Афилиейт Маркетинг или Дропшипинг?

Афилиейт Маркетинг или Дропшипинг Какво е общото? - Дигиталният Маркетинг
  • 852 преглеждания

Ако искате да правите пари онлайн, без стреса от производството и доставката на продукти, то дропшипингът и афилиейт маркетингът е това, което търсите!

Нека разгледаме по-подробно тези два бизнес модела, за да разберете какви са приликите и разликите между тях и кой ще работи по-добре за вас!

Какво е дропшипинг?

Дропшипингът е бизнес модел, при който препродавате стока. Нямате разходи за производство, доставка или склад. Това от което се нуждаете е уеб сайт, профили в социалните мрежи и разбира се доставчици. Избирате кои продукти са подходящи за дропшипинг и стартирате! Когато получите поръчка, се свързвате с доставчика и той директно я изпраща на клиента. Печалбата ви идва от разликата в цената, която сте обявили на клиента и доставната цена. Дропшипингът е подходящ за всеки, независимо дали има предишен опит или не. Това е бизнес, който може да се стартира по всяко време и не се нуждае от голяма инвестиция. 

Какво е афилиейт маркетинг?

Афилиейт маркетингът е бизнес модел, при който рекламирате чужд продукт или услуга. Най-простият пример за афилиейт маркетинга са инфлуенсърите, блогърите, влогърите и дори Тик Токърите. Те постоянно промотират всякакви продукти - от дамски дрехи до кучешка храна. Печалбата при афилиейт маркетинга е под формата на комисионна. Получавате определен процент за всяка продажба, която сте направили. Афилиейт маркетингът не изисква никакъв начален капитал. Това, от което се нуждаете е аудитория, на която да продавате. Ако имате развит профил в Instagram, ТikTok или поддържате собствен блог, то афилиейт маркетингът е идеален за вас.

Какво е общото между дропшипинга и афилиейт маркетинга?

С една дума - дигиталният маркетинг. Както разбрахме и при двата бизнес модела целта ни е да направим онлайн продажба. Къде се случват онлайн продажбите? Точно така, в социалните мрежи. Facebook и Instagram са едни от най-големите канали за онлайн търговия. През 2023 г, печалбите от продажби в социалните мрежи се очаква да достигнат до 1,298 милиарда долара. И тези цифри само се покачват.

Точно за това, онлайн присъствието на бизнеса е от голямо значение. Важно е да изградите цялостна концепция за това как ще изглежда вашият уеб сайт или блог. Какво съдържание ще публикувате? Каква ще е контент маркетинг стратегията ви? Какви текстове ще използвате за да ангажирате аудиторията? Как ще изглеждат банерите, какви снимки ще публикувате? Как ще се рекламирате? За всичко това говорим по време на дигитален маркетинг обучение за начинаещи.

Целта на курса е да научите основните на дигиталния маркетинг, не само на теория, но и на практика. Фокусираме се върху маркетинга в социалните мрежи и по конкретно - Facebook и Instagram. Ще разберете какво е тяхното приложение в дигиталния маркетинг и как да ги използвате, за да достигнете до правилната аудитория. В следващата част от обучението по дигитален маркетинг, ще се концентрираме върху съдържанието и защо е толкова важно.

Успешният онлайн бизнес изисква цялостна стратегия. Ако имате уеб сайт и искате той да се показва на първи позиции в търсачките, то се нуждаете и от SEO оптимизация. Това е лесен и успешен метод, при който чрез използването на правилните ключови думи излизате на челните позиции в Google. По време на курсът SEO Basics говорим за това как да използвате инструменти за анализ на уеб сайт, как работят търсачките като Google, за какво служат ключовите думи и защо SEO е толкова важно за всеки бизнес.

Може да се присъедините и към нашата маркетинг общност във Facebook групата Digital Marketing Basics, където споделяме полезна информация, идеи и вдъхновение. Очакваме ви!