SEO оптимизиране - защо е важно?

seo-optimizaciya-zashto-e-vazhno
  • 1049 преглеждания

Вероятно стотици пъти сте чували, че SEO оптимизацията е много важен инструмент за дигитален маркетинг. Но знаете ли какво е SEO и защо е толкова нужно? Нека да разберем!

Какво е SEO?

Чудите ли се защо, когато потърсите нещо в Google, резултатите се подреждат по този начин. Как се класират различните сайтове? Защо вашият е на 3-та страница, а този на конкурента на 1-ва? Това е магията на СЕО. Абревиатурата на SEO идва от Search Engine Optimization - оптимизация за търсещите машини. Търсещи машини наричаме Google, Mozilla, Yahoo, Bing. И разбира се, нашата цел е сайта ни да се показва на най-висока позиция.

Тук е времето да разбием един мит. Въпреки че е много разпространено като термин, хората са свикнали да го използват и при търсене в Гугъл ни показва релевантни резултати, е грешно да се казва SEO оптимизация или СЕО оптимизиране и подобните. В превод това буквално означава search engine optimization оптимизация , но след като аудиторията го предпочита и използва, ние ще се съобразим 🙂

Защо SEO оптимизацията е толкова важна?

Какво правите когато искате да си купите нещо? Лично аз проверявам в Google и търся точния продукт, който желая. Сравнявам различни сайтове и поръчвам. Обикновено, разглеждам само първата страница, въпреки че резултатите са над 1000. Според статистиките така правят над 75% от потребителите. Точно за това, SEO оптимизацията на сайта е толкова важна. Никой няма да стигне до 23-та страница, за да разледа какво предлагате. Колкото хубав, модерен и интересен да е вашият уеб сайт, ако никой не го посещава, за какво ви е? За да хванете вниманието на клиента, е нужно да попаднете в челните позиции. Как се случва това?

Как работи SEO и как да направим seo оптимизация на сайт?

1. Проверете позициите на вашия уеб сайт

Преди да започнете работа по вашата сео оптимизация е важно да знаете от къде започвате. Проверете на коя позиция се намира в момента вашият уеб сайт. Това е важно, за да следите прогреса си. За да разберете на кое място се класирате, потърсете в Google. Ако уебсайтът ви е за дамски дрехи, напишете в търсачката дамски дрехи и проверете на кое място сте. Много е възможно да се показвате на втора или трета страница, но това не трябва да ви отчайва, все пак сега стартирате.

2. Ключови думи

След като проверите на кое място се намирате е време да направите проучване за ключови думи. Какво са ключовите думи? Това са думите, чрез които вашите потенциални клиенти биха ви открили. Съставете си списък с поне 30 ключови думи. Те могат да бъдат и по-дълги фрази, например “дамски дрехи Варна”. По този начин вие давате много повече конкретика и шансът хората да ви намерят е по-голям.

3. Създавайте съдържание

Следващата стъпка е да започнете да създавате съдържание. Вече имате опорни точки, знаете кои са вашите ключови думи - това са фразите, които е важно да използвате. Започнете да пишете статии на различни теми, които да са полезни и интересни за вашите клиенти. Ако продавате ръчно изработени подаръци, може да напишете статия, в която да обясните от какви материали ги създавате, че са био, еко, от естествени материали. Публикувайте статиите в блог секцията на уеб сайта, качвайте ги в социалните мрежи и ги споделяйте. По този начин, ще увеличите трафика към вашия уеб сайт.

Създаването на съдържание е много важно стъпка от сео оптимизацията. По този начин вие се ангажирате с аудиторията си, можете да споделяте интересни истории, факти и така да установите връзка с клиентите. Именно това е целта на интернет и на вашето онлайн присъствие. Ако искате да научите какви са тайните на писането на статия, четете тук: Как се пише статия? Съвети за оптимизирано и качествено съдържание.

Линковете са инструмент, който помага да подобрите класирането си. Колкото повече линкове има към вашия сайт, толкова повече Google ще го показва. Важно е към уеб сайта да се сочат линкове от различни сайтове, а не да концентрирате всичко от един и същ сайт. По-голяма тежест имат линковете, които са в статии, интервюта и други авторски текстове. Проучете кои са едни от най-добрите сайтове във вашата сфера и публикувайте там. Важно е да подбирате и сайтове с добър Domain Rating, тоест с добро качество и добра оценка от Google, за да не навредят отрицателно и на вашия сайт. По време на SEO оптимизацията не се изкушавайте да създадете и прекалено много линкове наведнъж - това също не се гледа с добро око от търсачките.

5. Трафик

Важно е да поддържате трафик към сайта, тоест редовни посещения. Направете така, че потребителите да искат да се връщат на него всеки ден. Публикувайте новини, актуални идеи, игри. Може да обявите различни награди, конкурси. Хората влизат често в сайтове, които споделят любопитни факти, светски клюки или хороскопи. Популяризирайте името на бранда си, като по този начин, когато ви потърсят в Google, сайтът ви ще излиза и това ще покачи рейтинга му. За да популяризирате сайта, най-доброто средство са социалните мрежи. В курсовете ни по маркетинг ще говорим точно за това как да използвате социалната мрежа за да промотирате бизнеса си, да достигате до повече хора и да продавате онлайн.

SEO оптимизацията може да звучи сложна, но всъщност се изисква да следвате няколко прости принципа, за да успеете. В курса Digital Marketing Specialist ще ви научим как да изградите цялостна сео стратегия. Откъде да започнете, как да създавате съдържание, по какъв начин работят търсачките и всичко необходимо за да се изкачите в класацията на Google.

Ако искате да научите още за дигиталния маркетинг, да се вдъхновите и да следите актуалните трендове се присъединете към нашата Facebook група Digital Marketing Basics