Топ 9 тренда в графичния дизайн за 2023

Топ 9 тренда в графичния дизайн за 2023
  • 2396 преглеждания

Готови ли сте да хвърлим един поглед към бъдещето на графичния дизайн? 2023 е почти при нас и всички дизайнери започват да запретват ръкави, за да опознаят новите тенденции. :)

Графичният дизайн оформя целият визуален свят около нас като интериора, модата и всеки физически предмет. Графичният дизайн “облича” и нашия дигитален свят - социални мрежи, маркетинг, сайтове, виртуална реалност. Тенденциите стиловете и техниките в дизайна обаче непрекъснато се изменят и за да бъдем успешни дизайнери, трябва винаги да сме в крак с модата.

Ако си начинаещ дизайнер или тепърва започващ обучението си, ние имаме съвет за теб. Бъди винаги в час с най-актуалните събития в графичния дизайн. Това ще ти помогне много по-бързо да навлезеш в този професионален сектор и да натрупаш много креативни идеи. И за да ти помогнем с тази задача, сега ще ти споделим една от най-интересните дизайн новини за декември - Кои са тенденциите в графичния дизайн, които да очакваме през 2023 година? Докато целият свят още се възстановява след пандемичната обстановка, дизайнерите гледат с оптимизъм и готовност за иновации към бъдещето. Очакваме много креативност, футуризъм и смели решения в дизайна през 2023. Ще има и фокус върху изчистения дизайн, подчертаване на хуманизма и индивидуалността. Готов ли си да се потопим в дизайн прогнозите? Да започваме!

1. Антибрандинг

Въпреки че звучи доста противоречиво на графичния дизайн, много марки приемат антибрандинг тенденцията, за да покажат автентичност. Минималистичният и фокусиран към бъдещето антибрандинг е мода в дизайна свързана с Еко тенденцията, която се очаква да доминира в брандинга през 2023 г.

Антибрандинга се характеризира с:

  • Едноцветни опаковки;
  • Едва забележимо брандиране;
  • Минималистични съобщения;
  • Безцветни релефни лога;
  • Всичко това е с цел да се придаде естествен и естетичен облик на дизайна.

2. Y2K еволюция (в стил на 2000 година)

Y2K еволюцията беше въпрос на време да се завърне и в графичния дизайн. За тези, които не знаят какво е Y2K… Ако сте слушали музиката на Britney Spears, Destiny's Child, Beyonce, запознати сте с тяхната мода на обличане, характерни цветове и типография, то със сигурност познавате този стил. Тази тенденция в дизайна се завърна покрай носталгията и кръговрата на модните тенденции в наши дни.

  • Y2K стила се характеризира със серифни или ръкописни шрифти, пастелни цветове, масивни заоблени форми и графики;
  • Израз на носталгия към стария стил на фона на футуристичните тенденции днес. Това ще отличава редица марки и брандове през 2023.

3. Творческа типография

Докато големи технологични компании като Google и Spotify наред с модни къщи като Burberry и YSL опростиха своите лога и се фокусираха върху несерифни шрифтове други дизайнери решиха да вложат повече творчество в текста и да експерементират с типографията. 
Творческата типография е един нов метод за привличане на вниманието и предаване на по-силни послания чрез графичния дизайн. 
Вдъхновение по темата са дизайни на известната Андрея Робеску, графичен дизайнер в Барселона, Испания. Този подход вдъхва отличителен, остър привкус, но без да превъзхожда цялостното визуално преживяване.

4. Radiant градиенти (сияещи)


Градиентите са от елементите, които пасват на всичко. Те са визуално приятни, лесни за приложение и добавят ефектност към всеки един дизайн. Въпреки че са популярни от кратко време, дизайнерите не спират да ги прилагат и да експерементират с тях. И няма и да приключат и през 2023.

Многоцветните преливки придават един модерен но в същото време минималистичен стил. Пример за такъв експеримент е постера за събитието Anti Fashion Week в Лондон.

5. Ai дизайн

В началото на месеца ви разказахме за новия тренд в дигиталния свят - Ai портрети. Там споделяме само за един от многото инструменти, базиращи се на изкуствен интелект. В наши дни навлязоха много Ai инструменти в индустрии като здравеопазване, маркетинг, програмиране, развлечение и, разбира се, в дизайна. Инструментите за изкуствен интелект генерират различни изображения, използвайки алгоритми и набори от данни. 
Дизайнерски компании започнаха да разчитат на Ai платформите, за да пестят време и да оптимизират своите процеси като се очаква през 2023 този тренд да се разрастне още повече. Други изразиха опасенията си, че софтуера застрашава работните места на редица дизайнери. 
Въпреки всичко, ако Ai е правилно използван, той ще подпомага дизайнерската работа, но няма да я застрашава. Можете да разгледате редица Ai онлайн платформи като средство за вдъхновение и идеи. 
дизайни снимки

6. “Нова свобода”

По време на възстановяването след пандемичните правила и ограничения, графичните дизайнери решиха да разведрят обстановката с експерименти. Те започнаха да прилагат оптимистични послания, разнообразявайки своите дизайни с ярки и позитивни цветове, типография, органични форми и елементи. Всички тези експерименти се групират под името “Нова свобода”. Тази тенденция се очаква да става все по-популярна и през 2023 година.
дизайни снимки

7. Ярък минимализъм

Яркият (Vivid) минимализъм беше на мода и през 2022, но прогнозите показват, че ще се задържи, та дори и разрасне, и през 2023. Вивид минимализма съчетава простотата, семплите типографии и графични елементи със смели, ярки цветове, допълващи с лека игривост стилния дизайн. Това е златната среда между минимализма и максимализма. Препоръчваме ви да опитате, ако сте почитатели на изтънчения стилен дизайн, но искате да вложите и жизненост и енергия.

8. Бонбонени пастелни цветове

Докато жизнените цветове получават много овации, нестихващата популярност на пастелните доказват, че светлите успокояващи тонове винаги ще имат своето място. Сладките бонбонени цветови палитри добавят естетическа привлекателност на всеки дизайн, било то опаковка, банер за социална мрежа, плакат или друго. Освен успокояващи, те носят и позитивни емоции и послания.

9. Приобщаващо разнообразие

Това не е тенденция, а се превърна в редовна практика и цел в дизайна. Тенденцията за “Приобщаващо разнообразие” е свързана с това, че бизнесите превръщат многообразието в основна ценност. Все повече марки започнаха да го прилагат, поради което тази година очакваме още много нови творби по темата от графичните дизайнери. 

А ти готов ли си за новата година? През 2023 очаквай още много полезни статии, вдъхновение, събития, курсове и обучения от Advance Academy. Ние ще продължаваме да споделяме още интересни факти, съвети и знания на любимите ни теми: Програмиране, Дигитален Маркетинг, Графичен дизайн, STEM обучения за деца… Следи в социалните мрежи и сайта на Advance Academy.