Знаете ли, че на ден в Google се правят повече от 5 милиарда търсения? От което можем категорично да кажем, че SEO оптимизацията на сайт е изключително важна в маркеинг планът на един бизнес и повишаването на популярността и продажбите.
Много хора казват, че SEO-то е безплатна реклама за бизнеса. Разбира се, необходимо е да се вложи време и работна сила за качествената оптимизация на един сайт, но разходите по тази работа със сигурност са много по-малки в сравнение с платените Google реклами. А резултатите от оптимизацията са дългосрочни и по-ефективни.
С добре направена SEO оптимизация, няма да ви се налага да достигате до аудиторията чрез платени реклами, а аудиторията сама ще ви открива.
Ако вие имате възникнали въпроси относно SEO оптимизирането, то със сигурност тук ще откриете всички нужни отговори. В тази статия ще ви споделим, кои са основните неща, които трябва да знаете за SEO-то и трябва да направите за оптимизацията на вашия сайт.
Какво е SEO оптимизацията?
Накратко SEO оптимизацията са всички процеси, които целят да подобрят един уеб сайт, за да може той да се класира на по-високи позиции в страниците с търсения в Google. SEO-то включва в себе си:
- Техническа оптимизация, която цели да подобри програмната част от уеб сайта;
- On-page SEO, при което се работи върху съдържанието на един уеб сайт, текстове, снимки, композиции за подобряване на потребителското изживяване на потребителите;
- Off-page SEO, което цели да докаже на Интернет алгоритмите, че сайтът е активен и предлага релевантна информация. При Off-page SEO оптимизацията на сайт се работи върху създаване на мрежа от линкове водещи от други сайтове към вашия сайт.
Повече за това какво е SEO можете да прочетете в статията: Какво е SEO и защо е важно да оптимизираме сайтовете?
Как работят търсачките?
Най-популярните търсачки са Google, Bing, Safari. Но при SEO оптимизацията в България главният ни фокус е Google. Търсачки като Google използват различни формили, наречени алгоритми, по които определят кои сайтове да се показват при определени ключови думи в търсенията.
Въпреки че търсачките много често променят алгоритмите, по които работят, и не обявяват всички фактори, които се отразяват на SERP класирането, пак има неща които можем да отбележим като evergreen в SEO-то.
SEO чеклист, с които ще подобрите резултатите си в Google
СЕО оптимизирането не само ще подобри класирането ви в Google, но и ще се отрази положително на потребителското изживяване на уеб сайта ви. Така сайта ви ще бъде още по-добър за хората, които го посещават.
SEO планирането е неотложна част от всеки маркетинг план, затова ако досега не сте му обръщали внимание, то е време да го направите. Гарантираме ви, че щом веднъж постигнете поставените SEO цели, вашият бизнес ще има повече клиенти и продажби. Ето на какво трябва да обърнете внимание, за да започнете вашата SEO оптимизация:
Вмъкнете релевантни ключови думи в съдържанието на уеб сайта си.
Ключовите думи са фрази или отделни думи, които всеки от нас въвежда в Google търсачката, за да открие нещо конкретно. За да направите своята SEO оптимизация трябва да вмъкнете необходимите ключови думи, по които искате потрбителите да ви откриват. Думите трябва да са в заглавия, мета описания, url адресите, продуктови описания, статии, “често задавани въпроси”.
Можете да заложите и на ключови думи с дълга опашка - словосъчетания от думи, които са по-конкретни. Например: “Присъствено обучение по JavaScript във Варна”. Така ще имате по-малък трафик, но ще бъде по-качествен и релевантен.
Придържайте се към ясно структуриран сайт.
Уверете се, че сайтът ви е организиран така, че потребителите лесно да откриват това, което търсят. След като улесните структурата на сайта си, ще осигурите и по-лесно сканиране от Google краулерите, което ви гарантира по-добро представяне в страниците с резултати.
Това е работа, която застъпва едновременно потребителското изживяване, уеб дизайна (UX/UI), като и маркетинг частта. Изградете връзките между вътрешните страници така, че всяко следващо кликане да носи стойност на потребителя, да отговаря на съответен въпрос, да ги образова.
Споделяйте редовно качествено съдържание в уеб сайта си, което да носи стойност на потребителите.
Google може да прецени дали съдържанието в сайта ви е достатъчно стойностно за потребителите - дали отговаря на въпрос, дали решава проблем или дава определено решение. Но количеството също е от значение. Старайте се да нямате уеб страница, която да съдържа по-малко от 200 думи. А ако става въпрос за блог статии, те трябва да бъдат повече от 500 думи.
Използвайте подходящи title tags заглавия.
Title tag-овете са заглавията, които излизат при показване в SERP страниците с резултати на Google. Изразите и думите в вашите заглавия трябва да бъдат едновременно конкретни и описателни. Имате право да използвате до 70 символа в Title Tag, така че възползвайте се до край. :)
Постарайте се във вашите Title Tag-ове да са включени най-ефективните ви ключови думи, които трябва да бъдат и релевантни за съответната страница. Title Tag-овете са от голямо значение за SEO оптимизацията, защото те са от първите неща, които Google краулерите сканират.
Добавете alt тагове.
Alt таговете или още алтернативните текстове са текстови описания на снимки. Често подценявани от мнозина, не пропускайте тази част от вашата SEO оптимизация. Те имат три основни задачи:
- Търсачките не могат да интерпретират изображения, затова alt таговете помагат за класирането на снимково съдържание;
- В случай, че сайтът има проблем и не зарежда определено изображение, се изписва alt текста, който пояснява на потребителя какво изображение трябва да вижда.
- Alt таговете са от полза най-вече за хора със зрителни проблеми, които използват екранни четци за дешифриране.
Оптимизирайте уеб сайт си за мобилно устройство.
Днес по-голямата част от уеб присъствието се случва през мобилните ни устройства, поради тази причина Google приоритизира сайтовете, които имат мобилна версия. Така че, ако сте изпълнили целият списък със SEO задачи до тук, то сега е момента да направите и тази оптимизация на уеб сайта си. Гарантирайте добро потребителско изживяване на вашата аудитория, която посещава сайта ви през смартфоните си.
А ако искате да видите как професионалистите правят SEO оптимизация на сайт, то можете да почерпите директно от този професионален опит като се запишете на професионален курс по дигитален маректинг. Стани про в СЕО оптимизирането като се запишеш! Очакваме те!