Дигитален маркетинг обучение: как да избереш правилния курс?

Дигитален маркетинг обучение: как да избереш правилния курс?
  • 1016 преглеждания

Дигиталният маркетинг е индустрията, която не спира да еволюира и да увеличава своите граници и значение. Дигитализацията от своя страна промени начина, по който бизнесите комуникират с аудиторията, рекламират продуктите си и дори продават.

Всичко това осигури на страхотни професионални възможности и креативна, интересна работа. Ако вие имате интерес да се развивате в този сектор и търсите подходящо дигитален маркетинг обучение, то сте на правилното място.

Днес ще ви разкажем какво трябва да включват маркетинг курсовете. Ще проследим пътя от начинаещ маркетинг специалист до Junior маркетинг специалист в Маркетинг Академията на Advance Academy. Ще говорим за различните курсове по маркетинг, как да се ориентираме към правилната професия и какво е най-подходящото дигитален маркетинг обучение спрямо вашите цели и интереси.

Какво е необходимо да включва всеки курс по дигитален маркетинг?

какво е необходимо да включва всеки курс по дигитален маркетинг

Мнозина вече предпочитат да преминат през професионално обучение под формата на курсове, отколкото да записват конкретната специалност в университет. Но защо е така? Дигитален Маркетинг обучението предлага нещо повече от теорията, която можете да научите в университет.

Всеки курс по дигитален маркетинг трябва да включва три основни елемента:

  • Теория, която се изучава успоредно с упражнения на практика

В digital marketing сектора опитът е от огромно значение. Поради тази причина е важно обучението не само да ви донесе теоретичните знания, но и практическите умения. Във всеки дигитален маркетинг курс на Advance Academy, ние се стремим да практикуваме всяко нещо, което учим на теория. Още в първия курс, когато учим основите на дигиталния маркетинг, се занимаваме със създаване на buyer персони, профили, текстово и визуално съдържание.

  • Актуални данни и информация за дигиталния свят

Дигиталният маркетинг е необятен и все по-бързо развиващ се. Затова е ключово обученията редовно да бъдат надграждани и актуализирани спрямо новите инструменти и методи на работа.

Например през последната година темата за изкуствения интелект достигна до всички ни и стана ясно, че той е полезен инструмент за по-ефективна работа на маркетинг специалистите. Ние от Advance Academy включихме в курсовете си по дигитален маркетинг насоки как да използваме AI инструментите за своята работа.

  • Преподаватели, които са с богат опит в сектора на дигиталния маркетинг

И за да можете вие като курсисти да усвоите най-добрите практики, е необходимо преподавателите в обученията да са с утвърдена експертиза и дългогодишен опит в сферата на дигиталния маркетинг. Точно поради тази причина ние в Advance Academy подбрахме само опитни кадри с богат опит, които могат да споделят много полезна информация от първо лице.

А ето какви са стъпките, по които минава всеки начинаещ в маркетинга, за да се превърне в Junior Marketing Specialist:

Първият дигитален маркетинг курс - Digital Marketing Basics

Преди да започнете специализация в конкретна маркетинг професия е необходимо да се запознаете с основите на дигиталния маркетинг. В Advance Academy стартираме всички професионални пътеки на обучение с курса Digital Marketing Basics.

В него учим какво е дигитален маркетинг, какви са основните инструменти и похвати, използвани както в традиционния, така и в дигиталния маркетинг. След като се запознаем с основата, преминаваме към модулите от курса Social Media Basics и Content Creation. В тези модули ще опознаем как социалните мрежи Instagram и Facebook се използват в дигиталния маркетинг и какво съдържание трябва да създаваме за тях.

В края на курса Digital Marketing Basics вече ще знаете фундаменталните елементи на дигиталния маркетинг и ще можете много по-лесно да намерите отговор на въпроса: “Как да избера правилния курс?”

Как да изберете подходящия курс по дигитален маркетинг?

Дигитален маркетинг сектора не спира да предоставя все по-нови и интересни професии. Но основно можем да определим 3 главни направления: 

  • Social Media Маркетинг;
  • SEO Marketing (Search Engine Optimization); 
  • Pay Per Click Маркетинг.

А за да изберете професионалното направление, което е най-подходящо за вас, ще ви разкажем повече за всяко едно от тях и какви са основните качества и характеристики, които са необходими.

1. Social Media Маркетинг

маркетинг в социалните мрежи, social media marketing

Маркетингът в социалните медии е най-предпочитаното направление от младите. И това, разбира се, не е изненада за никого. 🙂 Днес всеки използва социални мрежи. Затова и те се превърнаха в популярен инструмент за комуникация между бизнесите и потребителите и така се отвориха хиляди свободни позиции в най-динамичния професионален сектор.

Главната цел на Social Media Маркетинга е изграждането на връзка с целевата аудитория на един бизнес. За целта се използват различни послания, които се предават визуално и чрез текст.

Ако вие сте човек, който обича да прекарва време в социалните медии, познавате добре алгоритъма на мрежите, умеете да се изказвате емоционално и атрактивно за слушателя, то най-подходящото направление от дигитален маркетинг обучението за вас е Програмата Social Media Marketing.

По време на програмата Social Media Маркетинг ще научим повече за Facebook, Instagram и TikTok като канали за комуникация с бизнес аудиторията. А в последния маркетинг курс от програмата - Content Creation, ще учим и ще упражняваме как да създаваме ангажиращо и атрактивно съдържание за трите най-популярни социални мрежи.

 2. SEO Маркетинг

SEO или още Search Engine Optimization е практика за оптимизация на онлайн съдържанието в един сайт, така че този сайт да се показва от търсачките по определени ключови думи. Целта на SEO оптимизацията е да увеличи количеството и качеството на трафика към даден уеб сайт чрез органичните резултати от търсенето. Но как се случва това? Чрез анализи, тестване, предположения и писане на готини текстове с правилните ключови думи. 🙂

SEO маркетингът е може би най-стратегическия и продължителен процес в дигиталния маркетинг. Резултатите от този тип маркетинг може да не се появяват веднага, както е при платените реклами, но ефективността е много по-дългосрочна.

Ако ти обичаш да работиш по мащабни проекти, които имат много съставни части, ако имаш око за детайлите и умееш да пишеш текстове, които да грабват, то подходящите курсове по дигитален маркетинг за теб са от програмата SEO Маркетинг

3. PPC Маркетинг

PPC или още Pay Per Click е направлението в дигиталния маркетинг, което събира в себе си управлението на платените реклами във Facebook, Google, Bing и други търсачки, планиране, управление и анализиране. И за да бъде успешна една реклама е необходимо да познавате добре аудиторията, предпочитанията ѝ и инструментите за управление на реклами. За да постигнете успехи и възвращаемост от маркетинг рекламите, е необходимо да умеете да анализирате потребителите, да анализирате всички налични данни, да мислите стратегически и да сте търпеливи.

Ако ти припознаваш себе си в тези характеристики, мечтаеш да виждаш резултати от своята работа и обичаш да работиш с числа, то курсовете по дигитален маркетинг, подходящи за теб, са от програмата PPC Маркетинг.

По време на програмата ще минем през основите на социалната мрежа Facebook, ще се запознаем с инструменти като Meta Business Suite и Facebook Ads Manager. След като научим тайните за Facebook рекламата, ще преминем и към Google рекламите с маркетинг курсовете Google Ads и Google Analytics.

Започни своето дигитален маркетинг обучение още сега и се превърни в Junior маркетинг специалист само за 4 месеца. Очакваме те в Advance Academy!