Точно както Google променя алгоритъма си от време на време, така и SEO похватите се променят.

Тези, които винаги искат да поддържат добра позиция в търсачките и оптимален трафик, винаги търсят нови начини да победят конкурентите си, което задава нови SEO тенденции.

С развитието на технологиите и начинът на взаимодействие с нашите устройства също се променя.

И така, по-долу ще разгледаме какви нови тенденции ще бъдат от значение през текущата година:

  1. Оптимизация на гласовото търсене

Колкото повече нараства мобилната и софтуерна индустрия, толкова повече ще се отървем от традиционните методи на търсене. “Учим” компютрите да разбират думите ни, за да “предвиждат” нашето търсене. Бизнесите нямат избор, освен да направят план за едно по-модерно оптимизиране в близкото бъдеще. А пътят към това бъдеще се крие в SEO за гласово търсене. Това, което вашите потребители изговарят, е това което трябва да има като съдържание на вашия сайт.

  1. Видео оптимизация

Гласовото търсене няма да бъде единствената SEO тенденция, над която ще трябва да се концентрират специалистите през 2020.  Видеоклиповете набират все повече сила, използвайки се като мощен рекламен инструмент, контент който доставя на клиентите по най-лесния и достъпен начин информацията. Въпреки че видеоклиповете изискват повече усилия, за да бъдат оптимизирани според тенденциите, усилията си заслужават. Според проучванията се предвижда през следващата година видеоклиповете да представляват 75% от целия интернет трафик. Използвайте ключови думи в описанията на продуктите си, като заглавия на видеоклиповете или в речевото си съдържание.

  1. Качествено съдържание

Content is the king, както се казва. И то във всяка област. Но какъв тип съдържание се счита за качествено съдържание? Съдържанието, което удовлетворява или задоволява нуждите и търсенето на потребителя, се счита за качествено съдържание. Ако не го намери за 100% полезно, то не само няма да помогне в подобряването на трафика към вашия сайт, но и ще окаже отрицателно влияние. Не забравяйте, че под съдържание се има предвид текстово, снимково, цветово и т.н. Ако няма с какво да привлечете потребителското внимание, може да се простите с добрите резултати в Google.

  1. Мобилно индексиране

През 2018 г. Google внедри своя първи индекс за мобилни устройства. Това означава, че уебсайтовете вече са класирани въз основа на качеството на UX (user experience), което предоставят на мобилни устройства.

Вашият уеб сайт трябва да има мобилна версия! Това не е препоръчително, а задължително. В противен случай няма да се индексира добре, съответно ще загубите и голямо количество трафик. Това означава, че овладяването на SEO за мобилни устройства също е важно. Сравнително къси страници, релевантни и видими CTA бутони, подходящи цветове и фонови изображения, са само част от задачите Ви за добре оптимизиран сайт за мобилните устройства.

  1. Потребителски опит

UX или т.нар. потребителско изживяване на уеб сайта е много важна част от вземането на решение (покупка, резервация, посещение и т.н.). Тези, които искат да запазят посетителите и печалбата си, трябва да накарат своя уебсайт да работи безпроблемно на всяко устройство. Това означава лесни за четене шрифтове, интуитивен дизайн, ниско време на зареждане на страниците и т.н. Уеб сайтът създава истинското впечатление за бизнеса, така както никоя реклама не би могла да го направи. Не подценявайте неговата важност, това е вашия облик пред потребителите.

  1. Инфлуенсър маркетинг

Има много начини, които компаниите използват, за да популяризират бизнеса си, но най-тенденциозният е да бъде ангажиран някой от нашумелите инфлуенсъри в маркетингова кампания. Използвайте влиянието, което има за да въздейства над последователите си. Като SEO похват може да използвате не само продукти, но и фирмените Ви цветове, слоган, текст, обстановка, повикайте ги във физическия си обект, изберете подходящ CTА. Имайки предвид, че 90% от инфлуенсърите прекарват много време в Instagram, добре е да сте наясно дали вашата аудитория е там.


Ако искате да научите повече за дигиталния маркетинг, в Advance Academy ще стартира цялостно обучение, подходящо за бъдещи маркетолози и собственици на бизнес.