Въведение в Quality Assurance. Каква е ролята на QA инженера и кои са нужните качества за кариерен успех?

Quality Assurance, QA инженер, QA специалист, Софтуерен тестер, ИТ сектора, ИТ прифесия, Ай Ти специалист
  • 896 преглеждания

Представете си, че изтегляте нова софтуерна програма или приложение, развълнувани да изпробвате нейните разширени функции и впечатляващи възможности. Но когато започвате да я използвате, осъзнавате, че тя е бавна, постоянно ви изхвърля и дава грешки. Разочаровани, се отказвате и търсите друго решение. Какво се е объркало? Вероятно разработчиците не са отделили достатъчно време за QA софтуерно тестване по време на разработването на софтуера, което е довело до некачествен продукт.

Quality Assurance (Осигуряване на качеството) е важен аспект от разработването на софтуер, който гарантира, че програмите са надеждни, сигурни и отговарят на нуждите на клиентите. Днес ще ви разкажем повече за това какво е QA, ще разгледаме ползите от прилагане на практики за осигуряване на качеството, какви видове QA има и защо тази професия е една от най-проспериращите в ИТ сектора.

Ако искате да старитрате своята кариера като IT специалист, но не знаете как и откъде да започнете, можете да навлезете в технологичния свят за нула време с програмата от курсове Quality Assurance – Ниво Junior на Advance Academy. 

Какво е QA - Quality Assurance?

Quality Assurance е една от най-новите професии и сфери в ИТ сектора. Въпреки нововъведено, Софтуерното тестване бързо се разви и неговото значение бе признато от всички IT специалисти. Но какво представлява?

QA е това, което отличава успешните софтуерни компании от тези, които се борят на пазара. QA - Осигуряване на качеството са всички процеси на тестване на софтуера, които се извършват по време на разработките. Благодарение на него качеството на крайния софтуерен продукт се подобрява, намаляват се разходите и се повишава ефективността, като същевременно гарантира спазването на нормативните изисквания и предотвратява правни проблеми.

Ако до преди 5 години не е съществувала професията QA инженер, днес точно този ИТ специалист е важна част от екипа на програмистите. 

Какво прави QA специалиста?

Специалистът по осигуряване на качеството е човекът, който отговаря за откриването на всички бъгове в един софтуерен продукт. Важно е да отбележим, че QA специалистът не е задължително да може да програмира. Единствено е необходимо да знае как работи програмния код и да има общи познания по темата.

QA инженерите работят бюро до бюро до програмистите и това не е случайно. В процеса на работа QA специалиста тества различни продукти и се стреми да открие грешки и проблеми в него. Работата му основно включва:

  • разработване и прилагане на планове и стратегии за тестване;
  • провеждане на софтуерни тестове;
  • анализиране на резултатите;
  • репортване на възникналите проблеми и бъгове;
  • описване на софтуерното тестване в документации.

Освен с програмистите, QA инженерите си сътрудничат и с продуктови мениджъри и уеб дизайнери в процеса на своята работа.

QA специалистите играят важна роля в процеса на разработване на софтуер, като помагат за идентифицирането и разрешаването на проблеми, преди те да повлияят на клиентите и да навредят на репутацията на софтуерната компания. В днешния динамичен и конкурентен софтуерен пазар специалистите по осигуряване на качеството на софтуера са от съществено значение за гарантиране на успеха и дълготрайността на софтуерните продукти.

Какви качества трябва да има QA специалиста?

QA специалистът трябва да притежава определени качества и меки умения, за да гарантира своя кариерен успех. Тези качества е възможно да се развият и в процеса на обучение за QA специалист. Ето кои са най-ключовите от тях:

  • Внимание към детайлите: QA инженерът трябва да има усет към детайлите, за да идентифицира потенциални проблеми или дефекти в софтуера. Той трябва да може да идентифицира и възпроизвежда грешки и да съобщава за тях на екипа по разработката по ясен и кратък начин.
  • Аналитични умения: Специалистите по осигуряване на качеството трябва да могат да анализират данни и резултати от тестове, за да идентифицират модели, тенденции и потенциални проблеми. Те трябва да имат логичен и методичен подход към решаването на проблеми.
  • Работа в екип: Специалистите по осигуряване на качеството работят в тясно сътрудничество с други членове на екипа за разработка, включително инженери, дизайнери и продуктови мениджъри. Те трябва да могат да си сътрудничат ефективно и да работят за постигане на общи цели.
  • Любопитство и желание за нови знания: Специалистът по осигуряване на качеството трябва да има любознателен начин на мислене и да желае да изучава нови технологии и инструменти, за да подобрява уменията си и да е в крак с тенденциите в бранша.

Ако искате да старитрате успешна кариера в ИТ сектора, то QA - Софтуерното тестване е чудесна професия с големи възможности за кариерно и финансово развитие. С програмата от курсове Quality Assurance - Ниво Junior на Advance Academy имате възможност да научите всичко необходимо и да придобиете практически опит в реална работна среда. Стартирай сега своята успешна кариера! Очакваме Ви!