Успешна реклама във Facebook - 4 примера

Успешна реклама във Facebook - 4 примера case study, анализ на Фейсбук реклами, Фесбук реклама
  • 1151 преглеждания

В днешния свръх свързан свят, в който вниманието на потребителите трудно се задържа, а конкуренцията е ожесточена, рекламата се е превърнала в жизнено важна част от успеха в дигиталния маркетинг.

Днес похватите за достигане до точната аудитория са много, но едно от нещата, които всички използват, е Facebook маркетингът и по-конкретно рекламата във Фейсбук. Facebook е най-голямата и популярна социална мрежа, в която дневно има над 2 млрд. потребители. От CEO-та на компании до студенти и ученици - всички са във Фейсбук. И не случайно всички бизнеси се насочват към тази социална мрежа, за да рекламират бизнеса си.

Но как да създадем успешна реклама във Фейсбук, какво е необходимо да знаем? В тази статия ще ви дадем 4 реални примера за успешни Фейсбук реклами, както и отговор защо те са такива. След като прочетете тези примери, ще знаете какви са ключовите моменти от изграждането на успешна Фейсбук реклама.

Facebook рекламите - наистина ли са толкова ефективни?

Facebook рекламите са доказан инструмент в онлайн маркетинга през последните години. Рекламите във Фейсбук могат да подобрят значително присъствието на вашият бизнес в дигиталния свят, ако бъдат използвани стратегически и са съобразени със съответната целева аудитория.

Ето основните причини, поради които Facebook рекламата надминава останалите социални мрежи:

1. Широк обхват от потребители.

С над 2,8 милиарда активни потребители месечно Facebook осигурява достъп до широка и разнообразна аудитория. Този широк обхват позволява на различните бизнеси да се свързват с потенциални клиенти от различни демографски групи, интереси и географски местоположения.

2. Мощни възможности за таргетиране на Фейсбук рекламите.

Facebook предлага мощни опции за таргетиране, които позволяват на бизнеса да стесни и конкретизира аудиторията си въз основа на различни параметри, като възраст, местоположение, интереси, поведение и др. Това прецизно таргетиране помага рекламите ви да се показват на най-подходящите потребители, които вероятно ще се интересуват от вашите продукти или услуги.

3. Facebook рекламата е подходяща за всеки бюджет.

Digital marketing-а е много по-ефективен, но и рентабилен, спрямо  традиционния начин за реклама. С Фейсбук рекламите имате контрол върху бюджета си и можете да зададете дневни или дългосрочни лимити на разходите за реклама. Освен това рекламната платформа на Facebook предоставя показатели и информация, които ви позволяват да проследявате ефективността на рекламите си и да ги оптимизирате, за да постигнете по-добри резултати.
Facebook предлага разнообразни рекламни формати.
Facebook поддържа разнообразни рекламни формати, включително изображения, видеоклипове, карусели, слайдшоу и др. Тази гъвкавост позволява на фирмите да представят своите продукти или услуги по визуално привлекателен и завладяващ начин, привличайки вниманието на целевата си аудитория.

4. Възможности за ретаргетинг.

Функциите за ретаргетинг (или още наречен ремаркетинг) на Facebook дават възможност на предприятията да се свържат отново с потребители, които преди това са взаимодействали с техния уеб сайт или приложение. Като показват персонални реклами на тези потребители, компаниите могат да им напомнят за своите продукти или услуги, да увеличат разпознаваемостта на бранда и да стимулират конверсиите.

Въпреки че ефективността на рекламите във Facebook може да варира в зависимост от фактори като таргетиране, качество на рекламата, релевантност на аудиторията и цели на кампанията, когато се използват стратегически и в комбинация с други маркетингови усилия, рекламата във Фейсбук има потенциала да постигне значителни резултати за бизнеса.

И за да можете да направите рекламата си максимално ефективна и успешна, ще ви дадем няколко примера за успешни Facebook рекламни кампании на големи бизнеси и как те са успели да ги реализират.

4 примера за успешна Facebook реклама

1. Monday.com - банер реклама

пример за успешна facebook реклама - банер.

