Тенденциите и стратегиите в дигиталния маркетинг непрекъснато се развиват и преди дори да се усетите, се е появил нов тренд. Ако пътуването във времето беше възможно, всеки маркетолог и търговец би превъртял напред към новата година за улики за това какво предстои в дигиталния маркетинг.
За ваше улеснение ние подготвихме списък от топ 3 тренда в дигиталния маркетинг за 2023 г. Закопчайте коланите, защото сме на път да се понесем в бъдещето и да разгледаме водещите тенденции в дигиталния маркетинг.
1. Метавселената (Metaverse)
Метавселената е една от най-обсъжданите тенденции в дигиталния маркетинг. Това е широк термин, който описва разнообразие от завладяващи виртуални преживявания. Известни марки като Starbucks, Nike и други, вече обявиха своето участие в метавселената.
Какво можете да направите вие? Започнете да експериментирате с метавселената и потърсете нови възможности, чрез които вашият бизнес да участва и наблюдавайте останалите във вашия бранш. Метавселената все още е експериментална за повечето фирми, така че разучете по какъв начин можете да се възползвате от ситуацията и да бъдете сред едни от първите бизнеси във виртуалния свят.
2. Тик Ток (Tik Tok)
Експлозивният растеж на Tik Tok го изстреля в челна позиция сред едни от най-популярните и използвани палтфроми. Към 2022 г. приложението има над 1,2 милиарда активни потребители месечно и е изтеглено над 2,6 милиарда пъти. Нещата изглеждат още по-добре, когато погледнем по-подробните статистики.
TikTok има един от най-ангажираните потребители. Според SensorTower 29% от потребителите на TikTok отварят приложението всеки ден, което го поставя в тясна конкуренция с 39% дневна отворена честота на Instagram. В световен мащаб потребителите прекарват средно 95 минути в Tik Tok, което е доста по-напред от всички други социални платформи, включително YouTube (74 мин. на ден) и Instagram (51 мин. на ден).
Една от най-големите причини за успеха на Tik Tok е разнообразието на съдържанието в приложението. За разлика от YouTube, Tik Tok позволява на потребителите свободно да използват лицензирана музика. Ако все още не сте включили платформата в своята стратегия за дигитален маркетинг, няма по-добър момент от сегашния.
3. Пазаруване на живо (Shoppable live stream)
Онлайн пазаруването на живо е логичната следваща стъпка за търговията на дребно. Това представлява лайв видео (видео, което се излъчва в реално време) на което търговците показват различни артикули, а потребители могат да закупят докато гледат продукта.
Китай е в челните редици на пазаруването на живо от години. Тенденцията започна преди повече от десетилетие, когато китайски инфлуенсъри предаваха на живо пазаруването си в Ню Йорк и Лос Анджелис.
Причината, поради която предаванията на живо с възможност за пазаруване са толкова успешни и това, което ги отличава от нормалното пазаруване е чувството за общност. Марки като Betabrand и платформи като TalkShopLive или Ntwrk не само изграждат жизнени общности от купувачи, но също така и геймифицират изживяването.
Например, всички направени покупки се подчертават в чата за социално доказателство. Не само това, но купувачите получават GIF в чата, за благодарност за поръчката им. По този начин зрителите се чувстват по-значими и важни и това стимулира тяхното желание за покупка.
Ако искате да се потопите изцяло в света на дигиталния маркетинг и да научите още от най-модерните тенденции, ние от Advance Academy провеждаме обучения по Digital Marketing Basic, Google Advertising, Social Media Advertising и още. Очакваме Ви!