Facebook остава единствената социална мрежа, която се използва от повече от половината световно население, достигайки 59% през 2020 г. Тази година, Facebook съобщи, че 2,08 милиарда души могат да бъдат достигнати чрез реклама в платформата. Освен това, 71,64% от трафика, към уеб сайтовете, идва именно от социалната мрежа.
Ако рекламата във Facebook все още не е част от вашата стратегия за дигитален маркетинг, е време да промените това. В тази статия ще разгледаме някои от основните характеристики на Facebook рекламата. Откъде и как се настройва и колко струва да се рекламира във Facebook. Да започваме!
Създайте рекламен акаунт
За да започнете да рекламирате във Facebook, първо трябва да създадете своя Facebook рекламен акаунт. Как става това?
Влезте във Facebook Ads Manager - Meta for Business. Името Meta, което е новия псевдоним на Фейсбук, е базирано на научнофантастичния термин metaverse, за да опише визията и мисията на компанията за създаване на нов виртуален свят.
Когато се регистрирате във Facebook, по подразбиране ви се дава личен идентификатор на рекламен акаунт. Можете да видите този идентификатор, като отидете в Ads Manager и погледнете в горния ляв ъгъл.
За да използвате Facebook Ads Manager, имате нужда от потвърден метод на плащане и:
- Фейсбук страница или
- Да бъдете администратор, редактор или рекламодател на нечия друга страница
Време е да създадете първата си спонсорирана реклама във Фейсбук
След като вече сте създали своя рекламен акаунт и сте потвърдили метода за плащане е време за реклама! Щракнете върху бутона “+ Създаване” в раздела Кампании и нека преминем към рекламирането във Facebook!
Стъпка 1: Определете целта си
Първо решете каква искате да е целта на вашата кампания. Дали искате да достигнете до повече хора, с цел популяризиране на бранда Ви, дали искате повече ангажираност с публикацията (харесвания, споделяния), дали искате трафик към сайта, или рекламата е с цел продажба.
Стъпка 2: Задайте бюджета и времетраенето на рекламата
Изберете си кога искате да започне вашата Facebook реклама и ако желаете може да сложите и крайна дата за автоматично спиране на рекламата. Следва да зададете бюджет на вашата реклама. От Вас зависи какъв да е той.
Минимални бюджет, който можете да изберете е $1 на ден за кампаниите с цел “Осведоменост” и “Ангажиране” и минимум $5 за останалите кампании.
Стъпка 3: Изберете вашата аудитория
Изборът на аудитория е една от най-важните характеристики на вашата реклама. За да изберете най-добрата аудитория, трябва да знаете кой е вашият идеален клиент? Може да изберете какъв да е пола, възрастта и местоположението на хората, които искате да видят вашата реклама.
Стъпка 4: Изберете къде да се показва вашата реклама
По-надолу в страницата можете да изберете къде точно да се показват вашите Facebook реклами.
Имате възможност да изберете опцията за автоматично разположение. Избирайки тази опция, Facebook автоматично показва рекламата Ви в своите платформи: Facebook, Instagram, Messenger и Audience Network.
Чрез тази опция, изкуствения интелект на Facebook преценява по какъв начин да разположи и покаже рекламата, за оптимални резултати.
Стъпка 5: Създайте своя Facebook реклама
В тази стъпка добавяте снимката/те на вашата реклама и избирате как искате да изглежда. Дали да е банер, карусел или видеоклип. Нашият съвет е да тествате различни реклами във Facebook, за да разберете кое работи най-добре за вашата аудитория.
Анализирайте рекламата
Когато рекламата Ви се активизира, ще получите известие. След като кампанията вече е активна, е много важно да анализирате резултатите. След 24-48 ч. влезте отново в Ads Manager-a и проследете какъв е ефекта на рекламата. Ако например целта е била посещение на сайта Ви, проследете до момента колко човека са изпълнили съответното действие. По този начин ще знаете как се представя вашата реклама и ако тя не постига желания резултат, да я спрете и пренастроите, за да не губите пари.
За да бъде успешна рекламата във Facebook и за да постигнете оптимални резултати, е нужно да имате изградена цялостна стратегия. Да изградите цялостна “продажбена фуния”. В противен случай може да пускате реклами, да харчите средства и време, но в крайна сметка да нямате резултат.
Това е така защото трябва да знаете на каква точно аудитория да рекламирате, какъв тип реклама е подходяща за тази аудитория и как чрез рекламата да превърнете един потребител в клиент.
Всички тези неща и още, обсъждаме подробно по време на обучението по дигитален маркетинг и реклама на Advance Academy Digital Marketing Specialist. Курсът е фокусиран върху практическите знания и дискусии по цялостния процес на създаването на успешна рекламна кампания във Facebook и Instagram. Очакваме Ви!