С какво се занимава един копирайтър?

С какво се занимава един копирайтър?
  • 1930 преглеждания

Винаги сте владеели думите? Имате способността да привличате хората с разказите си? А, замисляли ли сте се да използвате този талант в професионалното си развитие? Ако не сте, то може би сега е момента да се запознаете отблизо с професията копирайтър.  

Какво е копирайтър?

За да продава своите продукти и услуги, всеки бранд/бизнес трябва да разпространява посланието си. Когато достигне до потребителите, посланието, трябва да ги грабне и да ги заинтригува. Точно тук идва ролята на един копирайтър.

Копирайтърът е професионалист, който пише ясни и кратки текстове за рекламни и маркетингови материали. Копирайтърът, е човекът, който осъществява връзката между бранда и клиента. Копирайтърите пишат текста върху брошури, билбордове, уебсайтове, имейли, реклами, каталози и др.
Този текст е известен като „копи“. Копито, има за цел да вдъхнови хората да предприемат действия – да направят покупка, да резервират час, да кликнат върху връзка, да се регистрират. Копирайтингът е съществен елемент от маркетинга, рекламата и продажбите.

Какво създава копирайтърът?

  • Публикации в блогове или блог постове
    Блог постът е писмен текст, който, както става ясно от името, се публикува в блог. Важно е, блогът, редовно да се актуализира с ново съдържание. Публикациите в блогове, често, се пишат в неформален или разговорен стил и могат да обхващат голямо разнообразие от теми. Те могат да варират от около 400 до 1500 думи. Всичко това зависи от тематика на поста и от изискванията на работодателя.
  • Имейли
    Имейл кампаниите имат за цел да предизвикат интерес, да информират и да подтикнат към действие. Те трябва да бъдат кратки, примамливи и интересни, за да подтикнат потребителя да предприеме действие (да закупи даден продукт/усуга).
  • Публикации в социални мрежи
    Копирайтингът за социални медии е съществена част от вашата стратегия за дигитален маркетинг. Отвъд продуктовите визуализации, видеото, графичния дизайн и естетиката на марката, копито е това, което подтиква вашите последователи към действие. Важно е, съдържанието, което публикуваме там да е креативно, забавно, полезно и да се харесва на нашата аудитория.

Обърнете по-специално внимание на публикациите в Instagram и Facebook. Това са най-използваните социални мрежи и е от особено голямо значение по какъв начин ще представите своя бранд там. 
Именно за това, сме подготвили няколко съвета за публикуване в социалните мрежи, които можете да видите тук.

Цялостна програма по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist Advance Academy
Цялостна програма по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist Advance Academy

Защо вашият бизнес се нуждае от копирайтър?

  • Повече Конверсии

Едно от най-важните неща в дигиталния маркетинг са конверсиите. Конверсия, това е завършване на предварително зададена цел. (действие).Конверсия може да бъде клик, покупка, регистрация и т.н.
Именно работата на копирайтърът, има за цел да накара читателя да предприеме, желаното от Вас, действие.

  • Ново, качествено съдържание

Един от големите плюсове при работата с копирайтър е, че ще получавате свежо, ново съдържание през цялото време.
Редовното публикуване на качествено съдържание е жизненоважна част от SEO оптимизацията на сайта Ви. За да се показвате на челни позиции в Google, е нужно редовно да създавате и публикувате полезно съдържание.

  • Повече органичен трафик

Копирайтърите могат да Ви помогнат да генерирате органичен трафик и да увеличите продажбите. Чрез публикации в социални мрежи, интересни статии, имейл кампании, копирайтърите носят повече трафик към вашия уеб сайт.

  • Добро присъствие в социалните мрежи

Копирайтърът може да Ви помогне да създадете перфектно присъствие в социалните мрежи. Чрез създаването на ангажиращо съдържание, клинетите Ви ще взаимодействат много повече с бранда Ви. Особено голям плюс е, ако споделят ваша пунликация, та това си е безплатна реклама.

Винаги е добре да работим с професионалисти, които да помагат на нашия бизнес. Един добър копирайтър може да допринесе много са вашето онлайн присъствие и продажби. Ако, обаче, на този етап, не желаете да наемате такъв. Ние, от Advance Academy, сме подготвили курс, който да Ви обучи как да създавате най-доброто съдържание за вашия бранд. Курсът Копирайтинг на практика e създаден за начинаещи, които искат да се гмурнат в света на писането за уеб и искат да го правят успешно. Все пак, кой познава бизнеса Ви, по-добре от Вас?