Мислили ли сте вече как да изведете стратегията си за дигитален маркетинг на следващото ниво? Какво да направите за да привлечете повече хора на вашия уеб сайт/профил? Именно тук идва ролята на Content Marketing-a или казано на български - маркетинг на съдържанието.
73% от компаниите, които харчат от 10% до 70% от общия си маркетингов бюджет за маркетинг чрез съдържание, са имали най-голям успех. Content Marketing-а струва 62% по-малко от традиционния маркетинг, a 61% от онлайн потребителите в САЩ са направили покупка, след като са прочели препоръки от блог.
Какво е Content Marketing? (контент маркетинг)
Контент маркетинга или маркетинг на съдържанието е стратегия, която включва създаването и разпространението на качествено съдържание. Съдържанието може да е видео, аудио или писмено. Важното е, да е полезно за вашите потребители. Целта на контент маркетинга е да привлече аудитория и стойност на вашия бранд. Тази статия ще Ви научи как да създавате най-ефективните видове съдържание, за да ангажирате целевата си аудитория.
Какви са предимствата на контент маркетинга?
- Привлича посетители и увеличава трафика на вашия сайт
Да бъдете лесно откриваеми, сред огромното количество информация, налична онлайн, е голямо предизвикателство. Именно, качественото съдържанието ще помогне за това, особено за търсачки като Google. - Създава стойност за вашата аудитория
Съдържанието, което създавате и предлагате на потребители Ви, ще носи допълнителна стойност за тях. Целта е да им предоставяте това, от което се нуждаят. По този начин печелите тяхното доверие и ги печелите като клиенти. - Ангажира вашата аудитория
Когато предоставите на аудиторията си подходящо и полезно съдържание, те ще го споделят със своите приятели и последователи. Като по този начин ще популяризирате своя бизнес. - Повече продажби
Продажбата, в повечето пъти, е една от основните цели. Маркетингът на съдържанието може да присъства във всички етапи на процеса на закупуване, движейки вашата аудитория до окончателното решение.
Кои са 5-те най-ефективни формата на съдържание, които да използвате?
- Блог Пост
Публикациите в блогове са най-добрият ресурс за подобряване на SEO оптимизацията на вашия уеб сайт. За да напишете публикация в блог, трябва първо да помислите за ключовата дума на това съдържание. Проучването на ключови думи е от съществено значение, за да видите какво търси вашата аудитория. Може да използвате помощта на копирайтър за тази цел. - Социални мрежи
Социалните мрежи са много важен канал за всеки бизнес. Обърнете по специално внимание на Facebook, Instagram. Това са най-използваните социални мрежи, които могат да бъдат много полезни за вашия бранд. Можете да научите повече за тях тук. - Видео
За да останете конкурентоспособни на онлайн пазара, е препоръчително да включите видеоклипове във вашата стратегия за съдържание. Намирането на начин за привличане на вниманието на публиката е много важно, а видеата са добро средство за това. - Имейл маркетинг
Това е маркетингова стратегия, за която е нужно първо да съберете имейлите на вашите клиенти. Следващата стъпка е периодично да им изпращате най-новите Ви статии, промоции или услуги. - Инфографики
Инфографиката е формат на съдържание, което отвежда информацията до читателите чрез визуални ресурси като изображения, вектори и графики. Функцията на инфографиката е да обясни нещо бързо и обективно, така че човек просто да погледне и да разбере съобщението без никакви усилия. Сайтове за безплатни снимки може да откриете тук. Пример за инфографика:
Контент маркетинга е много дълга и обширна тема. В тази статия успяхме да засегнем само малка част от нея и ако сме породили интерес във Вас, екипа на Advance Academy, ще се радваме да Ви видим на курса ни по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist, където ще изучим в детайли контент маркетинга. Очакваме Ви!