Маркетинг в социалните мрежи: Какво прави един Social Media специалист

Маркетинг в социалните мрежи: Какво прави един Social Media специалист
  • 3134 преглеждания

Социалните мрежи днес са място, което ни осигурява комуникация с приятели, вдъхновение и нови знания, но и не само това. Посредством социалните мрежи ние вече можем да откриваме нови брандове, да разбираме повече за тях и да пазаруваме. А знаете ли, че дори можете да работите в социалните мрежи? Дигиталният маркетинг ни дава точно тази възможност.

През последните години маркетингът претърпя една позитивна трансформация: от традиционен маркетинг към дигитален маркетинг. Или както “бащата на маркетинга” Филип Котлър казва от Маркетинг 3.0 към Маркетинг 4.0. Благодарение на всички ИТ иновации ние вече имаме много по-големи ширини за развитие.

Ако още не сте запознати с това какво е дигитален маркетинг можете да прочетете в статията: Какво е дигитален маркетинг? Основни видове и направления според целите.

А днес ще ви разкажем повече за това:

  • Какво е маркетинг в социалните мрежи?
  • Какви са целите на този вид онлайн маркетинг?
  • Каква е работата на Social Media специалиста?
  • Какви качества са необходими за успешна маркетинг кариера?
  • Как да започнете своята кариера в дигиталния маркетинг?

Нека да започваме!

Какво е Social Media Маркетинг?
Social Media Marketing (Маркетинг в социалните мрежи) е част от дигиталния маркетинг, която включва изграждането на имидж и рекламиране на бизнес посредством социалните мрежи и платформи като Facebook, Instagram, Pinterest и други.

Според анализи през 2022 година 60% от световното население или 4,57 милиарда човека са потребители на социалните мрежи. Поради тази причина и маркетингът в социалните мрежи повиши своето значение и важност.

За да добиете повече представа колко е важен social media маркетингът за бизнеса, замислете се колко често откривате нов бранд и си изграждате мнение и впечатление за него спрямо фейсбук профила му или инстаграм фийда.

Маркетингът в социалните мрежи представлява създаването на съдържание и управлението на бизнес профилите в платформите. Всичко това се прави с цел:

  • Популяризиране на бранд/марка;
  • Привличане на нови клиенти;
  • Създаване на добър имидж;
  • Създаване на добра визуална разпознаваемост и идентичност;
  • Поддържане на ангажираност и комуникация с клиентите;
  • Прозрачност и доверие;
  • И още много… 

Тази област на дигиталния маркетинг, може да ви звучи първо като малко ограничена, но като всяка една част от маркетинга, не спира да се развива. И тук е важно да отбележим, че social media маркетингът е различен във всяка социална мрежа, поради различните потребители и цели на всяка от тях. (Очаквайте скоро статия за различните социални мрежи и какви са маркетинг стратегиите във всяка една от тях). 

Безплатен онлайн курс дигитален маркетинг Advance Academy
Безплатен онлайн курс дигитален маркетинг Advance Academy

Какво включва работата на Social Media Marketing специалиста?
Специалиста по маркетинг в социалните мрежи има една от най-креативните и широкообхватни дейности в дигиталния маркетинг. Основната задача на SMM специалиста е да създава стратегии и Social Media планинг за публикуване, но това е само накратко казано. :)

Без значение дали работите като in-house маркетинг специалист, или работите в маркетинг агенция, със сигурност работата ви със социалните мрежи винаги ще е динамична и интересна. 

Ето и какви са основните задачи на social media специалиста:

  • Изготвя и обсъжда маркетинг стратегиите за социалните мрежи;
  • Създава календар на съдържанието за публикуване;
  • Подава задачи за изработка на дизайни към графичните дизайнери;
  • Пише креативни текстове, които да ангажират потребителите;
  • Прави реклами в социалните мрежи;
  • Анализира резултатите от публикуваното съдържание;
  • Комуникира с аудиторията в мрежата и създава общности.

Social Media Marketing специалиста работи в екип с графичните дизайнери, копирайтъри, SEO специалисти. Едни от най-важните качества за тази професия са:

  • Креативност;
  • Комуникативност;
  • Аналитични умения;
  • Организационни умения.

Как да дадеш старт на кариерата си като SMM специалист?
Ако дигиталният маркетинг в социалните мрежи ти се струва интересен и имаш желание да развиваш кариера точно в този ИТ сектор, ние от Advance Academy можем да помогнем мечтата ти да се превърне в реалност.

  1. Запознай се с основите на дигиталния маркетинг, социалните мрежи и контент маркетинга като се запишеш на безплатния курс Digital Marketing Basics
  2. След като се запишеш на курс, можеш да станеш част от групата ни във facebook - Digital Marketing Basics, в която споделяме много допълните информация и изграждаме един готин маркетинг networking. 
  3. А ако вече си минал през този етап, можеш да задълбочиш знанията си за социалните мрежи и други направления в дигиталния маркетинг с програмата от курсове - Digital Marketing Specialist.

Очакваме те!