Какво е Фейсбук Pixel и защо е важен за Facebook рекламата?

какво е facebook pixel как се инсталира фейсбук маркетинг advance academy
  • 2171 преглеждания

Фейсбук отдавна не е единствено социална мрежа, където хората се свързват помежду си. Платформата е един от основните компоненти за успешен дигитален маркетинг за бизнеса.

Съответно, Facebook постоянно въвежда функции, които да подпомагат маркетолозите и собствениците на фирми. Един от тези инструменти е Facebook Pixel (вече Meta Pixel).

Какво е Фейсбук Пиксел? Това е код, който се поставя в уеб сайта ти. Чрез него се събират данни за посетителите на сайта, дошли от платформата.

Има много ползи от използването на подобна технология, стига да знаеш как да си боравиш с нея. Добър начин да разбереш как да използваш Facebook Pixel за твоя сайт и бизнес е да се запишеш на курс по дигитален маркетинг в Advance Academy.

Междувременно, можеш да научиш основните неща за Фейсбук или Мета Пиксел от статията надолу :) 

Няколко важни термина преди да започнем с Facebook Pixel

За да можем възможно най-добре да ти представим предназначението и ползите от Фейсбук Пиксел, набързо ще припомним няколко нужни термина.

Ретаргетинг

Retargeting е вид рекламна кампания, чрез която насочваш маркетинговите си усилия към потребители, които вече са си взаимодействали с бизнеса ти.

Това е изключително полезно за клиенти, които са оставили нещо в количката си без да го купят; посетили са продуктова страница без да взаимодействат с нея и т.н.

Чрез ретаргетинга (още наречен ремаркетинг) напомняш на потребителите за себе си и това, което предлагаш.

Бисквитки (Cookies)

Бисквитките са данни, които браузърът поставя на устройството на потребителя, когато той посети даден уебсайт.

По този начин се запазва информация за посетителите, която в последствие да улесни използването на уебсайта. Чрез бисквитки сайтовете запазват предпочитанията на потребителите си и стават по-удобни.

Именно чрез такива данни се прави ретаргетинг. В случая бисквитките ще съдържат информация, че потребителят е посетил страница за продукт, разгледал я е и после и излязъл.

В последствие могат да му излязат реклами точно за този продукт, който е погледнал.

Как тези бисквитки достигат до устройството на потребителя обаче?

За какво се използва Facebook (Meta) Pixel?

Именно чрез Мета Пиксел бисквитките стигат до потребителя, а неговата информация - до теб. Тази информация е полезна не само за facebook реклама, но и за правене на анализи и цялостно оптимизиране на онлайн промоцията.

Пикселът може да проследява различни събития на сайта ти, дошли от Facebook и Instagram. Например, ако някой си е харесал продукт от твое Инстаграм Story и е натиснал линк към страницата, той попада в полезрението на пиксела.

Това каква информация ще събереш чрез Фейсбук Пиксел зависи от теб и настройките, които зададеш. 

Какво са Facebook Pixel събития?

Събитията са конкретни типове действия, които Meta Pixel може да проследява. Те се добавят към страници на сайта с кратък допълнителен код.

Делят се на стандартни събития (standard events), персонализирани конверсии (custom conversions) и персонализирани събития (custom events). Част от стандартните събития при Фейсбук Пискел включват:

Покупка (Purchase)Потребителят закупува продукт от уеб сайта
Добавяне в количка (Add to cart)Потребителят добавя продукт в количката си без да го закупи
Завършване на регистрация (Complete registration)Потребителят се регистрира в уеб сайта
Лийд (Lead)Потребителят дава информация или контакт със знанието, че бизнесът може да се свърже с него

Стандартните събития са общо 17. Персонализираните конверсии и събития са действия на потребителите, които не са част от предложените във Facebook.

Как да инсталирам Фейсбук Пиксел?

За да придобиеш нужния код за интегриране на Facebook Pixel, трябва да достигнеш до менюто Диспечер на събитията (Facebook Events Manager). Можеш да го намериш в Meta Business Suite.

Разбира се, за тази цел ще трябва да имаш Фейсбук страница, на която да си админ.

Стъпките са следните:

  1. В менюто отляво натискаш Connect to Data Sources.
  2. Избираш Web, за да генерираш код за сайта.
  3. Избираш Facebook Pixel и натискаш Connect.
  4. Наименоваш пиксела с името на бизнеса си

След това идва момента, в който да избереш как да сложиш кода в сайта си. Можеш да го направиш ръчно или да използваш партньор (например ако сайтът ти е на WordPress).

Ако ти или твоят уеб девелопер ще слагате meta pixel кода ръчно, избираш Install Code Manually. Фейсбук ще ти даде да копираш генерирания код, който трябва да се постави в <head></head>.

Защо да сложа Facebook Пиксел на сайта си?

Успешната Facebook реклама, като всичко друго в маркетинга, трябва да е основана на данни за целевата аудитория. Мета пикселът помага именно за опознаване и събиране на информация за потребителите, от които бизнесът ти има нужда. Има и още позитиви:

По-ефективни реклами

Разполагайки с данни за потребителите, на които искаш да продадеш, можеш да правиш в пъти по-ефективни Facebook и Instagram реклами. Когато познаваш характеристиките на аудиторията си, ще пишеш по-добри текстове и ще слагаш по-подходящи визуализации.

Използването на Facebook Pixel ще покачи и финансовата ефективност на рекламите ти. Когато гарантирано достигаш до правилните потребители, е по-лесно да планираш бюджета си и да повишиш възвръщаемостта.

Достигане до повече потенциални потребители

След като се съберат данни за потребителите на уеб сайта ти, можеш да си направиш т.нар. Lookalike Audience (“подобна” публика). Това са хора във Фейсбук и Инстаграм, които не си достигал до момента, но имат сходни качества в клиентите ти.

Чрез използване на Lookalike Audience във фейсбук рекламата си:

  • Повишаваш броя на потенциалните си клиенти;
  • Засилваш осведомеността за бранда си;
  • Получаваш още повече данни, с които да оптимизираш присъствието си онлайн.

Следене на конверсии

С Фейсбук Пиксел можеш да проследяваш действията на потребителите през различните устройства, които ползват. Т.е. можеш да разбереш дали конкретни действия се случват по-често на мобилна или десктоп версия.

Подобна информация може да те ориентира как клиентите ти се държат, използвайки различни канали, и как да оптимизираш тези канали за по-добри резултати.

Разбира се, няма как да ти разкажем абсолютно всичко за Facebook Pixel в една статия. Затова ти препоръчваме обучението ни по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist! Там ще ти покажем всички чудеса, които Фейсбук може да свърши за един бизнес - от намиране на нови клиенти до повишаване на продажбите!