В днешната дигитална епоха социалните мрежи се превърнаха в основен инструмент за бизнеса и хората. Благодарение на новите технологии бизнесите достигат до нужните аудитории и взаимодействат с тях. Въпреки това, при милиони потребители, които всеки ден скролват фийда си в социалните мрежи, може да се окаже предизвикателно да се откроите от тълпата. Именно тук идва ролята на графичния дизайн. Графичният дизайн днес стана от ключово значение и в дигиталният свят, и в digital marketing.
Дизайнът има силата да предаде послание, да разкаже история и да привлече вниманието само за броени секунди. Това е разликата между публикация, която остава незабелязана, и ефективен пост в мрежата.
Независимо дали си собственик на малък бизнес, инфлуенсър в социалните мрежи или просто човек, който иска да създава ангажиращо съдържание, овладяването на изкуството на графичния дизайн е от съществено значение за успеха в дигиталния свят. В тази статия ще споделим ТОП 4 съвета за перфектен графичен дизайн в социалните мрежи. С тях ще създаваш привличащо вниманието съдържание и ще изпъкнеш в претъпкания свят на социалните мрежи. Така че грабвай химикалката и лист хартия и нека се потопим във вълнуващия свят на графичния дизайн!
1. Определи си цветова палитра, която ще следваш.
Изграждането на консистентен и атрактивен дизайн на публикациите и профила ти е от изключителна важност. Така твоят малък бизнес или личен инфлуенсър профил ще изглежда много по-професионално и ще вдъхва доверие на твоята аудитория.
- Ако вече имаш изграден брандбук визуална идентичност, използвай цветовете на твоя бранд, за да може той да бъде още по-разпознаваем.
- Ако нямаш брандбук и тепърва ще избираш своите цветове, проучи каква е психологията на цветовете, какви цветове използват конкурентите ти и защо са заложили на тях.
- Избери не повече от 5 цвята.
2. Избери какви шрифтове ще използваш в своите дизайни.
Типографията също носи различни послания и усещания в аудиторията, затова е важно внимателно да подбереш шрифтовете, които ще използваш. Повече за значението можеш да прочетеш в статията: “Какво е типографията”. При избора на шрифт за твоята социална медия:
- Обърни внимание на посланията, които искаш да предаваш и как да ги представиш чрез подходяща типография. Тези две неща трябва да са в хармония във всеки от твоите дизайни за социални мрежи.
- Не използвай повече от 1-2 шрифта в своите дизайни.
- Изграждай йерархията в типографията като използваш различните начертания на един шрифт. (Bold, Regular, Italic).
3. Създай си шаблони за дизайни, за да оптимизираш работата си.
Когато определиш какви типове съдържание ще споделяш в твоите социални мрежи, можеш да създадеш дизайн темплейти спрямо категориите постове. (Например: карусели с полезна информация, карусели с новини, банери с отзив, мемета). Създавайки дизайн за всяка една от тези категории, ще изградиш консистентност, разпознаваемост в профила и ще улесниш дизайн процеса си на работа.
Също така не забравяй, че всяка социална мрежа има различни изисквания за публикациите и размерите на банерите в тях.
4. Проверявай анализите от социалните мрежи, за да разбереш кое работи.
Благодарение на анализите в социалната мрежа ще разбереш какво харесва най-много аудиторията ти. Не забравяй в началото да създаваш A/B тестове с различни дизайни. Това ще ти помогне да определиш най-подходящата визуална идентичност за бизнеса ти.
Също така не се притеснявай да задаваш въпроси към твоята аудитория. Например можеш да споделиш стори с два дизайна като ги питаш кое им харесва повече. Така ти ще разбереш мнението им и ще изградиш по-силна връзка с тях.
Ако искаш да подобриш графичния дизайн на своя личен профил или бизнес профил и имаш нужда от практически упражнения, то можеш да научиш всичко необходимо с безплатния дизайн курс на Advance Academy - Graphic Design Basics. В него ще разбереш повече за цветовете, типографията, основните принципи в графичния дизайн и как да стартираш работата си с програмите Adobe Photoshop и Adobe Illustrator.