10 факта за Quality Assurance

Quality Assurance
  • 4862 преглеждания

Знаете ли какво е Quality Assurance

Ще ви запознаем с 10 основни факта за една от набиращите популярност ИТ професии:

1. Интересното е, че историята на Quality Assurance започва през Втората световна война, когато трябвало да се тестват боеприпасите за тяхната ефективност.

В наши дни крайната цел на QA е да коригира потенциалните грешки преди пускането на продукта.

2. QA или т.нар. тестване може да бъде свързано с всяка възможна област на  бизнес дейност, от банково дело и образование до софтуер и производство.

Въпреки това, всеки бизнес използва различни инструменти и методи за QA. В големите компании обикновено има цял отдел за качествен контрол и тестване

3. Това е процес, който се извършва систематично.

Често цял екип от експерти трябва да работи усилено, за да се увери, че софтуерът или съответния продукт дава обещаните резултати.

4. Тестването и мониторинга са изключително важни.

Например при проверка на софтуер, методите, чрез които се разработва програмата, имат значение колкото крайния резултат.

Трябва да се отбележи, че тестването трябва да се извършва в контролирани условия въз основа на закона за причинно-следствената връзка. Например, тестващите могат да се опитат да “копират” потребителското поведение и да изследват какво може и какво не може да се случи, когато продуктът се управлява по определен начин.

5. Има няколко наредби, които изясняват Quality Assurance.

Например, в случай на SQA, тези регламенти са ISO 9000 и CMMI.

6. ISO 9000 е публикуван през 1987 г. като част от система за осигуряване на качество, създадена специално за организации, които искат да гарантират, че техните продукти отговарят на изискванията на клиентите.

Междувременно интеграцията на CMMI е програма за обучение за подобряване на продукта.

Често компаниите показват съответствие с тези стандарти, за да покажат на клиентите, че работят на принципа на върховите постижения.

Важно е да знаете, че една компания може да бъде сертифицирана само след като всички грешки бъдат коригирани.

7. За да се гарантира добре свършената работа, QA екипът, работещ по определен проект, може да проведе специфични тестове, да генерира грешки и по този начин да подобри качеството на продукта.

При разработването на софтуер тестването на бъгове е съществена част от QA. Без внимателна система за проследяване на грешки и бъгове, цели компютърни системи могат да се провалят и дори да бъдат компрометирани.

8. Контрола на качеството е абсолютно задължително. Без него, не само че организациите рискуват да пуснат продукти, които са под пазарните стандарти, но и губят пари, време и не използват напълно потенциала на една идея.

9. Тъй като QA може да бъде сложен и отнемащ време, мениджърите могат да оптимизират процеса с помощта на специализирани помощни програми.

Например различни автоматични инструменти за управление на тестови ситуации и системи за проследяване на грешки, които улесняват работата на тестерите и осигуряват повече точност.

10. Не на последно място, Quality Assurance не би бил възможен без документация. Тестерите трябва да имат достъп до изчерпателни ръководства, наръчници и списъци със спецификации.

В наши дни документацията се улеснява значително благодарение на компютрите, защото в миналото QA тестерите и инженерите е трябвало да работят с печатни копия. 


Може да научите всичко необходимо за това как да станете QA инженер в курса на Advance Academy, стартиращ на 17 Февруари.