Топ 3 тренда в дигиталния маркетинг през 2023

Топ 3 тренда в дигиталния маркетинг за 2023, Метавселена, Тик ток, пазаруване онлайн на живо
  • 1596 преглеждания

Тенденциите и стратегиите в дигиталния маркетинг непрекъснато се развиват и преди дори да се усетите, се е появил нов тренд. Ако пътуването във времето беше възможно, всеки маркетолог и търговец би превъртял напред към новата година за улики за това какво предстои в дигиталния маркетинг.

За ваше улеснение ние подготвихме списък от топ 3 тренда в дигиталния маркетинг за 2023 г. Закопчайте коланите, защото сме на път да се понесем в бъдещето и да разгледаме водещите тенденции в дигиталния маркетинг.

1. Метавселената (Metaverse)

Метавселената е една от най-обсъжданите тенденции в дигиталния маркетинг. Това е широк термин, който описва разнообразие от завладяващи виртуални преживявания. Известни марки като Starbucks, Nike и други, вече обявиха своето участие в метавселената.

Какво можете да направите вие? Започнете да експериментирате с метавселената и потърсете нови възможности, чрез които вашият бизнес да участва и наблюдавайте останалите във вашия бранш. Метавселената все още е експериментална за повечето фирми, така че разучете по какъв начин можете да се възползвате от ситуацията и да бъдете сред едни от първите бизнеси във виртуалния свят.  

Безплатен онлайн курс дигитален маркетинг Advance Academy
Безплатен онлайн курс дигитален маркетинг Advance Academy

2. Тик Ток (Tik Tok)

Експлозивният растеж на Tik Tok го изстреля в челна позиция сред едни от най-популярните и използвани палтфроми. Към 2022 г. приложението има над 1,2 милиарда активни потребители месечно и е изтеглено над 2,6 милиарда пъти. Нещата изглеждат още по-добре, когато погледнем по-подробните статистики.

TikTok има един от най-ангажираните потребители. Според SensorTower 29% от потребителите на TikTok отварят приложението всеки ден, което го поставя в тясна конкуренция с 39% дневна отворена честота на Instagram. В световен мащаб потребителите прекарват средно 95 минути в Tik Tok, което е доста по-напред от всички други социални платформи, включително YouTube (74 мин. на ден) и Instagram (51 мин. на ден).

Една от най-големите причини за успеха на Tik Tok е разнообразието на съдържанието в приложението. За разлика от YouTube, Tik Tok позволява на потребителите свободно да използват лицензирана музика. Ако все още не сте включили платформата в своята стратегия за дигитален маркетинг, няма по-добър момент от сегашния.

Цялостна програма по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist Advance Academy
Цялостна програма по дигитален маркетинг Digital Marketing Specialist Advance Academy

3. Пазаруване на живо (Shoppable live stream)

Онлайн пазаруването на живо е логичната следваща стъпка за търговията на дребно. Това представлява лайв видео (видео, което се излъчва в реално време) на което търговците показват различни артикули, а потребители могат да закупят докато гледат продукта.

Китай е в челните редици на пазаруването на живо от години. Тенденцията започна преди повече от десетилетие, когато китайски инфлуенсъри предаваха на живо пазаруването си в Ню Йорк и Лос Анджелис.

Причината, поради която предаванията на живо с възможност за пазаруване са толкова успешни и това, което ги отличава от нормалното пазаруване е чувството за общност. Марки като Betabrand и платформи като TalkShopLive или Ntwrk не само изграждат жизнени общности от купувачи, но също така и геймифицират изживяването. 
Например, всички направени покупки се подчертават в чата за социално доказателство. Не само това, но купувачите получават GIF в чата, за благодарност за поръчката им. По този начин зрителите се чувстват по-значими и важни и това стимулира тяхното желание за покупка.

Ако искате да се потопите изцяло в света на дигиталния маркетинг и да научите още от най-модерните тенденции, ние от Advance Academy провеждаме обучение по Digital Marketing Basic и Digital Marketing Specialist, които ще ви дадат нужните знания. Очакваме Ви!