Monday.com е софтуер за управление на задачи, който работи с множество операционни системи, както за настолни компютри, така и за мобилни устройства. Но в съответната Facebook реклама компанията е използвала съвместимостта си с компютрите Mac, за да ремиксира собственото си лого в оригиналните цветове на дъгата на Apple.

За разрастващи се компании като Monday.com е добра идея да черпят от популярността на други брандове, за да подобрят своя дигитален маркетинг. Визуализирайки логото Monday с известната цветова гама на Apple, горната реклама привлича вниманието на потребителите на Mac, които биха разпознали тези ивици навсякъде (и биха могли да се възползват от нов инструмент за управление на задачи, който работи на техния компютър).

Силните страни на тази Фейсбук реклама:

  • Визуално послание
    Цветовете на дъгата, изпълващи логото на Monday, са едновременно привлекателни и открояващи се на черния фон и познати на всеки потребител на Mac.
     
  • Релевантност
    За потребителите на Mac и за тези, които трябва редовно да организират задачите си, тази реклама е подходяща за начина им на живот в множество аспекти.
     
  • Стойностно съдържание
    Рекламата обръща внимание на съвместимостта на Monday с компютри Mac, което прави потребителското взаимодействие с продукта по-ценно за потребителите на Mac.
     
  • Ясен призив за действие (CTA)
    Бутонът “Learn more” е ясна покана да научите повече за използването на този продукт с устройствата на Apple.

2. Amazon - Event рекламна кампания

Пример за успешна Facebook реклама на кампания black friday от amazon

Ето как изглежда реклама на събитие от Amazon в лентата с новини. Тази реклама работи добре на няколко различни нива: В рекламата е показан ясно и точно продукта, показана е впечатляваща (но честна) оценка на този продукт и веднага знаете кое събитие промотира Amazon - Черния петък.

Компаниите за онлайн търговия като Amazon използват реклами на събития (празници и поводи), за да увеличат продажбите в определени моменти през годината, а рекламите във Фейсбук улесняват това. Когато инвестирате в реклама на събития, съставете списък с празниците, изложенията, конференциите и месеците на информираност, от които се интересува вашият бизнес. По този начин ще знаете точно кои пазарни кампании съвпадат с тези събития и кога да ги популяризирате на своята бизнес страница във Facebook.

Силните страни на тази Фейсбук реклама:

  • Визуално послание
    Това изображение не само е по-голямо от рекламния дисплей в дясната колона, но също така използва топли цветове, бяло пространство и насочващи линии, които със сигурност привличат погледа ви към представения продукт.
  • Релевантност
    Тази реклама е насочена към хора, които гледат котки. Ако вие сте стопанин на котка, тази реклама не просто ще ви се покаже, но и ще ви привлече вниманието.
  • Включва примамлива, стойностна оферта
    Amazon рекламира тук самопочистваща се тоалетна кутия, която е изключително ценна за всеки собственик на котка. Освен това споделя високите оценки на клиентите под изображението на продукта.
  • Ясен призив за действие
    Amazon ви приканва да кликнете върху рекламата днес, след което сделката за тоалетната кутия за котка вероятно ще изчезне. "Сега" е силен CTA, който насочва още по-силно към кликване.

3. Shutterfly - Facebook реклама на няколко продукта в карусел

пример за успешна facebook реклама - карусел на фейсбук реклама.

Ето пример за мултипродуктова реклама от Shutterfly, заедно с допълнителните изображения, които са използвани в рекламата. Всяко изображение има различна оферта, за да се привлекат много различни демографски групи в една Фейсбук реклама.

Във всяко изображение промотираният продукт е съобразен с външния вид и усещането за марката Shutterfly - това е важно качество на рекламите, които представят повече от един артикул и снимка.

Силните страни на тази Фейсбук реклама - карусел:

  • Визуално послание
    Този карусел от изображения се опира на последователна цветова палитра, което я прави да се усеща едновременно сплотена и в съответствие с марката. (Включването на вкусно изглеждащи кексчета също не вреди.)
  • Релевантност
    Човекът, който е видял това, обича да прави снимки на житейски събития като дипломиране и да създава сантиментални подаръци от тези моменти. Точно на място, нали?
  • Включва примамлива стойностна оферта
    Има ясно изразена стойност за потребителя - 50 % от цената на всеки от рекламираните продукти. Загатването за бързо наближаващата крайна дата насърчава потребителите да кликнат върху уебсайта, за да намерят повече информация за продуктите. Тази реклама има и допълнително ниво на стойност, тъй като показва многото различни начини, по които хората могат да създават картички и подаръци, използвайки Shutterfly.
  • Ясен призив за действие
    Всеки потребител, който е видял рекламата, знае, че трябва да се възползва от офертата преди 17 февруари, когато изтича срокът. Това ги насочва към по-бързо действие и решение за покупка. 

