Дигитален Маркетинг срещу Традиционен Маркетинг

Дигитален Маркетинг срещу Традиционен Маркетинг
  • 893 преглеждания

Дигитален маркетинг или традиционен маркетинг? Кой е по-успешен? Дали традиционният маркетинг е още жив, или е вече изцяло изместен от дигиталния, нека да разберем.

За да си отговорим, нека първо обясним каква е разликата между тях. Най-основната разлика е начина, по който се достига до аудиторията. При традиционния маркетинг се използват едни от най-старите методи на реклама - вестници, радиа, телевизия, списания, билбордове, дори и директна поща.

Дали обаче тези канали не са вече отживелица? В днешно време кой използва поща - вече всичко се случва по имейл. Но все пак, продължаваме да получаваме брошури от различни магазини и супермаркети и да ни заливат с радио и телевизионни реклами. Това води до мисълта, че все пак този вид маркетинг има своите плюсове.

Какви са предимствата и недостатъците на Традиционния Маркетинг?

Предимства:

  • По-запомнящ се
    Ако видим нещо в реалния живот, а не на телефона си, е по-вероятно да го запомним. Гледането на интересна реклама или на забавен и креативен билборд е по-вероятно да остане в съзнанието ни, отколкото реклама в Instagram, която ще превъртим за секунди.
  • Обхват на местната аудитория
    Най-добрата част от традиционния маркетинг е, че позволява да се достигне до местната аудитория и пазар. Техники като реклами във вестници, местна телевизия или билбордове оказват значително влияние върху тях.
  • Маркетингът на хартиен носител
    Трудно е да се привлече вниманието на хората онлайн. Според проучвания човек е по-склонен да запомни информация, която е прочел, отколкото видял в интернет.

Недостатъци:

  • Трудно проследими резултати
    Почти невъзможно е да се проследи колко човека са прочели вашата рекламна статия във вестника или са чули обявата ви по радиото. Това е един от най-големите минуси на традиционния маркетинг в сравнение с дигиталния.
  • Големи разходи
    За да се покаже вашата реклама в ефира на популярна телевизия или за да се публикува в добро списание/вестник е сериозна инвестиция, която малките и средни бизнеси трудно могат да си позволят.
  • Няма пряко взаимодействие с потребителя
    За разлика от маркетинга в социалните медии, при традиционния маркетинг се губи директната връзка с клиентите.

Колкото и ефективен да е традиционният маркетинг, той все повече изостава. За да бъдете в крак с тенденциите е задължително да включите дигиталния маркетинг към вашата стратегия. Чрез него не само, че можете да достигнете до огромен брой хора за много по-малко пари, но и да следите всички резултати.

Едно от многото предимства на дигиталния маркетинг е, че той има широк набор от стратегии за достигане и ангажиране с вашата аудитория. Нека да разгледаме част от тях.

Какви са видовете дигитален маркетинг?

SEO оптимизация

Времената вече са различни, поколенията са други и ако искате да достигнете до младата аудитория е време да промените играта. Когато някой младеж иска даден продукт/услуга, първото нещо, което ще направи е да го провери в гугъл. За това SEO оптимизацията е толкова важна, чрез нея можете да се показвате на първа страница в търсачките.

Social media marketing

В днешно време присъствието на бизнеса в социалните мрежи е изключително важно. Те са един от най-използваните канали за комуникация и продажби. Чрез рекламирането във Facebook и Instagram можете да достигнете до неограничен брой хора, без да имате голям бюджет и освен това да анализирате резултатите. Ако искате да се научите как да рекламирате в социалните мрежи, курсът Social Media Advertising ще ви бъде много полезен.

Copywriting & Content Marketing (маркетинг на съдържанието) 

Създаването на онлайн съдържание е от огромно значение. За да достигнете до клиентите е важно да използвате правилните ключови думи и да успеете да ги ангажирате, чрез своето послание. Повече за това какво представлява маркетинга на съдържанието и как да го използвате, ще говорим в курса Copywriting & Content Marketing.

За всеки бизнес има индивидуален подход. Важно е да знаете коя е вашата аудитория и кои е най-добрият начин да се свържете с нея. Въпреки че нашето поколение не четем брошури и не гледаме телевизия, това не означава, че тези канали няма да работят за вас. Ако искате обаче, да достигнете до младата генерация, традиционният маркетинг няма да ви помогне. Ние не се интересуваме от вестници и списания. Интернет и социалните мрежи са мястото където прекарваме времето си, четем нова информация, комуникираме и се забавляваме. Там споделяме почти всичко и ако искате да ни продадете нещо, това е мястото.

Ако искате да разберете повече за дигиталния маркетинг и как да го използвате по най-добрия начин, ние от Advance Academy сме подготвили безплатен курс - Digital Marketing Basics. Очакваме ви!