Повечето от Вас може би знаят какво е Дигитален Маркетинг или са попадали на това модерно звучащо словосъчетание.
Ако трябва да го кажем по друг начин това е термин, с който да обобщим всички дейности, с които рекламираме и се позиционираме в онлайн пространството.
Но заслужава ли си да се занимаваме с това професионално?
Професиите в сферата на софтуерните и дигитални технологии оглавяват класациите за най-предпочитани на пазара на труда.
Хубавото е, че не са Ви необходими познания в областта на програмирането, но ако сте достатъчно добри и креативни, ще сте не по-малко търсени от опитните уеб разработчици.
Ако разгледате някои от най-популярните платформи, които предлагат работни позиции, ще срещнете и още много възможности, които изискват познания как да позиционирате добре рекламното си съдържание.
Без съмнение познанията в сферата на дигиталните технологии се оценяват високо от работодателите, а вече все повече собственици, на малък или семеен бизнес избират да се научат сами да изпълняват тези функции.
В световен мащаб традиционните професии като икономисти, адвокати и счетоводители губят своите лидерски позиции сред най-предпочитаните професии, за сметка на професиите в сферата на технологиите и дигиталните комуникации.
Но с какво бихте могли да се занимавате ако решите да навлезете в “дълбокото” с онлайн рекламата.
С развитието на дигиталния маркетинг и криейтив дизайна, се раждат и други нови, по-модерни и специализирани професии – различни от програмист. Преди няколко години понятието Дигитален маркетинг специалист беше доста всеобхватно и размито понятие, но вече се наблюдава все по-голямо профилиране на ролите и тясна специализация на позиции като:
Email Marketing специалист, Маркетинг Анализатор, Facebook Marketing специалист, SEO специалист и др.
Email Marketing Specialist и какви са неговите основни задължения:
Управление и оптимизиране на имейл маркетинг кампании
Мониторинг, анализ и отчитане на резултатите от имейл кампаниите
Таргетиране на целеви аудитории, за правилно насочване на кампаниите
Маркетинг Анализатор
Обработва, актуализира и работи в насока подобрение на данните свързани с маркетингова дейност на фирмата
Анализира резултатите и ефективността на провежданите рекламни кампании и мероприятия
Анализира информация свързана с ефективностт на търговско-рекламното оборудване
Обработва и анализира маркетингови разходи
Изработва текущи и периодични справки и отчети
Facebook Marketing Specialist:
Независимо дали става дума за Facebook или Instagram, тази нова професия е подходяща за всички хора, които са креативни и имат усет към общуването и способност да представят информацията на потребителите по различен и вълнуващ начин с помощта на социалните мрежи.
Най-голямото предизвикателство за работещите в сферата е да бъдат непрекъснато в крак с промените и да се адаптират бързо към динамичната среда. Facebook Marketing Specialist разработва, провежда и съдейства за правилното таргетиране на рекламни кампании във фейсбук, отговаря за тяхното съдържание, визуалното представяне, какато и проследяването на данните от анализите им
SEO специалист. Основни функции
ЅЕО cпeциaлиcтa oтгoвapя зa oптимизиpaнeтo нa caйтoве в тъpcaчĸитe. А добре оптимизиран сайт, би довел и до доброто му позициониране. Toй тpябвa дa пoзнaвa oтличнo тъpcaчĸитe и aлгopитмитe им, които се менят сравнително често, да знае ĸaĸ ce извършвa вътрешна и външнa оптимизация, дa извършвa caмoтo oптимизиpaнe и дa cлeди peзyлтaтитe oт нeгo – дa извъpшвa мoнитopинг и aнaлиз нa peзyлтaтитe oт всичко това, защото всички искаме да сме на първа страница в Google
Има различни разновидности SEO специалисти:
ЅЕО cтpaтeг (ЅЕО Ѕtrаtеgіѕt):
Тoй cъcтaвя цeлия плaн, ĸaĸви щe ca цeлитe и cтpaтeгиятa и ĸaĸ тoчнo дa бъдaт пocтигнaти цeлитe нa oптимизaциятa.
ЅЕО мeниджъp (ЅЕО Рrојесt Маnаgеr):
Отгoвapя caмo зa изпълнeниeтo нa ĸoнĸpeтния пpoeĸт.
ЅЕО aнaлитиĸ (ЅЕО Аnаlуѕt):
Чoвeĸ c oпит в пoлзвaнeтo нa мнoгo ЅЕО инcтpyмeнти за анализ, който “чете” данните и може да направи необходимите изводи какво трябва да се оптимизира допълнително
Aнaлитиĸ нa дaнни (Dаtа Аnаlуѕt):
Професионалист c oпит в aнaлизa нa дaннитe, cъбpaни oт ЅЕО aнaлитиĸa.
ЅЕО ĸoпиpaйтъp (SEO Copywriter):
Дигитален специалист, ĸoйтo тpябвa дa мoжe дa пишe ПРАВИЛНОТО текстово съдържание, което да се изпoлзвa пpи оптимизация нa caйтoвe.
Линĸ билдep (Lіnk buіldеr):
Чoвeĸът, ĸoйтo пpaви физичecĸoтo пyблиĸyвaнe нa линĸoвeтe и тeĸcтoвeтe в paзлични caйтoвe, coциaлни мpeжи, диpeĸтopии и блoгoвe. Това се нарича Off-site SEO и е от голяма важност за някой от параметрите на оценяване, които Google използва.
Aнaлитиĸ coциaлни мeдии (Ѕосіаl Меdіа Аnаlуѕt):
Чoвeĸ c oпит и познaния зa aнaлизиpaнe на ĸoнвepcиите нa рекламите в coциaлни мeдии. Той отговаря и за оптимизирането им след получените данни от анализа.
Ѕеаrсh Еngіnе Маrkеtіng (ЅЕМ):
Спeциaлиcт ĸoйтo дa oтгoвapя зa peĸлaмaтa в тъpcaчĸитe – Рау реr Сlісk (РРС). Това са платените текстови, дисплейни или видео реклами, които ни излизат в различните канали като търсачки, сайтове, клипове в Youtube и т.н.
Професия Влогър:
Това е една от най-нашумелите професии сред младите през последните 2-3 години. Влогърите снимат кратки видео клипове по определена тема или с цел реклама на определен продукт или услуга. Най-често качват заснетото от тях в VBOX7 и YouТube или във vlogbox.bg, след това ги споделят в някоя от социалните мрежи – Facebook или Instagram, за още по-голяма популярност. Световната тенденция сочи, че техните клипове им носят сериозни печалби.
Професия ХЕЙТЪР. Да, вече има и такава категория
Хейтърите са навсякъде – от форумите на различни медии, до социалните мрежи. Лесно могат да бъдат познати – не влизат в разговор с останалите коментатори под текстовете, а пишат в яростна защита на този, който е платил. В най-общи линии платените хейтъри са служители на PR или рекламни агенции.
Ако и Вие мечтаете за кариерното развитие в онлайн рекламата, но не знаете от къде да започнете, на 18 Февруари в Advance Academy ще стартира курс по Дигитален Маркетинг.