4. Kay Jewelers - Видео реклама

пример за успешна фейсбук реклама - видео реклама. Facebook

Тази видео реклама във Фейсбук от Kay Jewelers разказва бърза, но емоционална история - нещо, на което брандът залага. Дори не е необходимо да включите звука във видеото по-горе, за да разберете какво се случва и какво е посланието, което Kay изпраща.

Ако рекламирате продукт със сантиментална стойност, видео рекламите са добър подход за успешен онлайн маркетинг. Само се уверете, че видеоклипът ви има ясен и щастлив край. Хората гледат видеоклиповете във Facebook по-пасивно, отколкото в YouTube. Те търсят бързо съдържание, което няма нужда от много време за тълкуване.

Силните страни на тази Facebook видео реклама:

  • Визуално послание
    Въпреки че това е видеоклип, веднага изграждаме обща представа какво ще гледаме, благодарение на логото и текстовото послание, с които започва Facebook рекламата. Освен това можем да разберем смисъла на рекламата дори и без включен звук, което е важно, като се има предвид, че 85% от видеоклиповете във Facebook вече се гледат без звук.
  • Релевантност
    Тя е релевантна и ще се показва на всички, които наскоро са гледали сайтове за бижута и по-специално колиета като това в рекламата. Разбира се, местоположението също има значение.
  • Продукта, който се рекламира дава и емоционална стойност
    Kay показва на потенциалните клиенти стойността на покупката с помощта на щастливата реакция на жената, която получава подаръка в рекламата.
  • Добър призив за действие
    Тази реклама е създадена, за да стимулира харесването на страницата, за да могат потребителите да получават подходящото за тях съдържание, а брандът да има ежедневен контакт с потенциалния клиент.

Как работи Facebook рекламата?

Рекламата във Фейсбук, надминава всяка една реклама в другите социални мрежи. Във Facebook имате възможност да избирате между 8 вида формат на рекламата си, като всеки вид отговаря на конкретни цели, които искате да постигнете.

Рекламите във Facebook работят чрез насочване към конкретна таргет група от потребители на социалната мрежа, които отговарят на предварително определени характеристики. Това са хората, пред които ще се показва вашата реклама.

Но преди да инвестирате във вашите digital marketing реклами, трябва да знаете кои са вашите потребителски персони, какви са техните характеристики и предпочитания. След това вече можете да създадете своята Facebook реклама, а също и нова аудитория, която включва персонализирани за вашия бизнес характеристики. Сред тях са: 

  • Местоположение;
  • Възраст;
  • Пол;
  • Езици;
  • Интереси и поведение;
  • Връзките с други страници във Facebook.

6 добри практики за успешна Facebook реклама

За да направите реклама, която наистина продава, е важно да познавате и разбирате своята аудитория. Това се отнася както за онлайн маркетинга, така и за традиционния. Като създадете промоция, която е релевантна и привлича вниманието на таргет групата, то е много вероятно да видите и възвръщаемост на инвестициите си.

Въпреки че Facebook предлага достъпност за всички за пускане на реклами, ако искате да постигнете успех е важно да имате и да прилагате вашата бизнес стратегия. Днес ви даваме 6 добри практики, които ще ви помогнат да изградите добра Facebook маркетинг стратегия и реклами.

1. Рекламите са насочени към конкретна аудитория.

