и др.
Този текст е известен като „копи“. Копито, има за цел да вдъхнови хората да предприемат действия – да направят покупка, да резервират час, да кликнат върху връзка, да се регистрират. Копирайтингът е съществен елемент от маркетинга, рекламата и продажбите.

Какво създава копирайтърът?

  • Публикации в блогове или блог постове
    Блог постът е писмен текст, който, както става ясно от името, се публикува в блог. Важно е, блогът, редовно да се актуализира с ново съдържание. Публикациите в блогове, често, се пишат в неформален или разговорен стил и могат да обхващат голямо разнообразие от теми. Те могат да варират от около 400 до 1500 думи. Всичко това зависи от тематика на поста и от изискванията на работодателя.
  • Имейли
    Имейл кампаниите имат за цел да предизвикат интерес, да информират и да подтикнат към действие. Те трябва да бъдат кратки, примамливи и интересни, за да подтикнат потребителя да предприеме действие (да закупи даден продукт/усуга).
  • Публикации в социални мрежи
    Копирайтингът за социални медии е съществена част от вашата стратегия за дигитален маркетинг. Отвъд продуктовите визуализации, видеото, графичния дизайн и естетиката на марката, копито е това, което подтиква вашите последователи към действие. Важно е, съдържанието, което публикуваме там да е креативно, забавно, полезно и да се харесва на нашата аудитория.

Обърнете по-специално внимание на публикациите в Instagram и Facebook. Това са най-използваните социални мрежи и е от особено голямо значение по какъв начин ще представите своя бранд там. 
Именно за това, сме подготвили няколко съвета за публикуване в социалните мрежи, които можете да видите тук.

Защо вашият бизнес се нуждае от копирайтър?

  • Повече Конверсии

Едно от най-важните неща в дигиталния маркетинг са конверсиите. Конверсия, това е завършване на предварително зададена цел. (действие).Конверсия може да бъде клик, покупка, регистрация и т.н.
Именно работата на копирайтърът, има за цел да накара читателя да предприеме, желаното от Вас, действие.

  • Ново, качествено съдържание

Един от големите плюсове при работата с копирайтър е, че ще получавате свежо, ново съдържание през цялото време.
Редовното публикуване на качествено съдържание е жизненоважна част от SEO оптимизацията на сайта Ви. За да се показвате на челни позиции в Google, е нужно редовно да създавате и публикувате полезно съдържание.

  • Повече органичен трафик

Копирайтърите могат да Ви помогнат да генерирате органичен трафик и да увеличите продажбите. Чрез публикации в социални мрежи, интересни статии, имейл кампании, копирайтърите носят повече трафик към вашия уеб сайт.

  • Добро присъствие в социалните мрежи

Копирайтърът може да Ви помогне да създадете перфектно присъствие в социалните мрежи. Чрез създаването на ангажиращо съдържание, клинетите Ви ще взаимодействат много повече с бранда Ви. Особено голям плюс е, ако споделят ваша пунликация, та това си е безплатна реклама.

Винаги е добре да работим с професионалисти, които да помагат на нашия бизнес. Един добър копирайтър може да допринесе много са вашето онлайн присъствие и продажби. Ако, обаче, на този етап, не желаете да наемате такъв. Ние, от Advance Academy, сме подготвили курс, който да Ви обучи как да създавате най-доброто съдържание за вашия бранд. Курсът Copywriting & Content Marketing e създаден за начинаещи, които искат да се гмурнат в света на писането за уеб искат да го правят успешно. Все пак, кой познава бизнеса Ви, по-добре от Вас?