5 съвета за успешен контент маркетинг

5 съвета за успешен контент маркетинг
05 дек 2022
492 преглеждания

Мислили ли сте вече как да изведете стратегията си за дигитален маркетинг на следващото ниво? Какво да направите за да привлечете повече хора на вашия уеб сайт/профил? Именно тук идва ролята на Content Marketing-a или казано на български - маркетинг на съдържанието.

73% от компаниите, които харчат от 10% до 70% от общия си маркетингов бюджет за маркетинг чрез съдържание, са имали най-голям успех. Content Marketing-а струва 62% по-малко от традиционния маркетинг, a 61% от онлайн потребителите в САЩ са направили покупка, след като са прочели препоръки от блог.

Какво е Content Marketing? (контент маркетинг)

Контент маркетинга или маркетинг на съдържанието е стратегия, която включва създаването и разпространението на качествено съдържание. Съдържанието може да е видео, аудио или писмено. Важното е,  да е полезно за вашите потребители. Целта на контент маркетинга е да привлече аудитория и стойност на вашия бранд. Тази статия ще Ви научи как да създавате най-ефективните видове съдържание, за да ангажирате целевата си аудитория.

Какви са предимствата на контент маркетинга?

  • Привлича посетители и увеличава трафика на вашия сайт
    Да бъдете лесно откриваеми, сред огромното количество информация, налична онлайн, е голямо предизвикателство. Именно, качественото съдържанието ще помогне за това, особено за търсачки като Google.
  • Създава стойност за вашата аудитория
    Съдържанието, което създавате и предлагате на потребители Ви, ще носи допълнителна стойност за тях. Целта е да им предоставяте това, от което се нуждаят. По този начин печелите тяхното доверие и ги печелите като клиенти.
  • Ангажира вашата аудитория
    Когато предоставите на аудиторията си подходящо и полезно съдържание, те ще го споделят със своите приятели и последователи. Като по този начин ще популяризирате своя бизнес.
  • Повече продажби
    Продажбата, в повечето пъти, е една от основните цели. Маркетингът на съдържанието може да присъства във всички етапи на процеса на закупуване, движейки вашата аудитория до окончателното решение. 
     

Кои са 5-те най-ефективни формата на съдържание, които да използвате?

  • Блог Пост
    Публикациите в блогове са най-добрият ресурс за подобряване на SEO оптимизацията на вашия уеб сайт.  Можете да научите повече за SEO, в нашия курс SEO Basics. За да напишете публикация в блог, трябва първо да помислите за ключовата дума на това съдържание. Проучването на ключови думи е от съществено значение, за да видите какво търси вашата аудитория. Може да използвате помощта на копирайтър за тази цел.
  • Социални мрежи
    Социалните мрежи са много важен канал за всеки бизнес. Обърнете по специално внимание на Facebook, Instagram. Това са най-използваните социални мрежи, които могат да бъдат много полезни за вашия бранд. Можете да научите повече за тях тук.
  • Видео
    За да останете конкурентоспособни на онлайн пазара, е препоръчително да включите видеоклипове във вашата стратегия за съдържание. Намирането на начин за привличане на вниманието на публиката е много важно, а видеата са добро средство за това.
  • Имейл маркетинг
    Това е маркетингова стратегия, за която е нужно първо да съберете имейлите на вашите клиенти. Следващата стъпка е периодично да им изпращате най-новите Ви статии, промоции или услуги.
  • Инфографики
    Инфографиката е формат на съдържание, което отвежда информацията до читателите чрез визуални ресурси като изображения, вектори и графики. Функцията на инфографиката е да обясни нещо бързо и обективно, така че човек просто да погледне и да разбере съобщението без никакви усилия. Сайтове за безплатни снимки може да откриете тук. Пример за инфографика:


 Контент маркетинга е много дълга и обширна тема. В тази статия успяхме да засегнем само малка част от нея и ако сме породили интерес във Вас, екипа на  Advance Academy, ще се радваме да Ви видим на курса Copywriting & Content Marketing, където ще изучим в детайли контент маркетинга. Очакваме Ви!