Качеството на аудиторията е по-важно от нейния размер, тъй като при рекламата във Facebook целта е ангажираност или конверсии. Ако за вашата реклама определите прекалено широка група от хора, които не са от вашата целева аудитория, това ще влоши резултатите ви за релевантност. Не рекламирайте храна за котки на хора, които гледат рибки. 🙂

Добрата новина е, че възможностите на Facebook за таргетиране са по-силни от всяка друга платформа Това означава, че можете да използвате конкретни характеристики, за да определите кой да вижда вашите реклами. Например не е нужно да избирате  "мъже на възраст между 25 и 45 години", когато можете да таргетирате "мъже на възраст между 25 и 45 години, които обичат да спортуват и често ходят на групови тренировки из цялата страна". Като станете по-подробни, в крайна сметка изключвате потребителите, които не са вашият целеви пазар, показвайки реклами само на тези, които ще ги намерят за най-подходящи и които е най-вероятно да конвертират.

2. Релевантност на рекламите. 

Релевантността е от решаващо значение за успеха при използването на реклама във Фейсбук. Не забравяйте, че харчите пари, когато някой разглежда или кликва върху вашата реклама. Ако показвате реклами, които не са релевантни на целевата ви аудитория, губите времето и парите си и вероятно няма да видите успех с никаква реклама.

Още през февруари 2015 г. Facebook стартира функция в платформата за реклами, която анализира и дава оценка за релевантност, подобно на Ad Rank в Google Ads. Колкото по-релевантни за аудиторията ви са рекламното изображение, текста и страницата, толкова по-висока е оценката ви - и толкова по-благосклонно Facebook ще третира рекламите ви.

3. Визуално представяне.

Визуалното съдържание не само се третира по-благоприятно от алгоритъма на Facebook, но и е по-вероятно да бъде споделено и запомнено, отколкото писменото съдържание. Поуката за маркетинг специалистите във Facebook е… Без значение какъв тип реклама създавате, изображението ви трябва да е визуално привлекателно.

4. Цялостно послание във визуализацията и текста на рекламата. 

Да си представим че пускате реклама за бижута със зодиите. Насочвате своята реклама към хора, които се интересуват от астрология и чийто рожден ден наближава.

Но вместо да направите една реклама с едно общо послание: “Купи бижу със своята зодия” и снимка на всички бижута, ние имаме по-добро предложение за стратегия.

Направете рекламата си по-специфична, като видите коя е зодията на хората, на които им предстои рожден ден. Например: “Ти си зодия риби нали? Значи със сигурност ще харесаш това ⬇️” Добавете снимка или видео с конкретното бижу.

Съобразяването на текста и визуализацията по начин, който е релевантен на целевата аудитория, осигурява усещане за личен контакт, което увеличава вероятността за ангажираност и дори конверсия. Освен това ще видите по-добро представяне на рекламата поради по-високите резултати за релевантност.

5. Рекламите включват примамливо предложение и дават стойност.

Стойностното предложение показва на потребителя защо трябва да кликне върху рекламата ви. С какво вашият продукт или услуга се различават от всички останали? Защо потребителят се нуждае от това?

Вашето стойностно предложение трябва да е истинско и подходящо. Ако кажете, че имате най-хубавите сандвичи в света, това няма да накара хората да дойдат на Страницата на вашия бизнес, но може би предлагането на 20% отстъпка ще го направи. Или може би добавянето на доказателство ще помогне - нещо като: "Сандвичи, обичани от над един милион души всяка година! Елате да опитате днес и получете 20% отстъпка."

6. Рекламите имат ясен призив за действие.

Красивата и подходяща реклама е чудесна, но без CTA зрителят ви може да не знае какво да направи по-нататък. Добавете CTA като "Купете сега и спестете 10%" или "Офертата приключва скоро" и добавете усещане за спешност у потребителя. Вашият Call to Action трябва да насърчава хората да кликнат върху facebook рекламата ви веднага след като я видят.


Facebook маркетингът е един от най-силните инструменти на маркетинг специалистите днес. Ако и ти имаш амбициите да стартираш в digital marketing сферата или имаш собствен бизнес, който искаш да рекламираш, то можеш да изградиш своята стратегия и да следваш добрите практики, за да постигнеш успех. Започни своето обучение в сферата на дигиталния маркетинг с безплатния курс на Advance Academy - Digital Marketing Basics. А ако си преминал през този курс или вече имаш основните познания в сферата и търсиш надграждане на своите професионални умения можеш да продължиш своето обучение с професионална програма Digital Marketing Basics. Очакваме те!