Социалните мрежи са едно от най-добрите средства за комуникация и връзка с нашите клиенти. Комуникацията се осъществява именно чрез съдържанието, което публикуваме. Затова е изключително важно редовно да публикуваме полезно съдържание. Точно това е ролята на медия плана. В тази статия ще Ви покажем как да създадете медия план за социалните медии в няколко кратки стъпки.
Какво е медия план?
Медия планът е най-доброто средство за организация на публикациите ви. В него описвате дните, часовете и типа съдържание, което искате да публикувате. Най-често медия (или постинг) планът се прави под формата на календар.
Готови ли сте да започваме? Страхотно! Препоръчваме ви да вземете химикал и лист хартия, за да можете да планирате, докато обсъждаме всяка стъпка.
1. Определете кои социални мрежи ще използвате
Това може да изглежда като очевидна първа стъпка, но е една от най-важните, които можете да предприемете и често се пренебрегва. Преди да започнете да се занимавате с отделни публикации в социалните мрежи си отговорете на въпроса: В кои социални мрежи искам да бъде моят бизнес?
Има ли платформа, която не е подходяща за вашата аудитория? И разбира се, коя платформа е най-популярна сред вашите потребители? Имате ли забравени акаунти в социалните мрежи, които са започнали да събират прах?
Да изберете върху кои социални мрежи ще се фокусирате е първата стъпка към създаването на качествено съдържание, което да се откроява и да бъде полезно за вашата аудитория.
Повече за силните и слабите страни на най-популярните социални мрежи можете да откриете тук: Плюсове и минуси на социалните медии: Как да изберете правилния канал за дигитален маркетинг.
2. Направете одит на вашите акаунти в социалните мрежи
Едно от предимствата на създаването на медия план (или календар на съдържанието) е отчитането на напредъка, така че е полезно да знаете откъде сте започнали.
Докато проверявате текущите си социални профили, имайте предвид:
- Коя е вашата най-успешната публикация във всяка социална мрежа?
- Какъв тип съдържание (контент) предизвиква най-голяма ангажираност?
- Кога аудиторията Ви е най-активна?
- Как се справят различните типове публикации, кое се харесва повече - видео или текстово съдържание?
- Каква е аудиторията Ви във всяка една мрежа?
Ако извършите одит на профилите си в социалните мрежи, само за да откриете, че не сте наясно какво точно работи - това е добре! След като направите вашият календар ще можете да следите подробно всички тези неща и да откриете кое работи най-добре за Вас.
3. Създайте свой медия план или календар на съдържанието
Време е за действие! След като вече сте избрали върху кои социални мрежи да се фокусирате, проучили сте какъв вид публикации предизвикват най-много интерес във вашата аудитория, знаете в кое време са най-активни, вече имате цялата необходима информация.
Отново напомняме, дори все още да не сте сигурни за тези данни, след като съставите своя календар ще можете да ги следите занапред.
Един от най-лесните начини да направите своя календар е инструмента Google Sheets. Създавате нова таблица и започвате да я попълвате. От вас зависи какво оформление ще изберете, какви цветове и какво точно ще попълвате в него.
По време на безплатния ни курс Digital Marketing Basics можете да видите подобен календар и да се консултирате с експерти от областта на дигиталния маркетинг относно съвети.
Можете да добавяте коментари към всяка публикация - в колко часа е публикувана, дали се е представила добре. По този начин ще можете да следите и да разберете в кои часове и какъв тип публикации е най-добре да споделяте. Разбира се, това изисква време, анализ и няма точна формула за успех.
Медия планът определено ще Ви помогне и ще Ви даде много полезна информация. Експериментирайте, изпробвайте различни тактики, споделяйте различно съдържание и ще намерите кое е най-доброто за вашата аудитория.
Някои от публикациите, с които може да започнете е например да представите вашия бизнес/бранд. Да разкажете за продукт/услуга, да споделите промоция или предстоящо събитие.
Водете се по правилото 80/20. Правилото гласи: 80% от публикациите Ви да носят стойност, тоест полезна информация - да образоват аудиторията, да я забавляват и да я мотивират. Останалите 20%, използвайте за публикации свързани с реклама и продажба на продукти/услуги. По този начин вие ще станете важна част от мрежата на вашата аудитория и ще изградите емоционална връзка с тях.
Надяваме се, тези стъпки да са Ви помогнали в създаването на вашия календар. Ако искате да научите как да създавате полезно и качествено съдържание, ние от Advance Academy, сме подготвили цялостен курс по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist, подходящ за собственици на онлайн бизнеси и хора, които искат да развият нова кариера. Очакваме Ви!