Маркетинг в социалните мрежи: Какво прави един Social Media специалист

Маркетинг в социалните мрежи: Какво прави един Social Media специалист
  • 2309 преглеждания

Социалните мрежи днес са място, което ни осигурява комуникация с приятели, вдъхновение и нови знания, но и не само това. Посредством социалните мрежи ние вече можем да откриваме нови брандове, да разбираме повече за тях и да пазаруваме. А знаете ли, че дори можете да работите в социалните мрежи? Дигиталният маркетинг ни дава точно тази възможност.

През последните години маркетингът претърпя една позитивна трансформация: от традиционен маркетинг към дигитален маркетинг. Или както “бащата на маркетинга” Филип Котлър казва от Маркетинг 3.0 към Маркетинг 4.0. Благодарение на всички ИТ иновации ние вече имаме много по-големи ширини за развитие.

Ако още не сте запознати с това какво е дигитален маркетинг можете да прочетете в статията: Какво е дигитален маркетинг? Основни видове и направления според целите.

А днес ще ви разкажем повече за това:

  • Какво е маркетинг в социалните мрежи?
  • Какви са целите на този вид онлайн маркетинг?
  • Каква е работата на Social Media специалиста?
  • Какви качества са необходими за успешна маркетинг кариера?
  • Как да започнете своята кариера в дигиталния маркетинг?

Нека да започваме!

Какво е Social Media Маркетинг?
Social Media Marketing (Маркетинг в социалните мрежи) е част от дигиталния маркетинг, която включва изграждането на имидж и рекламиране на бизнес посредством социалните мрежи и платформи като Facebook, Instagram, Pinterest и други.

Според анализи през 2022 година 60% от световното население или 4,57 милиарда човека са потребители на социалните мрежи. Поради тази причина и маркетингът в социалните мрежи повиши своето значение и важност.

За да добиете повече представа колко е важен social media маркетингът за бизнеса, замислете се колко често откривате нов бранд и си изграждате мнение и впечатление за него спрямо фейсбук профила му или инстаграм фийда.

Маркетингът в социалните мрежи представлява създаването на съдържание и управлението на бизнес профилите в платформите. Всичко това се прави с цел:

  • Популяризиране на бранд/марка;
  • Привличане на нови клиенти;
  • Създаване на добър имидж;
  • Създаване на добра визуална разпознаваемост и идентичност;
  • Поддържане на ангажираност и комуникация с клиентите;
  • Прозрачност и доверие;
  • И още много… 

Тази област на дигиталния маркетинг, може да ви звучи първо като малко ограничена, но като всяка една част от маркетинга, не спира да се развива. И тук е важно да отбележим, че social media маркетингът е различен във всяка социална мрежа, поради различните потребители и цели на всяка от тях. (Очаквайте скоро статия за различните социални мрежи и какви са маркетинг стратегиите във всяка една от тях). 

Какво включва работата на Social Media Marketing специалиста?
Специалиста по маркетинг в социалните мрежи има една от най-креативните и широкообхватни дейности в дигиталния маркетинг. Основната задача на SMM специалиста е да създава стратегии и Social Media планинг за публикуване, но това е само накратко казано. :)

Без значение дали работите като in-house маркетинг специалист, или работите в маркетинг агенция, със сигурност работата ви със социалните мрежи винаги ще е динамична и интересна. 

Ето и какви са основните задачи на social media специалиста:

  • Изготвя и обсъжда маркетинг стратегиите за социалните мрежи;
  • Създава календар на съдържанието за публикуване;
  • Подава задачи за изработка на дизайни към графичните дизайнери;
  • Пише креативни текстове, които да ангажират потребителите;
  • Прави реклами в социалните мрежи;
  • Анализира резултатите от публикуваното съдържание;
  • Комуникира с аудиторията в мрежата и създава общности.

Social Media Marketing специалиста работи в екип с графичните дизайнери, копирайтъри, SEO специалисти. Едни от най-важните качества за тази професия са:

  • Креативност;
  • Комуникативност;
  • Аналитични умения;
  • Организационни умения.

Как да дадеш старт на кариерата си като SMM специалист?
Ако дигиталният маркетинг в социалните мрежи ти се струва интересен и имаш желание да развиваш кариера точно в този ИТ сектор, ние от Advance Academy можем да помогнем мечтата ти да се превърне в реалност.

  1. Запознай се с основите на дигиталния маркетинг, социалните мрежи и контент маркетинга като се запишеш на безплатния курс Digital Marketing Basics
  2. След като се запишеш на курс, можеш да станеш част от групата ни във facebook - Digital Marketing Basics, в която споделяме много допълните информация и изграждаме един готин маркетинг networking. 
  3. А ако вече си минал през този етап, можеш да задълбочиш знанията си за социалните мрежи и рекламирането в тях с програмата от курсове - Social Media Marketing ниво Junior.

Очакваме те!